Nowa obręcz

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
Edi
Moherator
Posts: 1127
Joined: 04 Nov 2004 11:46
Location: Falenitza ;)
Contact:

Nowa obręcz

Post by Edi »

Potrzebuję drogą kupna wejść w posiadanie nowej obręczy, bo w poprzedniej nypel od szprychy wyrwał dziurę i raczej nie będzie się już nadawała do jazdy.
Przejrzałem poprzednie wpisy i po tym co pisał Hak w tym wątku (klik) zdecyduję się na Mavic XM317 lub Mach1 210 XC (no chyba, że polecacie coś innego: bez szaleństw, ostatnio mało jeżdżę ;) ).
Mam jeszcze 2 kwestie:
- Piasty (32) nie będę raczej wymieniał: czy zaplecenie koła na starych szprychach wchodzi w grę, czy raczej się w to nie bawić?
- Komu oddać w dobre ręce koło do zaplecenia (wątek pewnie już się przewijał)?
Dzięki za pomoc.
cookie monster
yaro1986
Postojebca
Postojebca
Posts: 126
Joined: 15 Dec 2007 15:26
Location: józefów

Post by yaro1986 »

Nie warto dawac starych szprychm bo juz sa pewnie troche przepracowane, a poza tym moga nie pasowac do nowej obrecze (beda wystawac gwinty, albo za malo gwintu bedzie). Jesli malo wazysz wazysz to mozna dac jakies delikatnie cieniowane szprychy zeby zmniejszyc wage kol (z cieniowanych najlepsze opinie zbiera sapim duzo gorzej wypada dt), jesli chcesz uzyskac mozliwie najmocniejsze i najsztywniejsze kola to dajesz klasyczne spzrychy 2mm typu sapim leader czy dt champion i zaplatasz na 3X, odradzam dawania super lekkich cieniowanych szprych typu cx-ray one nadaja sie dla super wychudzonych zawodnikow i na bardzo sztywne obrecze. Co do robienmia kol to polecam olsha w Warszawie, znakomicie zaplataja kola super dociagaj szprychy, przyzwoicie ale w mojej ocenie nie tak dobrze jak olsh rabia w zabkach na szwolazerow.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

Wlasnie jestem na etapie nowych kol, wiec:

1) do fulla na przod wstawiam mavic 317 disc, wydaje sie sensowna, nie jest jakos super anorektyczna, wiec da rade ;) oceny na mtbr srednie, a jak w praktyce sie okaze.
2) do trekinga na tyl wstawiam to co bylo, czyli rhyno lite, poprzedniej ani razu (!) nie centrowalem przez caly czas uzytkowania, wymieniam bo obrecz sie przetarla.
3) na przod do trekinga to co bylo czyli CR18 (dobra cene trafilem 46zl) nie mam wiekszych zastrzezen, swego czasu jezdzilem z ta obrecza tez na tyle (z sakwami).

nie mialem jakichs odmiennych odczuc przy kolach na 32 czy 36 szprych, ale na stronie sheldona pisza ze ktos zmierzyl i te na 32 odksztalcaja sie bardziej na boki o 15% ;)

szprychy kupilem nowe, ale nie jestem do konca przekonany, ze stare nie dalyby rady, ot na wszelki wypadek, zeby sie nie znalezc z problemem na zadupiu.
kiedys zlozylem z nudow, w ramach praktyki na uzywkach, pozniej z koniecznosci wstawilem do roweru i jeeezdzilo, nic nie pyklo, przod w fulu tez chyba mam na uzywanych.
ahm, szprychy MACH, standardowo to co jest w sklepie u Arka. (tez sprawdzone w bojach)

a skladanie, kiedys w birii robilem (ponoc spec nad spece ;), teraz w pokoju przy piwie. (chyba wychodza lepiej ;)
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

behem0th wrote: Sunrims CR18 (dobra cene trafilem 46zl) nie mam wiekszych zastrzezen, swego czasu jezdzilem z ta obrecza tez na tyle (z sakwami).
potwierdzam :) jeżdżę z taką na tyle na 36 szprychach, właśnie policzyłem :D i katuję ją niemiłosiernie,w sezonie sakwy ważyły ponad 20kg rower prawie 19 a ja....hm sporo ponad 80 i nic :P
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
Post Reply