Otwocka Koalicja Rowerowa

Wszystko co dotyczy miasta, a nie chcesz by bylo w grupach sasiednich.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Otwocka Koalicja Rowerowa

Post by behem0th »

pragne doniesc, ze mialo dzis miejsce spotkanie w ktorym wylonila sie wizja lobbingu wladz na rzecz wybudowania/opracowania drog/sciezek rowerowych.

w sklad "organizacji" wchodza:

Otwockie Sosny
Otwocka Grupa Rowerowa
Otwocki Portal rowerowy
PTTK Otwock
Towarzystwo Przyjaciol Otwocka (?)
Osoby niezrzeszone

punkt pierwszy dzialalnosci:

stworzenie koncepcji szkieletu sieci drog rowerowych w Otwocku.

kazdy moze zglaszac propozycje miejsc w ktorych widzialby racje bytu sciezki. czekamy na dyskusje. :)
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Post by Jacq »

Moim zdaniem nie ma sensu od razu rzadac calej sieci drog rowerowych.
Lepiej ustalic jeden a bardzo konkretny cel...

Moj typ:
Karczewska + zjazd na Ługi

Pozdrawiam
User avatar
spider
Szaleniec z aparatem
Posts: 2518
Joined: 02 May 2005 06:49
Location: Otwock
Contact:

Post by spider »

Moj typ:

Karczewska,wawerska,rycerska,portowa dalej do jozefowa zeby polaczyc obie sciezki
Personal best 200km
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

ponoc w tej chwili sa zamykane jakies papiery w ktore mozna wpisac taka siec szlakow (realnych do wykonania) i probowac pozniej pozyskiwac na to srodki. w ramach rewitalizacji chyba.
sie nie znam, niech wyslowi sie matildae... ;)

w kazdym razie plan jest w miare konkretny, tak jak kiedys nad tym dumalismy:

-stworzyc koncepcje
-wpisac ja w papiry dotyczace rozwoju, studium, miejscowe plany itp.
-spowodowac uchwalenie decyzji w ktorej bedzie obowiazek realizacji zalozen dotyczacych budowy sciezek przy okazji remontu drog (wybory niedlugo ;)
-przyjac odpowiednie standardy wykonawstwa
-probowac pozyskiwac srodki, wskazywac zrodla finansowania
Chmiel

Post by Chmiel »

Tak Karczewska powinna być priorytetem.
Drugim dogodnym miejscem mogłaby być Batorego. Droga do Biedronki i bazaru. Po prwej stronie (jadac w kierunku biedronki spod swiatel) jest sporo miejsca.

Mozna by te dwie drogi jakoś ze sobą zgrać
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

tyle ze idac prawa strona musisz wrocic spowrotem na lewa strone, by dobic do bazarku. ale jak by kiedys pojawily sie i przejazdy to luz.
User avatar
chmiel
Moherator
Posts: 1289
Joined: 15 Mar 2004 15:28

Post by chmiel »

Wiem. To jest problem.
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

behem0th wrote:niech wyslowi sie matildae... ;)
Sytuacja wygląda tak, że tworzy się obecnie, na różnych poziomach administracji samorządowej, różnego rodzaju opracowania strategiczno - rozwojowe, których posiadanie jest warunkiem pozyskania pieniędzy unijnych na realizację różnych inwestycji. I tak np. dla Otwocka powstała niedawno Startegia rozwoju społeczno gospodarczego wraz z programem rozwoju kokalnego miasta i wieloletnim planem inwestycyjnym - tam o rowerach niestety nic konkretnego sie nie znalazło - dokumenty mozna pobrac z otwock.pl, wzmianki o czymkolwiek w interesującym nas temacie znalazłam na str 78 strategii i str. 15 planu inwestycyjnego.. nędza generalnie.. ale to juz jest zamknięta sprawa. Teraz natomiast powstaje kolejna kobyła - program tzw. rewitalizacji, czego nie podejmuję sie definiować, w kazdym razie rzecz jest we wstępnej fazie, a co to jest mniej wiecej - można przeczytać np. tu:
http://www.linia.com.pl/public/article.php?1-3799-0
- artykuł radnego Kołodziejczyka, nie to żebym pragnęła promowć tu jego osobe broń Boże, ale w miarę sensownie to akurat wyjaśnił. I tu jest szansa, żeby jeszcze coś forsować, chociaż rewitalizacja będzie dotyczyła tylko pewnych wybranych rejonów miasta, co w przypadku obiektów liniowych, jakimi są drogi rowerowe, wymaga przedstawienia naprawdę konkretnej koncepcji przebiegu tych dróg, aby można było ewentualnie uwzględnić jakieś ich fragmenty na obszrach objętych programem rewitalizacji. Przynajmniej ja to tak widzę, ale to wszystko jest dla mnie jeszcze dość tajemnicze, podobnie jak to, na jakiej zasadzie odbywć się ma koordynowanie tego z pracami powiatu nad podobnym programem. I trzecia rzecz to studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego - podstawa sporządzanie planów zagospodarowania. W lutym tego roku rada podjęła uchwałe o zmianie dotychczas obowiązującego studium z 2000r. i z tego co wiem jest ono obecnie opracowywane, ale nie wiem niestety w tej chwili, na jakim jest etapie, ale się dowiem jak najszybciej - tak czy inaczej projekt studium jest zdaje się dwukrotnie poddawany tzw. konsultacjom społecznym. W studium powinien być uwzględniony przebieg tego typu ciągów, w poprzednim był jakiś tam proponowany zarys, możliwe, że dałoby się na to jakos wpłynąć. Poza tym pośród dokumentów, których można sie czepnąć, jest jeszcze Program Ochrony Środowiska dla Miasta Otwocka, w ktorym pośród celów do realizacji znalazł sie zapis o budowie ciągów rowerowych - również tych towarzyszących istniejącym ciągom komunikacyjnym. Płodzi się masę różnych dokumentow, trzeba więc egzekwować realizację zapisow. Ale koncepcja powinna być spojna, i wspolna, zebysmy byli zadowoleni. I musi być zrobiona całościowo, a nie fragmentarycznie, wystarczy, że wykonanie będzie fragmentaryczne.. to musi miec rece i nogi.. ufff... a było mi kazać sie wysławiać ? ;)
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

