a to tak apropo naszej gadki dzisiejszej
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=660
Piasty wielobiegowe
Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel
Powiem Ci, że rok temu sam sie zastanawiałem nad tym rozwiązaniem czy nie zastosować go w rowerze startowym. Zalet jest wiele, dla mnie jak na razie jest tylko jedna baaardzo duzą wada- waga!! Mam nadzieje, że w niedługim czasie się to zmieni - znaczy się y się waga, a nie moje podejście
Moja wizja tego napędu trochę odbiega od tego co napisał BB.
- korba z dwoma blatami - 44 i 28T
- piasta alfine z zębatką 20T (odpowiada kasecie 38-12T)
- przednia przerzutka szosowa
- lancuch 8sp lub 9sp
- manetka przednia (można zaadaptować blokadę do amora - ponieważ tylko dwa biegi)
Zakres przełożeń odpowiada korbie 44, 32, 22T i kasecie 12-30T.
Minimalne przełożenie 28-38T - 0,737 (dla 22-30T - 0,7333)
Maxymalne przełożenie 44-12T - czyli prawie to samo co 44-11T
Myslę że gra jest warta świeczki ponieważ napęd zyska naprawdę duzo na trwałości, niekorzystne warunki atmosferyczne oraz terenowe nie bedą miały wpływu na jego pracę, ulegnie prawdopodobieństwo jego uszkodzenia, ponieważ spadnie liczba elementów składowych tego układu.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia - rama, Trza znależć albo przerobić ramę na haki poziome. Można niby założyć napinacz do ramy z normalnymi hakami, ale wtedy stracimy kilka niepodważalnych zalet napędu opartego na piaście wilobiegowej i poziomych hakach
Jakby coś to służę pomocą i wsparciem techniczno-doradczym w zamian za możliwośc sprawdzenie efektów w akcji

Moja wizja tego napędu trochę odbiega od tego co napisał BB.
- korba z dwoma blatami - 44 i 28T
- piasta alfine z zębatką 20T (odpowiada kasecie 38-12T)
- przednia przerzutka szosowa
- lancuch 8sp lub 9sp
- manetka przednia (można zaadaptować blokadę do amora - ponieważ tylko dwa biegi)
Zakres przełożeń odpowiada korbie 44, 32, 22T i kasecie 12-30T.
Minimalne przełożenie 28-38T - 0,737 (dla 22-30T - 0,7333)
Maxymalne przełożenie 44-12T - czyli prawie to samo co 44-11T

Myslę że gra jest warta świeczki ponieważ napęd zyska naprawdę duzo na trwałości, niekorzystne warunki atmosferyczne oraz terenowe nie bedą miały wpływu na jego pracę, ulegnie prawdopodobieństwo jego uszkodzenia, ponieważ spadnie liczba elementów składowych tego układu.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia - rama, Trza znależć albo przerobić ramę na haki poziome. Można niby założyć napinacz do ramy z normalnymi hakami, ale wtedy stracimy kilka niepodważalnych zalet napędu opartego na piaście wilobiegowej i poziomych hakach
Jakby coś to służę pomocą i wsparciem techniczno-doradczym w zamian za możliwośc sprawdzenie efektów w akcji

MTB + /\/\/\/\/\ = 

temat wart dalszego drazenia.raptem kilo wiecej i ok 100pln wiecej niz LX. moze uda sie wrzucic do jednego z rowerow. tylko te ceny...moze wstepnie wrzucic nexusa do roweru miejskiego i poczekac z 1 czy 2 sezony.
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet& ... komentarze
choc na popularyzacje i co za tym idzie spadek cen i moze wagi alfine chyba nie ma co liczyc w najblizszym czasie.
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet& ... komentarze
choc na popularyzacje i co za tym idzie spadek cen i moze wagi alfine chyba nie ma co liczyc w najblizszym czasie.
a to niby czemu? zreszta na kilka dni przed to zaden problem. zawsze mozna powrocic do standartowej przerzutki. awarie to sie raczej przytrafiaja w trakcie zawodow
I problem najczesciej nie jest tylko w urwanym haku ale i nierzadko pogietej lub zniszczonej przerzutce, uszkodzonych szprychach a jesli i przy okazji wciagnie sie w to-to lancuch to sie i urwie, a i skuwacz potrafi byc zawodny...
a tak a propos wciagania hakow i urywania ich - moj serwisant proponuje bym miedzy najwyzsza koronka kasety a szprychami mial przymocowana do szprych oslone o srednicy takiej zeby wciagniecie przerzutki miedzy szprychy bylo niemozliwe (o srednicy ok 20 cm). i nie chodzi wcale o takie kolko, ktore czasem jest fabrycznie miedzy kaseta a szprychami, majace zapobiegac wpadaniu tam lancucha ale o duuzo wieksze
wygladalo by przesmiesznie ale skutecznosc by byla.



Też się interesuje piastami wielobiegowymi.
Alfine generalnie nie zawodzi. płynność zmiany biegów podobno lepsza niż w XTR. Sama piasta ma zakres przełożeń odpowiadający, mniej więcej, zakresie kasety mtb 9 rzedowej.
Swego czasu gadałem z kolesiem co startował na maratonach (w górach) ale używał do tej piasty korby z 3-ma blatami i przednią przerzutką. Chwalił to rozwiązanie, ale rezygnował z niego ze względu na wagę.
Tu jest test "mud bike'a" na alfine
http://www.bikemagic.com/bike-reviews/s ... /6400.html
a tu forum po ang na temat piast z biegami wewnątrz (jest galeria rowerów zbuowanych na tych piastach)
http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=154
Alfine generalnie nie zawodzi. płynność zmiany biegów podobno lepsza niż w XTR. Sama piasta ma zakres przełożeń odpowiadający, mniej więcej, zakresie kasety mtb 9 rzedowej.
Swego czasu gadałem z kolesiem co startował na maratonach (w górach) ale używał do tej piasty korby z 3-ma blatami i przednią przerzutką. Chwalił to rozwiązanie, ale rezygnował z niego ze względu na wagę.
Tu jest test "mud bike'a" na alfine
http://www.bikemagic.com/bike-reviews/s ... /6400.html
a tu forum po ang na temat piast z biegami wewnątrz (jest galeria rowerów zbuowanych na tych piastach)
http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=154
born against