kosmos

O wszystkim i niczym.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

kosmos

Post by yorek »

panie kosmos, ciekawe kiedy takim cudem do warszawy pojedziemy http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1045
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
strz.
HRSZT
Posts: 1708
Joined: 28 Feb 2005 19:30
Location: Michalin City

Post by strz. »

ja przy oknie! ;]
Koło Przyjaciół OGR - KPO "Śprychy"
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Do Warszawy to raczej nie pojedziemy. Modernizacja, która widać na zdjęciu, jest robiona dla spółki PKP Przewozy Regionalne. To przerobiony staruszek kibelek EN 57, trochę mniej bajerancki niż 14WE kursujący w warszawskiej SKM. W środku zbliżony do najbardziej zmodernizowanych 2 jednostek Kolei Mazowieckich - EN 57 1397 i EN 57 1920 (zdjęcie 1, zdjęcie 2)
Te pociagi ze zdjęcia podanego przez yorka pójdą głównie na Sląsk, a na Mazowszu będzie je można zobaczyć tylko na trasie Łódź - Warszawa.
Za to do Otwocka juz za jakieś 1,5 roku mogłyby jeździć dużo nowoczesniejsze i fabrycznie nowe pociągi Bombardiera - Talenty (zdjęcie). Mogłyby, bo Bombardier wygrał przetarg na dostawe tych pociagów dla KM, ale ich konkurent - Stadler - odwołał sie i nie wiadomo jak długo jeszcze potrwa ta kłótnia.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

jakie przestronne WC maja, wyglada na 5 rowerow najmarniej. ;)
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

W tych pociagach sa wieszaki na rowery, tak mnie sie wydaje.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

tez tak mysle, ale zawsze moze zabraknac. :D
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Ten pociag jest bezprzedziałowy, więc pakowanie rowerów do kibla raczej kiepawym pomysłem jest :lol:
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

no wiem, że to modyfikacja tylko ale imo wygląda lepiej od 14RWE. poza tym zastanawia mnie jedno - wymieniają wózki a co z silnikami i ich sterowaniem? jest szansa na falowniki? wtedy opłaca się założyć liczniki energii jak to zrobiło skm w 14rwe.
btw. czytałem że przyczyną niskiej prędkości skm są nie tylko tory ale również zdolność sieci trakcyjnej PKPE do oddawania energii - jednym słowem muszą zmodernizować zasilanie
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Silniki sa te same, pewnie tylko po remoncie. Sa tez liczniki energii. generalnie, kopia rozwiązań z 14WE. Jak chcesz zgłebiac ten problem, to przyłacz się do dyskusji: http://www.kmforum.boo.pl/viewtopic.php?t=259.

Z nowych, produkowanych w Polsce nowoczesnych EZT jest tylko jeden ED 74 z bydgoskiej PESY: zdjęcie 1, zdjęcie 2. Ale podejrzewam, ze moga byc z nim problemy, jak z kazda nowościa na polskich torach.

Spaecjalnie dla Behema prezentacja wieszaków na rowery w tym zmodernizowanym pociągu: http://www.pr.pkp.pl/img_in/GALERIA/duze/pezt12.jpg
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

a co to cudo potrafi? o osiągi mi chodzi
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

no Yorek, najbardziej spektakularna jest Vmax - 160 km/h, tylko to cudo ma kursować na linii łódzkiej, a tam nie ma gdzie pokazać co potrafi. jakby leciał do Poznania, Krakowa tudzież Siedlec to by się mógł rozbujać, ale tam taki EZT jest średnio potrzebny :) takie myślenie przyszłościowe
PS. a wiecie, że 14WE ma sprzęgi na "europejskiej" wysokości, co powoduje że nijak go z kiblem się nie da spiąć? też myślą mocno przyszłościowo (bo EN-57 po pięciu przeróbkach to nasze wnuki będą pewnie oglądać :) )
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

na lini łódzkiej chyba maks 120 da sie osiągnąć? ale mniejsza o prędkość bo 120 to też niemało, pytanie jak szybko w porównaniu do kibla to się rozpędza i hamuje. jeśli to na prawdę będzie robiło trasę łdz-wwa w godzinę to nie przeszkadza mi, że vmax ma tylko 120 :)
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

