Wypadek

O wszystkim i niczym.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Wypadek

Post by Domar »

Pewnie słyszeliście co stało się dzisiaj :/ Mnie oprócz ogromnego szoku nasuwa się pytanie: po kiego diabła puszczać pośpiechy i exy przez Stojadła k.Mińska Mazowieckiego!?!?! To jest pojebane. Po pierwsz omija to Otwock, co nie jest dla nikogo korzystne (czyżby 70000 ludzi z Otwocka i okolic dla PKP było za małą rzeszą klientów?), a po drugie to jest dawna linia transportowa (sic), gdzie większość przejazdów nie ma żadnego oznaczenia w przeciwieństwie do "naszej" linii. Mimo, że pociągi lubię to PKP jest dla mnie firmą POJEBANĄ!
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

a widziałeś jakąś logike w postępowaniu firm które rozpierdalają majątek powstały za krwawice naszych dziadów i utrzymywanych teraz za krwawice naszych ojców??
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

No i dlatego właśnie ludzie starsi narzekają na wszystko od lewa do prawa i uważają to za spisek (patrz sąsiedni topic). A to po prostu kto sie dorwie do koryta ten ciągnie :/
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

no ale co by nie mowic to ewidentna wina kierowcy. zastanawiam sie jakim cudem mozna sie wje* pod pociag...
w nulonie mialem kolege ktoremu samochod zgasl na przejezdzie, w ostatnim momecie wyskoczyl heh, dziwnie bywa...
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

ale jak widac ludziom zdarza sie zagapic i nie zauwazyc pociagu. w ogle gdyby ludzie potrafili sie koncentrowac na robocie to by połowy wypadków nie było ;)
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

no dobra, nie ma co idealizowac... samoloty nawet czasem spadaja. bywa...
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Re: Wypadek

Post by Pantofel »

Domar wrote:Pewnie słyszeliście co stało się dzisiaj :/ Mnie oprócz ogromnego szoku nasuwa się pytanie: po kiego diabła puszczać pośpiechy i exy przez Stojadła k.Mińska Mazowieckiego!?!?! To jest pojebane. Po pierwsz omija to Otwock, co nie jest dla nikogo korzystne (czyżby 70000 ludzi z Otwocka i okolic dla PKP było za małą rzeszą klientów?), a po drugie to jest dawna linia transportowa (sic), gdzie większość przejazdów nie ma żadnego oznaczenia w przeciwieństwie do "naszej" linii. Mimo, że pociągi lubię to PKP jest dla mnie firmą POJEBANĄ!
To ja ci powiem, dlaczego jeżdża przez Stojadła.
Jężdżą, bo od Pilawy do Otwocka jest jeden tor i w godzinach szczytu mijanki i osobowe zagęszczają rozkład jazdy. Bez sensu jest puszczac pośpiecha przez Otwock, kiedy i tak mało kto do niego tu wsiada a potem i tak musi zatrzymać sie na mijankę w Celestynowie albo Zabiezkach.

Sprawa druga - do Mińska jest o wiele lepszy tor niz do Otwocka. Zużycie obręczy i wózków w wagonach sie liczy.

Sprawa trzecia - Linia przez Stojadła nieeksploatowana przez towarowce niszczałaby bezczynnie, a tak jest własciwie magistrala dla pośpiechow i exów, chociaz tez tylko jednotorowa. Ten pociąg, który się zderzył z autobusem, to był własnie omawiany przez nas na privie IRN "Gałczyński", czyli jednyny na trasie do Lublina obsługiwany w całosci przez PKP InterCity. Zreszta - trasa przez Stojadła jest o wiele mniej "kolizyjna" niz przez Otwock. Tam tylko dzikie knieje i prawie zadnego ruchu kołowego. Jechałes tam kiedys pociągiem? Ja tak - same posterunki, prawie zadnej stacji po drodze; ryzyko wypadku duzo mniejsze niz na odcinku miedzy Otwockiem i Pilawą.

Off this tragic topic:
Domar, wiesz jaki lok ciągnął ten pociąg?

Pozdro!
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Re: Wypadek

Post by yorek »

Chiste wrote: Ja tak - same posterunki, prawie zadnej stacji po drodze; ryzyko wypadku duzo mniejsze niz na odcinku miedzy Otwockiem i Pilawą.
ot złośliwość losu ;p
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Chiste bez loga

Re: Wypadek

Post by Chiste bez loga »

yorek wrote:
Chiste wrote: Ja tak - same posterunki, prawie zadnej stacji po drodze; ryzyko wypadku duzo mniejsze niz na odcinku miedzy Otwockiem i Pilawą.
ot złośliwość losu ;p
Juruś, nie złosliwość losu, tylko bezmyslność kierowcy autobusu.

