Piasty wielobiegowe

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

a to tak apropo naszej gadki dzisiejszej
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=660
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
vigil
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1405
Joined: 17 Apr 2007 08:21

Post by vigil »

wiem, ze to moj problem ale czy nie uwazasz ze ta piasta nie ujmie wszystkich potrzeb?zawsze moge sprobowac sie dostosowac - jak ty na singlu- jestem w stanie wiele by uniknac nawykowych problemow (zlamany hak),nawet na silownie moze pojde zeby na blacie wszedzie podjechac :?
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

Powiem Ci, że rok temu sam sie zastanawiałem nad tym rozwiązaniem czy nie zastosować go w rowerze startowym. Zalet jest wiele, dla mnie jak na razie jest tylko jedna baaardzo duzą wada- waga!! Mam nadzieje, że w niedługim czasie się to zmieni - znaczy się y się waga, a nie moje podejście :wink:

Moja wizja tego napędu trochę odbiega od tego co napisał BB.
- korba z dwoma blatami - 44 i 28T
- piasta alfine z zębatką 20T (odpowiada kasecie 38-12T)
- przednia przerzutka szosowa
- lancuch 8sp lub 9sp
- manetka przednia (można zaadaptować blokadę do amora - ponieważ tylko dwa biegi)

Zakres przełożeń odpowiada korbie 44, 32, 22T i kasecie 12-30T.
Minimalne przełożenie 28-38T - 0,737 (dla 22-30T - 0,7333)
Maxymalne przełożenie 44-12T - czyli prawie to samo co 44-11T
:wink:

Myslę że gra jest warta świeczki ponieważ napęd zyska naprawdę duzo na trwałości, niekorzystne warunki atmosferyczne oraz terenowe nie bedą miały wpływu na jego pracę, ulegnie prawdopodobieństwo jego uszkodzenia, ponieważ spadnie liczba elementów składowych tego układu.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia - rama, Trza znależć albo przerobić ramę na haki poziome. Można niby założyć napinacz do ramy z normalnymi hakami, ale wtedy stracimy kilka niepodważalnych zalet napędu opartego na piaście wilobiegowej i poziomych hakach

Jakby coś to służę pomocą i wsparciem techniczno-doradczym w zamian za możliwośc sprawdzenie efektów w akcji :lol:
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
vigil
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1405
Joined: 17 Apr 2007 08:21

Post by vigil »

temat wart dalszego drazenia.raptem kilo wiecej i ok 100pln wiecej niz LX. moze uda sie wrzucic do jednego z rowerow. tylko te ceny...moze wstepnie wrzucic nexusa do roweru miejskiego i poczekac z 1 czy 2 sezony.
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet& ... komentarze
choc na popularyzacje i co za tym idzie spadek cen i moze wagi alfine chyba nie ma co liczyc w najblizszym czasie.
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

i na kilka dni przed zawodami, kilkudniowym wypadem rozwalisz piastę, z dwojga złego lepiej chyba hak urwać ;)
gg: 6607845
vigil
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1405
Joined: 17 Apr 2007 08:21

Post by vigil »

a to niby czemu? zreszta na kilka dni przed to zaden problem. zawsze mozna powrocic do standartowej przerzutki. awarie to sie raczej przytrafiaja w trakcie zawodow :) I problem najczesciej nie jest tylko w urwanym haku ale i nierzadko pogietej lub zniszczonej przerzutce, uszkodzonych szprychach a jesli i przy okazji wciagnie sie w to-to lancuch to sie i urwie, a i skuwacz potrafi byc zawodny... :? a tak a propos wciagania hakow i urywania ich - moj serwisant proponuje bym miedzy najwyzsza koronka kasety a szprychami mial przymocowana do szprych oslone o srednicy takiej zeby wciagniecie przerzutki miedzy szprychy bylo niemozliwe (o srednicy ok 20 cm). i nie chodzi wcale o takie kolko, ktore czasem jest fabrycznie miedzy kaseta a szprychami, majace zapobiegac wpadaniu tam lancucha ale o duuzo wieksze :) wygladalo by przesmiesznie ale skutecznosc by byla.
User avatar
ryba
Prosze Nie Bic Nowego
Prosze Nie Bic Nowego
Posts: 44
Joined: 03 Feb 2006 13:34

Post by ryba »

Też się interesuje piastami wielobiegowymi.
Alfine generalnie nie zawodzi. płynność zmiany biegów podobno lepsza niż w XTR. Sama piasta ma zakres przełożeń odpowiadający, mniej więcej, zakresie kasety mtb 9 rzedowej.
Swego czasu gadałem z kolesiem co startował na maratonach (w górach) ale używał do tej piasty korby z 3-ma blatami i przednią przerzutką. Chwalił to rozwiązanie, ale rezygnował z niego ze względu na wagę.

Tu jest test "mud bike'a" na alfine
http://www.bikemagic.com/bike-reviews/s ... /6400.html


a tu forum po ang na temat piast z biegami wewnątrz (jest galeria rowerów zbuowanych na tych piastach)
http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=154
born against
Post Reply