Yorek, to na pewno by było pięknie, ale weź pod uwagę parę rzeczy:
1) 120 to prędkość szlakowa, niestety ograniczenia są tam co i raz
2) 120 jako szlakowa jest tylko na odcinku w-wa - skierniewice, dalej do koluszek jest 80, a na odcinku od koluszek do łodzi jest kawałek 60 km/h.
3) nawet jakby to cacko leciało jako pospieszny to przecież ma on postoje w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach (o ile mnie pamięć nie myli :) )
jakby nie patrzeć godzina do Łodzi to na razie utopia :)
PS. przyspieszenie ma 1 m/s^2 co przy kiblowym 0,5 m/s^2 jest postępem znaczącym - może z nóg zwalić :)
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

z tą godziną to troche przesadziłem ;) pośpiech jedzie teraz 2 godziny, chcieli to chyba skrócić do półtorej godziny, tyle co minibus do warszawy.
co do przyspieszenia to oby nie było tak jak z SKMką - oby sieć trakcyjna była przygotowana na taki pobór mocy bo nie oszukujmy się, na pewno nie rośnie on liniowo z przyspieszeniem :roll:
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

a tak a propos trakcji - to nie mogłem znaleźć info czy on ma opcję oddawania do sieci energii z hamowania. przydałoby się to w końcu zacząć robić.
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
komarr
Postojebca zawodowy
Postojebca zawodowy
Posts: 217
Joined: 19 Mar 2005 08:25
Location: W-wa

Post by komarr »

mam taką cichą nadzieję że ten pociąg nie będzie taki usterkowy jak badziewna SKMka ...już 3 razy podczas tylko mojej podróży trasa była zablokowana przez unieruchomioną SKMkę...
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

oby, oby. choć poprzedni produkt Pesy (EN95 dla WKD) też się mocno sypał na początku.
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

no oby PESA się nauczyła na błędach. a do oddawania energii musi być przystosowana nie tylko maszyna ale i sieć bo kable nie mają wystarczającej pojemności aby przyjąć to co ona odda przy hamowaniu z prędkości śmiechu ;)
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

ale już jak budowali EP-09 były plany takiego układu, tylko jak zwykle niewiele z tego wyszło (zresztą nie tylko z tego). no ale fakt faktem, że ona miała śmigać głównie na CMK, a tam sieć trakcyjna jest słuszna :)
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Akurat ED74 ma juz dobre rozwiazania i przyspieszać podobno ma jak nowoczesny pociąg. Tylko że akurat jemu nie bedzie to aż tak potrzebne, bo to pociąg do ruchu regionalnego, a nie aglomeracyjnego. Akurat w tym przypadku przyspiesznie nie jest tak istotne.
Co innego u nas, zwłaszcza na linii otwockiej, gdzie przystanki sa srednio co 2 km. U nas taki pociąg drastycznie poprawiłby czas przejazdu, pod warunkiem, ze wyremontuja to fatalne torowisko. Juz od kwietnia mieli naprawiać odcinek Wschodnia - Gocławek, gdzie predkośc wynosi dzis max 40 km/h. I jak zwykle tylko mówili...

A moim zdaniem 14WE nie jest taki zły. To, ze sie psuje, było do przewidzenia. Kazdy "nowy" pociąg sie psuje zazwyczaj, bo na dobra sprawe jest on w fazie testowania. Tak było z wagonami metropolis Alshtoma w metrze warszawskim, tak było z EN 95 na WKD. I żeby nie było, ze to tylko tak w Polsce - na nowej linii wysokich prędkości między Madrytem i Barceloną tez maja kłopoty z nowymi pociągami Siemensa.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
Post Reply