półpancerne opony Schwalbe czyli czy warto byc niecierpliwym

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

półpancerne opony Schwalbe czyli czy warto byc niecierpliwym

Post by leoheart »

ponieważ chętnie korzystam z doświadczenia innych postanowiłem przed Modlinem skorzystać z rady kogóż by innego jak nie samego Ojca Dyrektora.
co prawda poprzedni wybór opon mtb Panaracer okazał sie średnio trafny ponieważ podczas gdy wielce szanowny Behem jeżdzi na nich Bóg wie ile mnie wykończenie dwóch sztuk zajęło pół sezonu no ale nie zauważyłem że klocki hamulcowe trą o gumę, taki jestem mocny :)
skuszony opinią o pancernej wersji Maraton plus na której Behem przejechał już pół świata postanowiłem zainwestować tym bardziej ze obejrzałem ja z bliska i sprawiała solidne wrażenie,niestety wybrałem wersję maraton czyli teoretycznie półpancerną z wkładka kevlarową bowiem;
1.musiałbym czekać
2.zaoszczędziłem 60pln
3.nie złapałem gumy co najmniej od roku

zakupiłem je w czwartek,założyłem i pokręciłem trochę po W-wie próbując zapamiętać żeby nie skakać w nich po krawężnikach.
wracając w piątek zauważyłem że coś mi trochę oklapła tylna,podpompowałem ją w warsztacie na Wale do 3atm obiecując sobie że gdyby zmiękła w sobotę rano to do niej zajrzę ale tak sie nie stało,zrobiłem Modlin,potem G.kalwarie i pojechałem do Wwy,wszystko ok aż do momentu gdy wracając skręciłem w moja ulubioną przecinke koło Mery. 50metrów i jadę na obręczy
usiadłem sobie na trawce zdjąłem koło i...zakląłem szpetnie,w oponie kawał szkła taki ze 3x4mm z butelki po piwie,wyciągnąłem go dziura w nowej oponie jak byk,zaglądam do kuferka-nie mam zapasowej dętki która zawsze ale to zawsze wożę ze sobą,hm a dziwiłem sie dlaczega mam w nim tak dużo miejsca
na szczęście mam dwie stare bo stare łatki, lokalizuje dziurę co na sucho nie jest łatwe,naklejam roztropnie mniejszą, zakładam oponę sprawdzona czy nie ma innych niespodzianek,pompuje i d...dobra zdejmuję, na tę mała nakładam większą łatkę, zakładam, pompuje,zapinam hamulec i ...no wiecie już sami :) wyczerpałem możliwości,telefon do przyjaciela nie wchodzi w grę bo właśnie padła mi bateria pozostaje dać z buta
przechodzę z pięćset m,zatrzymuje sie biker,jakiś na dirtcie pyta dlaeko idziesz?ja: jeszcze kilka km on:mam łatki i wyciąga dwie świeżutkie pyta o resztę akcesoriów mówię spoko,wszystko mam moje były po prostu stare i pewnie nie trzymają,zostawia mi łątki i odjeżdża zabieram się do koła gdy ...wraca,a papier ścierny masz?przeanalizował że może nie starłem powierzchni i wrócił :!: jestem pod wrażeniem,uspokajam go ze mam i w dobrym nastroju zaczynam kleić,odrywam moje stare zaklejam nowa pompuję ale....coś nie idzie,nijak nie mogę wbić powietrza,dobra zdejmuję oglądam....shit są jeszcze trzy dziury,blisko obok siebie,załatwiam je druga łatką,kleję,zakładam,pompuję ,powietrze idzie fest, dobra nasza, za chwile wrzucę tempo i zaraz będę w domu, zakładam koło,zapinam hamulec nakładam sakwę,kask, wyprowadzam rower na asfalt i....daje z buta słysząc mlaszczenie pustej opony,tym razem wywieszam białą flagę i mocno fałszując przez zaciśnięte zęby śpiewam sobie "always look at the bright side of life" i w szoku idę aż do Józefowa żeby przypomnieć sobie że...bliżej mam do przystanku i mogę pojechać autobusem,w domu jestem po 3godzinach
morał z tej historii:
co dobrze służy Ojcu Dyrektorowi niekoniecznie jego owieczkom :P
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
vigil
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1405
Joined: 17 Apr 2007 08:21

Post by vigil »

ale sie wy :xxx: łeś!!
przykladowe inne moraly:
1. Ojciec Dyrektor zjezdzil pol swiata ale nie jezdzil po syfiarskich laskach za mera - mowilem cobys jezdzil asfalciszem - przewodowa - patriotow- halna- wlokiennicza - 3maja a ty swoje (przeca znasz te okolice :)
2. jako mawiaja - biednych nie stac na oszczednosci - po zlosci kup se maratony plusy

pewnie ktos ma jeszcze inne moraly...
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

