EN-71

O wszystkim i niczym.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

EN-71

Post by Domar »

Pytanie do Chistego i innych, którzy coś wiedzą - słyszeliście coś o kupieniu i modernie przez Koleje Mazowieckie EN-71 i przemianowaniu go na EN-71 100? Bo wczoraj takiego widziałem w Miedzeszynie z gębą od EW-60 i pierwszym członem ryflakiem (dalszym się nie przyjrzałem, bo byłem zbyt mocno wstrząśnięty ;) ). Z czego oni go przerobili albo z czego zbudowali? :shock:
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
karnaś
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1202
Joined: 02 Nov 2005 08:47
Location: mam wiedziec.

Post by karnaś »

Jak byłem na wschodnim to mi takie co migneło:
http://www.kmforum.boo.pl/album_pic.php?pic_id=243
User avatar
chmiel
Moherator
Posts: 1289
Joined: 15 Mar 2004 15:28

Post by chmiel »

Na pl.misc.kolej był o tym wątek, poszukaj.
...bo gdzie się ten kosmos kończy ?! Bo stół się, kurna, kończy tu !
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

karnaś, ale to jest EW-60, o nim nawet tu było mówione i to długi czas. ja pytam o EN-71! o nim nic nie słyszałem. chmielu, nie widziałem o tym wątku tam, poszukam zaraz znowu.
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
chmiel
Moherator
Posts: 1289
Joined: 15 Mar 2004 15:28

Post by chmiel »

Ten news to:
Message-ID: f5mkgo$1kg$1 małpa news.onet.pl
...bo gdzie się ten kosmos kończy ?! Bo stół się, kurna, kończy tu !
chiste_bez_loga

Post by chiste_bez_loga »

A jeździł, jeździł. Kilka razy widziałem go już w otwockich peronach.
chiste_bez_loga

Post by chiste_bez_loga »

A uzupełniam, że to jest oryginał EN 71 ściągnięty z Chorwacji (wyeksportowaliśmy tam kilka sztuk w latach 70-tych) i zmodernizowany w Mińsku Maz.
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

A uzupełniam, że to jest oryginał EN 71 ściągnięty z Chorwacji (wyeksportowaliśmy tam kilka sztuk w latach 70-tych) i zmodernizowany w Mińsku Maz.
aaaa, to to cholerstwo. no, no nie spodziewałem się :)
I co tu napisać? Nie wiem :/
chiste_bez_loga

Post by chiste_bez_loga »

Jechałem wczoraj tym składem. Jest fajny.
Dzisiaj podobno po raz pierwszy w trasę wyjedzie EW 60 jako dwukibel KM.

Pzdr.
User avatar
Brick
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 424
Joined: 30 Jan 2006 21:04
Location: Radiówek
Contact:

Post by Brick »

Dum Spiro Spero
klepek
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 470
Joined: 06 Aug 2005 22:04
Location: Otwock

Post by klepek »

widziałem go dziś rano na śródmieściu
możecie mi powiedziec co oznaczają kolejne cyfry i litery, ten miał EN71 100rb
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

E - elektryczny.
N - niskoperonowy.

71 - numer serii (przedział od liczby 70 do liczby 74 jest zarezerwowany dla elektrycznych zestawów trakcyjnych czterowagonowych zasilanych prądem stałym o napięciu 3000V).

100 - numer egzemplarza w serii (w przypadku zmodernizowanych EN 71 zaczęto nadawać numerację od liczby 100; ten jeżdżący w Kolejach Mazowieckich jest pierwszym z serii zmodernizowanych i dlatego ma właśnie ten numer).

rb - wagon rozrządczy b [oznaczenia r nadaje się członom (wagonom) rozrządczym, oznaczenie s nadaje się członom (wagonom) silnikowym; dodatek a lub b dodaje się dla odróznienia jednego z dwóch wagonów rozrządczych w składzie; w omawianym składzie EN 71 100 poszczególne wagony są oznaczone: wagon pierwszy - ra, wagon drugi - s, wagon trzeci - s, wagon czwarty - rb].
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
karnaś
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1202
Joined: 02 Nov 2005 08:47
Location: mam wiedziec.

