Naapęd :)
Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel
Naapęd :)
Od jakiegoś czasu myślę o wymianie napędu.. obecny na 8 się powoli zarzyna - czekam już do końca bo mam zamiar kupić nowy. Konkretnie jeszcze sprzętów nie wymienię, ale mam takie pytanko:
Gdybyście wymieniali i Wy... Wymieniliście go na 8 czy 9 ??
Różnica w tej jednej zębatce po środku jest odczuwalna w trakcie jazdy, czy raczej nie ma większej różnicy w jeżdzie?
Gdybyście wymieniali i Wy... Wymieniliście go na 8 czy 9 ??
Różnica w tej jednej zębatce po środku jest odczuwalna w trakcie jazdy, czy raczej nie ma większej różnicy w jeżdzie?
nie czuc i moim zdniem nie ma sensu przechodzic na 9.
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930
Generalnie to podczas jazdy nie zauwazysz róznicy pomiedzy 8sp a 9sp. Zaletą 9-tki jest większa dostepnośc podzespołów z wyzszych klas, a przez to i lżejszych. 8-ka pozostała tylko w nizszych grupach (czytaj cięższych). Bezdyskusyjną zaletą 8sp jest trwałośc tego napędu. Łańcuch im szerszy, tym bardziej wytrzymały i taki napęd poprostu na dłużej starcza. Jeśli masz manetki na 8, to szukaj dobrej kasety w tym systemie - mozna jeszcze znależć starsze xt na 8, ale dużo tego nie zostało...
http://www.allegro.pl/item507426863_kas ... tacja.html bardzo lekka kaseta xt
http://www.allegro.pl/item509798572_kas ... abike.html lx, ale sporo cięższy od xt, przy 30T róznica wynosi już 100g
do tego proponuje łańcuch srama - jak dla mnie najlepsze łańcuchy
http://www.allegro.pl/item511060089_lan ... super.html
pomimo tego ze 8sp, to dosyć lekki, bo waży prawie tyle co 9sp, a napewno dłużej "pożyje"
http://www.allegro.pl/item507426863_kas ... tacja.html bardzo lekka kaseta xt
http://www.allegro.pl/item509798572_kas ... abike.html lx, ale sporo cięższy od xt, przy 30T róznica wynosi już 100g
do tego proponuje łańcuch srama - jak dla mnie najlepsze łańcuchy
http://www.allegro.pl/item511060089_lan ... super.html
pomimo tego ze 8sp, to dosyć lekki, bo waży prawie tyle co 9sp, a napewno dłużej "pożyje"
MTB + /\/\/\/\/\ = 

- karnaś
- Mam zdecydowanie za duzo czasu...
- Posts: 1202
- Joined: 02 Nov 2005 08:47
- Location: mam wiedziec.
raczej będzie sie na tym ścigał. i nie wiem czy ściganie wymusza użycie 9sp(nie ścigam się więc nie wiemArkadyj wrote:Jezeli nie bedzie sie na tym scigal to zostaw 8.