Mój morał: może Ojeciec Dyrektor ma wiele owieczek, ale tylko jedna jest ta prawdziwa :D
"Te oveczky ne bekają."
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

Leo, ty po prostu psuj jestes i tyle. masz zle oddzialywanie na sprzet. ;)

Po dwoch latach jezdzenia, powietrze w marathonie zeszlo mi dokladnie w chwili gdy sie spotkalismy na wale, do dzis zreszta nie wiem czemu. musi cos w tym byc.

a teraz porownajmy marathon plus na ktorym jezdze, do tego marathona co kupiles ;)
Opona MARATHON
Kod: 51522

* zaprojektowana 20lat temu, bya pierwszą pełnowartościowa opona turystyczną, dziś jest najczęściej używaną oponą tyrystyczną w europie
* niezawodna podczas codziennej jazdy oraz wypraw podróżniczych
* nowy, udoskonalony bieżnik pozwala pokonać jeszcze więcej kilometrów
* udoskonalona i sprawdzona już wkładka antyprzebiciowa z kewlaru Kevlar(TM)Guard jest teraz mocniejsza i posiada mniejsze opory toczenia
* mieszanka gumy Allround- długa żywotność, niskie opory toczenia, wybitna przyczepność również w mokrych warunkach
* odblaskowe paski Reflex zwiększające bezpieczeństwo po zmroku
* 26x1.50
* KevlarŽ-MB-Belt
* 23S
* 50EPI
* 600g
* czarna Reflex
Opona MARATHON PLUS
Kod: 34107

* główna cecha tej opony to system antyprzebiciowy SmartGuard(TM)- 5mm opaska ze specjalnego kauczuku chroniąca przed penetracją ciał obcych
* wkłądka ta jest neutralna dla oporów toczenia
* bieżnik znany z pozostałych opon serii marathon
* idealna do rowerów codziennego użytku, gdzie bezawaryjność jest najważniejszą cechą
* paski odblaskowe na bokach zwiększają widoczność roweru po zmroku
* mieszanka gumy Allround- długa żywotność, niskie opory toczenia, wybitna przyczepność również w mokrych warunkach

Kolor:
czarny z paskami odblaskowymi 3M ScotchliteTM
Rozmiar/Cecha:
26x1,75 (47-559)
waga katalogowa [g]:
980
600g vs 980g, ta waga z czegos wynika.
sam rozumiesz, ze twoja opona i moja opona pomimo podobnej nazwy i tego samego producenta to dwie rozne opony. ;)
nie dosluchales moich rad do konca (nie pierwszy raz;) i poszedles na skroty kupujac zwyklego marathona. ;)
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

słucham rad do końca co nie znaczy że z nich korzystam a na skróty chodze i ...jeżdże przez całe zycie czasem przyznaję z mizernym skutkiem :)
gdyby były w sklepie to na pewno kupiłbym plusy mimo ze są o 600g cięższe niż moje a mój rower i tak waży już zbyt wiele, ostatnio mam dylemat czy kupić sobie siodło kanapę (cięzkie) i wreszcie mieć spokój z d... czy cos sportowego i dalej umierać po 100km chociaż te są teraz mocniej wentylowane i może to ma jakieś znaczenie
co do przecinki to takich syfiastych przecinek jest mnóstwo a szkło na jakie sie nadziałem można trafić także na ścieżce Wałem
Ps.nie mam nic przeciwko balangowiczom ale wkurzają mnie ci tłukący butelki :evil: i zostawiający syf po sobie

nie wiem czy Plusy poradziły by sobie z tym kawałem szkła natomiast już teraz wiem że dodatkowe dziury zawdzięczam wspomnianej ...niecierpliwości,tym razem przy zakładaniu
założenie dętki do 1,5" opony wymaga nieco więcej wyrafinowania i delikatności niż do 2.1" Kendy o czym miałem okazję sie przekonać :P
a propos kupiłem dętki o szerokosci 1.75"...
czy to ma jakieś znaczenie?
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
karnaś
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1202
Joined: 02 Nov 2005 08:47
Location: mam wiedziec.

Re: półpancerne opony Schwalbe czyli czy warto byc niecierpl

Post by karnaś »

leoheart wrote:,zaglądam do kuferka-nie mam zapasowej dętki która zawsze ale to zawsze wożę ze sobą,hm a dziwiłem sie dlaczego mam w nim tak dużo miejsca
Nie miałeś dętki bo mi pożyczyłeś, a jak Ci ją oddałem to nie schowałeś jej do kuferka :wink:
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

he he w międzyczasie zmieniłem kuferek :lol:
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
Post Reply