No dobra mądre głowy - pomóżcie.
Klientka to piasta Shimano HB M-510, rysunek poglądowy dostępny http://www.orangebikes.co.uk/technical/ ... B_M510.PDF . Marnie się kręciła więc rozłożyłem, wyczyściłem (w środku było 20 kulek - niby zgodnie ze specyfikacją ale moim zdaniem tam jest miejsce na jeszcze jedną z każdej strony ), złożyłem, ustawiłem tak żeby nie było luzu i żeby się kręciła (trochę chrzęści - widać czegoś nie doczyściłem) - i kręci się całkiem spoko do momentu....w którym zakładam uszczelniacze (element nr 2 na rysunku). po ich założeniu piasta praktycznie przestaje się obracać (wychodzi na to, że niepotrzebnie ją rozbierałem ) - pytanie brzmi: WTF - co z tym zrobić???[/url]
po pierwsze mogłeś za mocno skręcić i uszczelniacze dociskają o oporu ( albo nie dobrze założyłeś [w co wątpie], a po drugie dałeś jakiś smar tam. Może jak skręcisz i pojeździsz chwile to sie ułoży?
skręciłem na tyle żeby luzu nie było. może z mojej wypowiedzi nie do końca to wynika ale przed rozkręceniem było tak samo. szczeliny uszczelniacza próbowałem czyścić benzyną a jak chodziło marnie to troche smaru tam dałem żeby poślizg miały.
warga uszczelniacza powinna wejść pod podkładkę nr 5? dobrze kombinuję?
Karnaś - lepiej wymyśl coś mądrego bo jak sobie nie poradzę to w poniedziałek zjawię się z tym kołem u was i będziesz musiał sam to zrobić
Elementów łożyskowanych nie należy skręcać na zero luzu. Lepiej póżniej dokręcić. Zdarza się, że dokręcenie kontry (element 4) powoduje dociśnięcie konusa do kulek. Sprawcą może być lekko krzywa ośka lub niecentrycznie wyrobione bieżniki kulek i uszczelniacze próbują wycentrować wszystko a jakieś nierówności wolą inne położenie niż takie, do którego zmuszają uszczelniacze.
Wcale nie twierdzę, że mam rację, tylko sugeruję Ci możliwe przyczyny ale z koniecznym luzem na kulkach, lekko wyczywalnym, to na 100%
przyczyna jeszcze nie zdiagnozowana. nie mam pojęcia. jak się wkurzę to wymienię piastę
w sumie przyszło mi do głowy, że swoje lata ona już ma więc może....tam na styku może jest nanoszona jakaś warstwa zmniejszająca tarcie i po latach się ona wytarła...nie mam pojęcia :/
Podepnę się pod temat.
Mam problem z osią tylnej piasty (prawdopodobnie jest to jakiś starszy LX, ale mogę się mylić).
Na Harpaganie zaczęło coś chrzęścić. Rozkręciłem, przesmarowałem i teraz mam problem ze skręceniem tego do kupy. Potrzebuję klucza, którym mógłbym przytrzymać wskazany na powyższym zdjęciu element. Ewentualnie czy ktoś się orientuje, czy takie elementy można dokupić?
Potrzebuję złożyć koło do kompletu przed sobotą.
mam komplet kluczy potrzebnych do skrecenia ino trzba by podjechac, kijki od razu bym zdal. ;)
a konusow maja duzy wybor w cykloturze, ale raczej tam juz nie zdazysz na sobote. trzba dobrac na podstawie nr katalogowego piasty, nie wstawiaj zadnych przyblizonych z podobnej piasty, bo zaraz sie wszystko rozjdzie i na smietnik, juz lepiej zostawic stare jak nie ma duzych wzerow.