Post by karnaś »

Dzisiaj widziałem na przejeździe kolejowym w otwocku EN-71 100ra, jechał do Dęblina. Niestety nie miałem aparatu.
User avatar
BigBlack
Leniwiec Albinos
Posts: 840
Joined: 15 Mar 2004 08:23
Location: otwock

Post by BigBlack »

Jak jest temat kolejowy to mogę się pochwalić, że trochę ciekawych rzeczy widziałem; Kompleks w Medyce, gdzie przeładowuje się wagony z Ukrainy (ruda, węgiel, drobnica) i przestawia z ich rozstawu na nasz. Kupę różnych hal wachlarzowych z obrotnicami i innym wynalazkami do przestawiania taboru i różne lokomotywy na podnośnikach. Muszę przyznać, że na PKP jest od groma ciekawych rzeczy do oglądania.
Aaaaa.... trafił mi się jeszcze w Muszynie Orient Express z Wenecji. Piękne wagony - wszystko w mosiądzu, drewnie.
BigBlack aka MuRzYN
User avatar
rycho
Sojowy
Sojowy
Posts: 929
Joined: 13 Apr 2004 23:41

Post by rycho »

podczepie sie pod ten watek, bo łon przecie kolejowy.

w poniedzialek wracalem z wroclawia pociagiem pospiesznym PR. nieswiadomie zajelismy miejsca w dziwnie wygladajacym skladnie, co sie pozniej okazalo, przystosowanym do przewozu rowerow i nart. :)
pewnie kilka osob mialo okazje doswiadczyc podrozowania w czyms takim, przy okazji harpaganow albo innych cosiow... wygladal on tak, ze 1/3 dlugosci skladu zarezerwowana byla na "luk" bagazowy, a reszta, oddzielona cienka, nieszczelna szyba i luznymi, klapaczacymi drzwiczkami przeznaczona dla pasazerow. siedzenia, dosc wygodne trza przyznac, zamontowane podobnie jak w podmiejszczakach, czyli brak podzialu na przedzialy.

chcialem zapytac, moze ktos sie orientuje w jaki sposob, badz poprzez modyfikacje czego, powstala ww jednostka. sklad wygladal na stosunkowo mlody, ale zawiodlem sie na nim. w srodku bylo cholernie glosno, rzucalo jak nie wiem co... ogolnie wrazenia mam negatywne. o ile podroz na krotkim dystansie jest do zniesienia, to jazda przez pol polski jest juz uciazliwa.

ot takie moje wrazenia...
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Jeżeli to było coś takiego -


Image

- to jest to wagon przerobiony z dawnej bagażowki albo wagonu pocztowego.

Jeżeli coś takiego -

Image

- to jest wagon przerobiony z pullmana albo starej kuszety.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
strz.
HRSZT
Posts: 1708
Joined: 28 Feb 2005 19:30
Location: Michalin City

Post by strz. »

A w wersji dla lajkonikow? czymże jest pullman? ale tak w wersji dla bab poprosze ;)
Koło Przyjaciół OGR - KPO "Śprychy"
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

jak dawno nie słyszałem tego słowa :roll: a jeszcze dawniej nie widziałem takiego przedziału
o ile pamiętam to były miejsca do leżenia ale w odróżnieniu od wagonu sypialnego nie miały zamykanych przedziałów i były bez rezerwacji
ostatnio korzystałem z takiego dobrodziejstwa...wstyd sie przyznać 30lat temu :oops: na promie do Szwecji
ciekawe czy jeszcze funkcjonują na promach takie miejsca czy zostały całkowicie wyparte przez kabiny?
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
rycho
Sojowy
Sojowy
Posts: 929
Joined: 13 Apr 2004 23:41

Post by rycho »

na pierwszej focie nawet jestem, jak sie przyjrzec - to byl jesienny harpagan 2006;) i nie o takie cos mnie chodzilo.

jechalismy tym czyms uwiecznionym na zdjeciu numer 2. to naprawde sprawialo wrazenie dobrze wykonanego, ale halas byl nie do zniesienia!
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

na pekapie sporo rzeczy ładnie wygląda, a jest do...
OT: Leo, przepraszam, że Cię dzisiaj w busie nie zauważyłem, ale zorientowałem się jak wysiadałeś dopiero :oops:
I co tu napisać? Nie wiem :/
Post Reply