kosmos
Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel
kosmos
panie kosmos, ciekawe kiedy takim cudem do warszawy pojedziemy http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1045
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Do Warszawy to raczej nie pojedziemy. Modernizacja, która widać na zdjęciu, jest robiona dla spółki PKP Przewozy Regionalne. To przerobiony staruszek kibelek EN 57, trochę mniej bajerancki niż 14WE kursujący w warszawskiej SKM. W środku zbliżony do najbardziej zmodernizowanych 2 jednostek Kolei Mazowieckich - EN 57 1397 i EN 57 1920 (zdjęcie 1, zdjęcie 2)
Te pociagi ze zdjęcia podanego przez yorka pójdą głównie na Sląsk, a na Mazowszu będzie je można zobaczyć tylko na trasie Łódź - Warszawa.
Za to do Otwocka juz za jakieś 1,5 roku mogłyby jeździć dużo nowoczesniejsze i fabrycznie nowe pociągi Bombardiera - Talenty (zdjęcie). Mogłyby, bo Bombardier wygrał przetarg na dostawe tych pociagów dla KM, ale ich konkurent - Stadler - odwołał sie i nie wiadomo jak długo jeszcze potrwa ta kłótnia.
Te pociagi ze zdjęcia podanego przez yorka pójdą głównie na Sląsk, a na Mazowszu będzie je można zobaczyć tylko na trasie Łódź - Warszawa.
Za to do Otwocka juz za jakieś 1,5 roku mogłyby jeździć dużo nowoczesniejsze i fabrycznie nowe pociągi Bombardiera - Talenty (zdjęcie). Mogłyby, bo Bombardier wygrał przetarg na dostawe tych pociagów dla KM, ale ich konkurent - Stadler - odwołał sie i nie wiadomo jak długo jeszcze potrwa ta kłótnia.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
jakie przestronne WC maja, wyglada na 5 rowerow najmarniej. ;)
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930
no wiem, że to modyfikacja tylko ale imo wygląda lepiej od 14RWE. poza tym zastanawia mnie jedno - wymieniają wózki a co z silnikami i ich sterowaniem? jest szansa na falowniki? wtedy opłaca się założyć liczniki energii jak to zrobiło skm w 14rwe.
btw. czytałem że przyczyną niskiej prędkości skm są nie tylko tory ale również zdolność sieci trakcyjnej PKPE do oddawania energii - jednym słowem muszą zmodernizować zasilanie
btw. czytałem że przyczyną niskiej prędkości skm są nie tylko tory ale również zdolność sieci trakcyjnej PKPE do oddawania energii - jednym słowem muszą zmodernizować zasilanie
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Silniki sa te same, pewnie tylko po remoncie. Sa tez liczniki energii. generalnie, kopia rozwiązań z 14WE. Jak chcesz zgłebiac ten problem, to przyłacz się do dyskusji: http://www.kmforum.boo.pl/viewtopic.php?t=259.
Z nowych, produkowanych w Polsce nowoczesnych EZT jest tylko jeden ED 74 z bydgoskiej PESY: zdjęcie 1, zdjęcie 2. Ale podejrzewam, ze moga byc z nim problemy, jak z kazda nowościa na polskich torach.
Spaecjalnie dla Behema prezentacja wieszaków na rowery w tym zmodernizowanym pociągu: http://www.pr.pkp.pl/img_in/GALERIA/duze/pezt12.jpg
Z nowych, produkowanych w Polsce nowoczesnych EZT jest tylko jeden ED 74 z bydgoskiej PESY: zdjęcie 1, zdjęcie 2. Ale podejrzewam, ze moga byc z nim problemy, jak z kazda nowościa na polskich torach.
Spaecjalnie dla Behema prezentacja wieszaków na rowery w tym zmodernizowanym pociągu: http://www.pr.pkp.pl/img_in/GALERIA/duze/pezt12.jpg
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
no Yorek, najbardziej spektakularna jest Vmax - 160 km/h, tylko to cudo ma kursować na linii łódzkiej, a tam nie ma gdzie pokazać co potrafi. jakby leciał do Poznania, Krakowa tudzież Siedlec to by się mógł rozbujać, ale tam taki EZT jest średnio potrzebny
takie myślenie przyszłościowe
PS. a wiecie, że 14WE ma sprzęgi na "europejskiej" wysokości, co powoduje że nijak go z kiblem się nie da spiąć? też myślą mocno przyszłościowo (bo EN-57 po pięciu przeróbkach to nasze wnuki będą pewnie oglądać
)

PS. a wiecie, że 14WE ma sprzęgi na "europejskiej" wysokości, co powoduje że nijak go z kiblem się nie da spiąć? też myślą mocno przyszłościowo (bo EN-57 po pięciu przeróbkach to nasze wnuki będą pewnie oglądać

