MAZOVIA 2010

Wyjazdy planowane na najblizsze dni, zarowno te dalekie jak i bliskie.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel, BartekJ

User avatar
Arkadyj
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1279
Joined: 21 Feb 2004 14:11
Location: cloud number nine

Post by Arkadyj »

Owijki to bedzie hit sezonu :-)

Bardzo fajny rower, mam nadzieje, ze bedzie sie dobrze spisywal. Oby kola wytrzymaly w gorach :-)
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

Ja trynd owijkowy propaguje już trzeci sezon :wink:
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Post by Giant Mike »

behem0th wrote:widze ze w tym roku modne beda owijki na rogi ;)
W zeszłym roku też miałem owijkę, zważone - zwykłe gąbkowe chwyty są lżejsze :)

Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

Giant Mike wrote:
behem0th wrote:widze ze w tym roku modne beda owijki na rogi ;)
W zeszłym roku też miałem owijkę, zważone - zwykłe gąbkowe chwyty są lżejsze :)

Michał
a jakim cudem miało by być inaczej? ;) no chyba że robisz jak w szosie jedną warstwę i bez oklejania rogów to wtedy pewno wyjdzie lżej :)
gg: 6607845
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

dzidek wrote:
Giant Mike wrote:
behem0th wrote:widze ze w tym roku modne beda owijki na rogi ;)
W zeszłym roku też miałem owijkę, zważone - zwykłe gąbkowe chwyty są lżejsze :)

Michał
a jakim cudem miało by być inaczej? ;) no chyba że robisz jak w szosie jedną warstwę i bez oklejania rogów to wtedy pewno wyjdzie lżej :)
akurat w tym miejscu na wagę zbytnio nie zwracałem uwagi, bo wolę grube i miekie chwyty, oraz poowijane rogi-grubasy (mam 3 warstwy na kierownicy i 1,5 na rogach), jęsli chodzi o wage to najtańsze chwyty accenta docięte pod gripy wyszłyby poniżej 10g :wink:
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Post by Giant Mike »

dzidek wrote:
Giant Mike wrote:
behem0th wrote:widze ze w tym roku modne beda owijki na rogi ;)
W zeszłym roku też miałem owijkę, zważone - zwykłe gąbkowe chwyty są lżejsze :)

Michał
a jakim cudem miało by być inaczej? ;) no chyba że robisz jak w szosie jedną warstwę i bez oklejania rogów to wtedy pewno wyjdzie lżej :)
Miałem 1 warstwę owijki, ale dość gęsto. Nadal było ciężej niż zwykłe chwyty. Trzeba dobrze owinąć, żeby zrobić anatomiczny kształt, inaczej po kilku godzinach jazdy zaczynają ręce boleć.

Moja owijka niestety miała tendencję do rozwijania się. Przy gęstym oplocie klej nie szedł na kierownicę tylko owijkę pod spodem. Jak łapało wilgość to zaczynało się kręcić. Ostatecznie najpierw na kierownicę poszła taśma dwustronna (taka do tapet/paneli/itp) i na to owijka. Trzyma się rewelacyjnie.

Generalnie gratuluje sprzętu - oby wytrzymał do końca sezonu :)

Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Post by Giant Mike »

carloz wrote:
Amortyzator FOX F100 RLC 2008 1574
To jest nowy amor?
Oddawałem ostatnio do serisu FOXa kolegi i Albert P. powiedział, że starsze modele trzeba wyjątkowo często przeglądać. Zalecenie producenta mówi nawet o serwisie co 8h jazdy w trydnych warunkach. Podobno uszczelki nie wydają i golenie wycierają się poniżej. Jak się to przegapi to jest za późno i zaczynają cieknąć. Wtedy już nie ma ratunku. Nowe modele mają zmienione smarowanie i golenie są cały czas lekko wilgotne dzięki temu uszczelki lepiej zbierają cały syf.

Dlaczego nie chciałeś SIDa? Waga taka sama albo nawet lepiej, manetka na kierownicy a serwis zrobisz w każdym małym zakładzie w Stolycy.

Popatrzyłem na wagi i chyba nie mam żadnego lżejszego komponentu - co najwyżej porównywalne.

Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

amor pochodzi z rozbiórki nowego roweru, a za wielką wodą kosztował 1/4 wartości katalogowej, więc stąd mój wybór :wink: a swoją drogą to jakoś mnie ciągneło zawsze do foxa... najwyżej pojeżdze i sprzedam go za więcej niż mnie kosztował :lol:
Popatrzyłem na wagi i chyba nie mam żadnego lżejszego komponentu - co najwyżej porównywalne.
kombinowałem tak, zeby waga była niska tam gdzie może i nie ważyła na trwałości całego setu, jedyna niewiadomą w tym zestawie są obręcze, aczkolwiek rozmawiałem z kilkoma osobami i sobie je chwaliły

pojeżdzimy, zobaczymy :lol:

Michał, a powiedz mi czy twoja Orbea nie jest za duza? siodło na fotce jest ustawione pod Ciebie?
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
User avatar
rycho
Sojowy
Sojowy
Posts: 929
Joined: 13 Apr 2004 23:41

Post by rycho »

Giant Mike wrote:
carloz wrote:
Amortyzator FOX F100 RLC 2008 1574
To jest nowy amor?
Oddawałem ostatnio do serisu FOXa kolegi i Albert P. powiedział, że starsze modele trzeba wyjątkowo często przeglądać. Zalecenie producenta mówi nawet o serwisie co 8h jazdy w trydnych warunkach. Podobno uszczelki nie wydają i golenie wycierają się poniżej. Jak się to przegapi to jest za późno i zaczynają cieknąć. Wtedy już nie ma ratunku. Nowe modele mają zmienione smarowanie i golenie są cały czas lekko wilgotne dzięki temu uszczelki lepiej zbierają cały syf.

Dlaczego nie chciałeś SIDa? Waga taka sama albo nawet lepiej, manetka na kierownicy a serwis zrobisz w każdym małym zakładzie w Stolycy.

Popatrzyłem na wagi i chyba nie mam żadnego lżejszego komponentu - co najwyżej porównywalne.

Michał
IMO serwis nowych foxów jest latwiejszy i sprawia mniej problemow niz serwis RSa z motion control, bo tlumik jest w jednym kawalku. motion control sklada sie z dwoch elementow i wiecej jest na nich uszczelek, ktore moga nawalic. co prawda tlumika z foxa nie rozkladalem na czesci pierwsze, ale z tego co podaje producent, nie trzeba tego robic za czesto, czyli serwis raz na dwa lata mozna powierzyc autoryzowanym punktom, a w pozostalych przypadkach (wymiana uszczelek kurzowych i gabek, czyszczenie gabek, wymiana oleju, przeglad) wykonac samemu w domowym zaciszu (np. na ulicy Zacisze ;)).
dual-air rowniez wymaga wiekszego nakladu finansowego (sporo uszczelek) i pracy niz sprezyna powietrzna foxa. jedyna czynnoscia, ktora moze sprawiac problemy przy skrecaniu foxa, to obracajace sie koncowki tlokow, ktore wystaja u dolu dolnych goleni, w momencie nakrecania nakretek.

jesli chodzi o znikajaca anode z goleni, to RSy tez tak mialy. A w tej chwili system uszczelek kurzowych i olejowych jest podobny dla obu producentow. Mnie osobiscie irytowal fakt, ze po przesiadce z bomberow, nie znajduje zadnych uszczelek olejowych pod kurzowymi, tylko jakies durne gabki. teraz wiem, ze ten patent sie sprawdza. ;)
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Post by Giant Mike »

carloz wrote:
Michał, a powiedz mi czy twoja Orbea nie jest za duza? siodło na fotce jest ustawione pod Ciebie?
Nie - to prosto z kartonu :)
Rower jest duży, ale wcześniej się do niego mierzyłem. Przez chwilę zastanawiałem się nad "M" ale dealer mówił, że trzeba by było mocno sztycę wyciągać, a przy karbonie to nie jest najlepszy pomysł. W sumie teraz sztyca jest 400mm więc spokojnie mozna by ją przyciąć parę centymetrów. Dla mnie chyba rozmiar od osi supportu do prętów siodła to 72,5cm - ale mogę zmyslać.