ps. w najgorszym wypadku zostając przy 8sp może sam złożyc kasete jak Carloz
- Arkadyj
- Mam zdecydowanie za duzo czasu...
- Posts: 1279
- Joined: 21 Feb 2004 14:11
- Location: cloud number nine
Oczywiscie, ze sciganie sie nie wymusza zastosowania kasety 9. Hak z powodzeniem od lat jezdzi na 8 i chyba jest z tego zadowolony. Natomiast z chwila, gdy trwalosc systemow na 9 przestala byc problemem, jedynym pytaniem na jakie musimy sobie odpowiedzien jest: czy stac mnie na zmiane oraz troche czestsza wymiane napedu, oraz czy wykorzysta jeden dodatkowy trybik.karnaś wrote: raczej będzie sie na tym ścigał. i nie wiem czy ściganie wymusza użycie 9sp(nie ścigam się więc nie wiem), jeśli pasuje mu zestopniowanie ósemki to nie widze potrzeby jej zmiany na 9.
ps. w najgorszym wypadku zostając przy 8sp może sam złożyc kasete jak Carloz
Na każdym z tych systemów się ludzie ścigają, a każda kaseta górska (czyli z dużą rozpiętościa liczby zębów - od 11T do 30, 32 lub 34T) jest na tyle uniwerslana że da się na tym jeździć i w terenie i na szosie. Sam tylko musisz podjąć decyzję na podstawie przejechanych dotąd kilometrów tych nawyścigach jak i tych spedzonych na rekreacji, czy wykorzystujesz największe zębatki w kasecie i co by było dla Ciebie optymalne. JA dopiero po jakimś czasie doszedłem do tego, że najlepiej mi się jeżdzi na kasetach szosowych - gdzie max to 23 lub 26T. Dzięki weziej zestopniowanej kasecie masz możliwość lepszego dopasowania biegu do terenu w jakim się poruszasz (skok o 1ząb pomiędzy biegami pozwala naprawdę idealnie dobrać sobie przełożenie, ale już na podjazdach trzeba mocno deptać, bo to tak jakby z kasety górskiej zabrać ostatnie 3-4 zębatki). Wybór należy do Ciebie, ale taka moja rada - jeśli nie wybierasz się w góry to proponuje 11T do 28 lub 30T, a takie stopniowanie raczej tylko w 8-kach jest.
manetki - zależnie od budżetu, czym drożej tym lepiej działa, a co masz teraz i jaką przerzutkę tylną? Myślę że bardziej odzczujesz poprawę pracy napędu, szczególnie szybkośc zmiany biegów na podjazdach wymieniając tylną przerzutkę na taką z wyższej grupy, o przedniej nawet nie myśl żeby wymienić - jak dla mnie czy to alivio czy xtr to działa tak samo
manetki - zależnie od budżetu, czym drożej tym lepiej działa, a co masz teraz i jaką przerzutkę tylną? Myślę że bardziej odzczujesz poprawę pracy napędu, szczególnie szybkośc zmiany biegów na podjazdach wymieniając tylną przerzutkę na taką z wyższej grupy, o przedniej nawet nie myśl żeby wymienić - jak dla mnie czy to alivio czy xtr to działa tak samo
MTB + /\/\/\/\/\ = 

- Giant Mike
- Mam zdecydowanie za duzo czasu...
- Posts: 898
- Joined: 20 Apr 2005 19:41
- Location: Warszał
- Contact:
Dyskusja czy 9 czy 8 i tak zawsze zejdzie na poziom akademicki.
Niestety, aktualnie dużo większy wybór będziesz miał na 9sp. Tutaj możesz kupić sobie kasetę szosowę 12-23 albo 12-27 i na płaskie więcej Ci nie trzeba. Możesz też mieć do tego korbę 46t (zamiast 44T).
Kaseta do 25 albo 27 wystarczy na wszystkie wyścigi Mazovii (Przy korbie 22/32/44).
W Planni na 8sp nadal jeżdzi Ernest, Wicio ma kasetę 8sp przy manetkach 9sp - i na pewno jeszcze kilka osób nadal ma 8ki. Kris przesiadł się na 9st z prostej przycyzny - nie był w stanie kupić już porządnych gripów 8sp.
Michał.
ps. ja mam zestaw 9sp i mogę je przekładać pomiędzy szosą i góralem. No i zmieniam napęd MTB co sezon.
Niestety, aktualnie dużo większy wybór będziesz miał na 9sp. Tutaj możesz kupić sobie kasetę szosowę 12-23 albo 12-27 i na płaskie więcej Ci nie trzeba. Możesz też mieć do tego korbę 46t (zamiast 44T).
Kaseta do 25 albo 27 wystarczy na wszystkie wyścigi Mazovii (Przy korbie 22/32/44).
W Planni na 8sp nadal jeżdzi Ernest, Wicio ma kasetę 8sp przy manetkach 9sp - i na pewno jeszcze kilka osób nadal ma 8ki. Kris przesiadł się na 9st z prostej przycyzny - nie był w stanie kupić już porządnych gripów 8sp.
Michał.
ps. ja mam zestaw 9sp i mogę je przekładać pomiędzy szosą i góralem. No i zmieniam napęd MTB co sezon.
Plannja Racing Team || GG#: 130876
- Giant Mike
- Mam zdecydowanie za duzo czasu...
- Posts: 898
- Joined: 20 Apr 2005 19:41
- Location: Warszał
- Contact:
Plannja Racing Team || GG#: 130876