I co tu napisać? Nie wiem :/
na lini łódzkiej chyba maks 120 da sie osiągnąć? ale mniejsza o prędkość bo 120 to też niemało, pytanie jak szybko w porównaniu do kibla to się rozpędza i hamuje. jeśli to na prawdę będzie robiło trasę łdz-wwa w godzinę to nie przeszkadza mi, że vmax ma tylko 120 

yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Yorek, to na pewno by było pięknie, ale weź pod uwagę parę rzeczy:
1) 120 to prędkość szlakowa, niestety ograniczenia są tam co i raz
2) 120 jako szlakowa jest tylko na odcinku w-wa - skierniewice, dalej do koluszek jest 80, a na odcinku od koluszek do łodzi jest kawałek 60 km/h.
3) nawet jakby to cacko leciało jako pospieszny to przecież ma on postoje w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach (o ile mnie pamięć nie myli
)
jakby nie patrzeć godzina do Łodzi to na razie utopia
PS. przyspieszenie ma 1 m/s^2 co przy kiblowym 0,5 m/s^2 jest postępem znaczącym - może z nóg zwalić
1) 120 to prędkość szlakowa, niestety ograniczenia są tam co i raz
2) 120 jako szlakowa jest tylko na odcinku w-wa - skierniewice, dalej do koluszek jest 80, a na odcinku od koluszek do łodzi jest kawałek 60 km/h.
3) nawet jakby to cacko leciało jako pospieszny to przecież ma on postoje w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach (o ile mnie pamięć nie myli

jakby nie patrzeć godzina do Łodzi to na razie utopia

PS. przyspieszenie ma 1 m/s^2 co przy kiblowym 0,5 m/s^2 jest postępem znaczącym - może z nóg zwalić

I co tu napisać? Nie wiem :/
z tą godziną to troche przesadziłem
pośpiech jedzie teraz 2 godziny, chcieli to chyba skrócić do półtorej godziny, tyle co minibus do warszawy.
co do przyspieszenia to oby nie było tak jak z SKMką - oby sieć trakcyjna była przygotowana na taki pobór mocy bo nie oszukujmy się, na pewno nie rośnie on liniowo z przyspieszeniem

co do przyspieszenia to oby nie było tak jak z SKMką - oby sieć trakcyjna była przygotowana na taki pobór mocy bo nie oszukujmy się, na pewno nie rośnie on liniowo z przyspieszeniem

yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Akurat ED74 ma juz dobre rozwiazania i przyspieszać podobno ma jak nowoczesny pociąg. Tylko że akurat jemu nie bedzie to aż tak potrzebne, bo to pociąg do ruchu regionalnego, a nie aglomeracyjnego. Akurat w tym przypadku przyspiesznie nie jest tak istotne.
Co innego u nas, zwłaszcza na linii otwockiej, gdzie przystanki sa srednio co 2 km. U nas taki pociąg drastycznie poprawiłby czas przejazdu, pod warunkiem, ze wyremontuja to fatalne torowisko. Juz od kwietnia mieli naprawiać odcinek Wschodnia - Gocławek, gdzie predkośc wynosi dzis max 40 km/h. I jak zwykle tylko mówili...
A moim zdaniem 14WE nie jest taki zły. To, ze sie psuje, było do przewidzenia. Kazdy "nowy" pociąg sie psuje zazwyczaj, bo na dobra sprawe jest on w fazie testowania. Tak było z wagonami metropolis Alshtoma w metrze warszawskim, tak było z EN 95 na WKD. I żeby nie było, ze to tylko tak w Polsce - na nowej linii wysokich prędkości między Madrytem i Barceloną tez maja kłopoty z nowymi pociągami Siemensa.
Co innego u nas, zwłaszcza na linii otwockiej, gdzie przystanki sa srednio co 2 km. U nas taki pociąg drastycznie poprawiłby czas przejazdu, pod warunkiem, ze wyremontuja to fatalne torowisko. Juz od kwietnia mieli naprawiać odcinek Wschodnia - Gocławek, gdzie predkośc wynosi dzis max 40 km/h. I jak zwykle tylko mówili...
A moim zdaniem 14WE nie jest taki zły. To, ze sie psuje, było do przewidzenia. Kazdy "nowy" pociąg sie psuje zazwyczaj, bo na dobra sprawe jest on w fazie testowania. Tak było z wagonami metropolis Alshtoma w metrze warszawskim, tak było z EN 95 na WKD. I żeby nie było, ze to tylko tak w Polsce - na nowej linii wysokich prędkości między Madrytem i Barceloną tez maja kłopoty z nowymi pociągami Siemensa.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.