Scieżka rowerowa w Józefowie.

Wszystko co zwiazane z rowerowaniem i podrozowaniem. Trasy, nietypowe pomysly, porady praktyczne.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

no to jak temat sie taki komiksowy zrobil, to polacze dwa watki:

Image
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

w.sobocinski wrote:Podaję za Zielnym Mazowszem:

Biuro Transprojekt Warszawa opracowało projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego na koronie wału przeciwpowodziowego po stronie praskiej, od ul. Narodowej do Traktu Lubelskiego. Jest to uzupełnienie ewidentnej niedoróbki w zrealizowanym wcześniej projekcie przebudowy ul. Wał Miedzeszyński.

Wydawać by się mogło, że w przypadku ścieżki biegnącej prostym wałem, z doskonałą widocznością, bez skrzyżowań z jezdniami, bez konieczności segregacji intensywnego ruchu pieszego, bez kolizji z infrastrukturą podziemną, projekt powinien być lekki, łatwy i przyjemny. Stołeczne inżyniery są jednak wyjątkowo zdolne. Wzdłuż całego ciągu zaplanowane zostało... obustronne wygrodzenie w formie metalowego płotu o wysokości 110 cm [*]. Po prostu pięciokilometrowy spacerniak. Według informacji uzyskanych na spotkaniu w ZDM, koszt ogrodzenia ścieżki wyniesie... ok. 2,5 mln nowych złotych (czyli tyle, co 10-15 km nowych ścieżek o nawierzchni asfaltowej). A wszystko to motywowane jest troską o bezpieczeństwo rowerzystów, którzy jak wiadomo masowo spadają z wałów przeciwpowodziowych i topią się w opanowanych przez wygłodniałe krokodyle wiślanych starorzeczach.

Nawierzchnię ścieżki stanowić ma tandetna kostka betonowa. Standardowa wymówka o konieczności zastosowania nawierzchni rozbieralnej ze względu na dostęp do infrastruktury podziemnej nie mogła mieć w tym przypadku zastosowania, wykoncypowano więc, że asfaltu nie da się położyć, gdyż rozściełacz i walec zniszczyłyby misterną konstrukcję wału (a w efekcie połowa Wawra znalazłaby się pod wodą). Ponieważ pod kostką tak czy owak ma zostać wykonana podbudowa, jej zastosowanie podroży budowę ciągu o kolejne 700 tys. zł w porównaniu do standardowego dywaniku z masy mineralno-asfaltowej.

Gwoli sprawiedliwości trzeba też odnotować, że parę detali udało się podczas Rady Technicznej wyprostować - w szczególności nowe zjazdy powinny być łagodniejsze i bez takich zawijasów jak ten już istniejący na wysokości ul. Narodowej.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

a dziwiłes się, że płot wokół sejmu ma 5baniek kosztować. jak czytam co te betony u władzy wyrabiają to mnie trzęsie
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Post Reply