:brawo:

chyba bede czesciej uzywal tego zwrotu. :)
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

wow! :shock:
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

no coo, noo? obiecuje, ze juz tak nie bede... :oops:
:wink:
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

Moim zdaniem na początek powinny pójść trasy wschód-zachód, północ-południe.

Od mostu na Świdrze, po lewej stronie KOłłątaja, Staszica, KArczewskiej ze zjazdem na Ługi. Tutaj już istnieją calkiem szerokie chodniki w pasie drogi. Newralgiczne miejsca to widełki na skrzyżowaniu kołłątaja ze świderską, widełki Staszica/Kaczewska i ten jednokierunkowy fragment Staszica między obok dawnej straży (za rondem sybiraków) oraz oczywiście szlak wielkiej rury (tam brak jakiejkolwiek nawierzchni).

Gruga ścieżka powinna biec od Wólki mlądzkiej Żeromskiego (tam już coś jest - 200 m?), Filipowicza, Matejki, Batorego (dalej nie wiem jak).
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

oczywiście miałeś na mysli od ronda w Józefowie zeby połączyc ja z juz istniejącą ścieżką,

uważam że to słuszna koncepcja :) i na niej powinno sie skoncentrowac wysiłki.
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
spider
Szaleniec z aparatem
Posts: 2518
Joined: 02 May 2005 06:49
Location: Otwock
Contact:

Post by spider »

matildae wrote:no coo, noo? obiecuje, ze juz tak nie bede... :oops:
:wink:
Daje słowo ze przeczytalem całość.... ;-)
Personal best 200km
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

Chiste wrote: Gruga ścieżka powinna biec od Wólki mlądzkiej Żeromskiego (tam już coś jest - 200 m?), Filipowicza, Matejki, Batorego (dalej nie wiem jak).
nie nazywaj tego ścieżką bo Ci pompke w szprychy wsadzę :> nie wiem kto to zaprojektował ale w razie ewentualnej budowy ścieżki w tamtym kierunku należałoby istniejący fragment przebudować gdyż nie spełnia on założeń określonych w PN. w ogóle to można by poszperać i slserować sobie właśnie PN, w której określone są zasady budowy tak żeby potem można było się czepiać :). poza tym myślę, że należy ostro forsować myśl, że ścieżki mają być wykonane z asfaltu a nie z baumy
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Post by Jacq »

Podpisuje sie dwoma rencami i dwoma nogami ;)
Od poczatku musimy jasno mowic ze ma byc asfalt.

Pozdrawiam
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

mowic mozna... ;)

myslmy realnie, moze byc kostka ale niefrezowana, jak w gdansku. trzeba poodgrzebywac pewne papiery. jezeli ktos widzial na oczy standardy (ogolne) to niech podsyla na @.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

na radomskiej stronie były wyliczenia, z których wynikało, że ułożenie asfaltu jest tańsze od kostki - od tego można by zacząć. jeśli ktoś ma czas (bo np. siedzi w domu i udaje że pisze magisterke ;) ) to w bibliotece PW na pewno można przeglądać normy i coś z nich skserować. myślę, że trzeba by poszukać pod hasłem "budownictwo drogowe"
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

dobrze ze zglosiles sie na ochotnika, bo nie kazdy ma dostep do biblioteki PW ;) i do tego jestes tak fajnie zorientowany. :)


mysle ze trzeba zagadac przez jacka do skelerow zeby cos podeslali, oni na 100% to maja.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

do kogo ma zagadać?????

ja na bilbiotece PW pojawię się gdzieś we wrześniu dopiero. teraz znalazłem:

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 430_01.pdf

rozdział 9 strona 14 , niestety jest to skan więc tekstu skopiować się nie da. w każdym razie mamy podstawy :)
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Post Reply