Wymiarowo rama jest pomiędzy 20 a 21", ma troszkę inne wymiary niż Alma 20" ale trzeba pamiętać, że przy fullu kąty się zmieniają w zależności od ułożenia zawieszenia z tyłu.
W 2009 przejechałem na nim Mazovię w Józefowie i szło jak burza. Niestety nie miałem szans przejechać się w górach więc nie wiem jak idzie w górę.

Na razie waga w granicach <11kg - ale ja na samej ramie mam +1kg.

Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
User avatar
karnaś
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1202
Joined: 02 Nov 2005 08:47
Location: mam wiedziec.

Post by karnaś »

User avatar
rycho
Sojowy
Sojowy
Posts: 929
Joined: 13 Apr 2004 23:41

Post by rycho »

Pewnie podjade, zobaczyc jak grzezna w sniegu. Pozniej planuje zrobic kilka kilometrow na szosie.
User avatar
S.W.A.T
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 573
Joined: 02 Nov 2005 13:31
Location: Otwock

Post by S.W.A.T »

Kurcze... pojechałbym chociaż popatrzeć :/ ale nie będzie mnie.
Ktoś startuje??
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

przebiegniesz szybciej ten maraton niż niektórzy przejadą :P
gg: 6607845
User avatar
Arkadyj
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1279
Joined: 21 Feb 2004 14:11
Location: cloud number nine

Post by Arkadyj »

A ja chyba sobie wystartuje - ale bez numerka, gdzies tam z tylu bede jechal spokojnym tlenowym tempem. Jestem ciekaw ile osob wyprzedze :-)
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

może zdążę pod Łysą :) [/list]
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
vigil
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1405
Joined: 17 Apr 2007 08:21

Post by vigil »

z łysą to akurat maraton nie wiele miał wspólnego :P Przejechałem całą trasę turystycznie tj. wystartowałem jakie 1/2h po wszystkich i przyznam, że wielekroć trasa była tak zakręcona, że nie wiedziałem gdzie jestem. jechałem na semislickach i bez przerzutek (na miejskim rowerze, który po zimie zamarł) więc było wesoło. powiem tak - ładnie poprowadzona trasa, piękny dzień. załapałem się na krówkowego batona i izotonik na bufecie. na mecie szukałem OGR-ów ale bezskutecznie... poczęstowali mnie przypadkiem grochówką i ciastem, pewnie mieli za dużo :wink: nie odmówiłem. Po drodze znalazłem chipa i oddałem go odszukanemu zawodnikowi. Potem wisła na wysokości Karczewa i ujście Świdra - razem 70km po śniegu i błocie. oj, boli :)
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

vigil wrote:z łysą to akurat maraton nie wiele miał wspólnego :P
jak zwykle mam problemy z nawigacją ale wydawało mi się po analizie mapy że trasa wiedzie ulicą Hrabiego koło Łysej,ponoć została zmieniona na starcie :P zorientowałem sie dopiero po 40min opalania sie pod Łysą
vigil wrote:na mecie szukałem OGR-ów ale bezskutecznie...
a ja bezskutecznie wypatrywałem OGrów na trasie :( stałem na mostku przed meta i zrobiłem z setkę zdjęć przejeżdżającym i żadnej znajomej twarzy
ps.ostatnie zdjęcie zrobiłem koło 13 a gdzie Ty byłeś o tej porze?
Attachments
chyba jednak znajoma twarz
chyba jednak znajoma twarz
P3070352bis.jpg (103.55 KiB) Viewed 4653 times
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
Arkadyj
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1279
Joined: 21 Feb 2004 14:11
Location: cloud number nine

Post by Arkadyj »

Oj chlopaki, trzeba bylo przyjechac na 10. Bylismy w skladzie, ja, Dzidek, Yorek, Rysiek. Ja po starcie pojechalem zrobic 2 mosty plus kilka dodatkowych km w kierunku Wawra. W polowie drogi przerwa w MC na herbate i ciastko. Super pogoda, super jazda.
vigil
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1405
Joined: 17 Apr 2007 08:21

Post by vigil »

hm? o 13ej to juz dawno po mecie i grochowce byłem... ale w sumie nie dziwie sie. pewno jakims pannom robiles foty 8) A ty Arkadyj nie marudz! info o wcześniejszej godzinie startu pojawiło sie niedawno, a poza tym miales jechac tak jak ja, za grupa, a nie dwa mosty :twisted: a jak pozaostale ogry?
Post Reply