Na odcinku miedzy Otwockiem i Pilawa masz:
  • przejazdy niestrzezone:
    - w Pogorzeli;
    - w Starej Wsi;
    - w Celestynowie (koło schroniska);
    - w Karpiskach;
    - w Chrosnie;
    - w Zabiezkach;

    przejazdy strzeżone:
    - w Otwocku;
    - w Śródborowie;
    - w Celestynowie (przy stacji);
    - w Pilawie.
W sumie na tym odcinku masz 10 przejazdów kolejowych i 10 stacji (przystankow) kolejowych, na ktorych tez pociąg może zawinąć na przejściu czy z peronu ofiarę.
Na odcinku Stojadła - Pilawa: pola lasy i prawie zadnego ruchu pasażerskiego (pociągi się nie zatrzymują).
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Re: Wypadek

Post by yorek »

Chiste bez loga wrote:
yorek wrote:
Chiste wrote: Ja tak - same posterunki, prawie zadnej stacji po drodze; ryzyko wypadku duzo mniejsze niz na odcinku miedzy Otwockiem i Pilawą.
ot złośliwość losu ;p
Juruś, nie złosliwość losu, tylko bezmyslność kierowcy autobusu.
nie nazwalbym tego tak pochopnie bezmyślnością, móg go np. zagadać jakiś gnojek, mógł zasłabnąć, istnieje wiele możliwych scenariuszy. gdyby gość był skupiony na tym co robi może by do tego wypadku nie doszło niestety był tylko człowiekiem. o bezmyślności moglibyśmy mówić gdybyśmy na 100% wiedzieli że gość na siłe próbował zdążyć przed pociągiem.

Na odcinku miedzy Otwockiem i Pilawa masz:
W sumie na tym odcinku masz 10 przejazdów kolejowych i 10 stacji (przystankow) kolejowych, na ktorych tez pociąg może zawinąć na przejściu czy z peronu ofiarę.
no właśnie na lini otwockiej chyba częściej zdażają się wtargnięcia pieszych pod pociąg a to ze względu na strzeżone przejazdy[/quote]
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

Co do jakości torów to nie powiedziałbym - tam podkłady są drewniane, a u nas w większości żelbetonowe. Co do ilości pasażerów też bym się sprzeczał, jak pociąg zatrzymuje się w Żyrardowie albo Koluszkach na trasie do Łodzi to potrafią wsiąść trzy osoby na krzyż. Co do reszty - są to plusy trasy przez Stojadła. Szczerze mówiąc nie wiem co przeważa. Jeśli chodzi o loka to na jednej migawce widziałem coś jakby EP-09, ale wierzyć mi się nie chce, że puścili po nadwiślance dziewiątkę. Natomiast ów kierowca jechał podobno 30 km/h i być może jechał na pamięć, niezbyt dokładnie się przyjrzał. Fakt faktem, że 2 dzieciaków + kierowca nie żyje :/
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

nie chce nic mowic, ale gdzies slyszalem ze zelbetowe podklady sa... gorsze :)
ponoc sa za sztywne.
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

Prawdą jest, że drewniane lepiej amortyzują, ale powyżej 100 km/h lepsze są żelbetony (przynajmniej w teorii).
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

w sumie to nie wnikam, mozliwe :)))
nie moglem nic znalezc na temat wykonywania torowiska w ucywilizowanych krajach...
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

TGV ani ICE po drewniakach nie jeżdżą :P A i polskie podkłady pod torami dla Vmax>160 km/h (E-20 i CMK) są żelbetonowe.
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Domar wrote:Co do jakości torów to nie powiedziałbym - tam podkłady są drewniane, a u nas w większości żelbetonowe.
I tak są juz w tak fatalnym stanie, że ja dziekuję.

Ale ja pisałem o odcinku Wschodnia - Stojadła (Mińsk Maz.). To jest E-20, nowe torowisko i przynajmniej potencjalna mozliwość rozbujania sie do 150 km/h, co na odcinku Wschodnia - Otwock nie jest mozliwe bez dewastacji torowiska i podwozia wagonów.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

Heh, to trzeba było tak od razu. Ale na trasie Stojadła-Pilawa jest dupa, a poza tym ja dalej uwazam, ze omijanie Otwocka to blad.
Post Reply