Opony..

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Opony..

Post by Jacq »

Nadszedł czas na wymianę opon w moim Garym.
Obecne już są mocno wyeksploatowane, z tyłu
kończy się bieżnik.. bo bokach zauważyłem małe pęknięcia..
Mają już swoje latka i przebieg..

Do tej pory jezdziłem na IRC Mythos.
Oponki fajne, ale nie mam doświadczenia z innymi.
Mógłbym teraz coś innego potestować i tu pytanie
o opinie.. szczególnie do tych którzy mieli okazje
używać różnych gumek :)

Nie chce jakichs szerokich hardkorów z agresywnym bieznikiem.
Nie zależy mi też zeby byly jakies niesmowicie lekkie..
Potrzebuje cos co sprawdzi sie glownie w naszym MPK.
User avatar
popeye
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1391
Joined: 27 Jul 2004 02:43
Location: ja jestem?

Post by popeye »

http://cyklotur.com/x_C_I__P_53131141-5 ... ZTA_0.html

super opony, przejechały bieszczady, ukraine mazury okolice naszą i tereny na wschód od nas.

Nie mogę o nich powiedzić złego słowa.
Dbajmy by drzewa rosły jak najdłużej, bo kiedyś zrobią z nich dla Nas trumny

"Cichy potok - budzi się, Orzeł straż swą zaczyna
Taka cisza - taniec barw, Nad uśpioną doliną "

http://picasaweb.google.pl/darekab/
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Re: Opony..

Post by leoheart »

Jacq wrote:bo bokach zauważyłem małe pęknięcia..
Mają już swoje latka i przebieg..
a moje nie przetrwały nawet sezonu :(
to Panaracer Dart
nie wiem jak to robię ale to już trzecia opona która wyrzucam po sezonie tym razem przednia bo już wyrzuciłem tylną
tamtą od biedy można uznać że przetarłem klockami hamulcowymi ale tą?
może coś z zakładaniem?
Attachments
PB180123.jpg
PB180123.jpg (72.29 KiB) Viewed 3086 times
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

wyglada na tandetna opone. choc niewykluczone ze tez cos tam przytarles..
moze za mocny zawodnik jestes, niektorzy lancuchy zuzywaja w 200km, u Ciebie sprawa z oponami. ;)
User avatar
karnaś
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1202
Joined: 02 Nov 2005 08:47
Location: mam wiedziec.

Post by karnaś »

może za duże ciśnienie :roll:
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

identycznie jak Leo załatwiłem w Austrii swoje slicki IRC Smothie 1.25, mysle że jest to raczej wina jakości opony, a nie wysokiego ciśnienia - ja do swojej ładowałem mniej niż producent zalecał mając na uwadze dobro cienkich ścianek moich obręczy

A co do zapytania apropo doboru gumek - jako uniwersalną gumę kupiłbym racing ralpha, tak samo jak Mythos jest to opona wyścigowa, ale znacznie przewyższa IRC pod względem przyczepności i oporów toczenia. Moje Mythosy strasznie buczały na asfalcie, na ralpach jest cisza (ma tylko z tyłu, z przodu Nobby Nica - wybór dosyc uniwersalny i w tym sezonie mnie nie zawiódł - zawsze sterownie, bo Nic z duzym klockiem z przodu, a tył też zawsze dawał sobie rade z niższym Ralphem, a zarazem miał małe opory toczenia). Ten zestaw idzie rewelacyjnie po piachu, ktorego trochę u nas jest :wink: Myślałem tak o IRC jak na nich śmigałem, ale wiem że byłem w błędzie...

a apropo tego - http://cyklotur.com/x_C_I__P_53131141-5 ... ZTA_0.html to mysle że jako napędowa, to za duży klocek ma, chyba że bedziesz tylko i wyłącznie po błocku śmigał :wink:
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

Leo - a klocek Ci tam nie tarł?
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

tak było z poprzednią. tym razem nie bo z przodu mam tarczę :)
a podobnego Michelina tez załatwiłem
ciśnienia tez raczej nie przekraczam jeśli już to jeżdżę na zbyt małym chociaż od kiedy kupiłem stacjonarna pompkę to dowalam na fest :)
widocznie mam pecha :P
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
hak
Sport Dajrektor
Posts: 847
Joined: 21 Feb 2006 19:11
Location: Otwock-Świder

Post by hak »

leoheart wrote: ciśnienia tez raczej nie przekraczam jeśli już to jeżdżę na zbyt małym
No właśnie - i guma giba Ci się przód-tył i na boki trąc o obręcz. Dmuchać trzeba tyle ile chce producent - najlepiej środek zalecanego zakresu. No chyba, że ma się jakieś własne preferencje ale wtedy zapomnij o trwałości. Zresztą im lepsza guma (trakcyjnie i wagowo) tym mniej trwała :cry:
User avatar
Zbych
Postojebca
Postojebca
Posts: 143
Joined: 21 Jun 2006 08:38
Location: Otwock

Post by Zbych »

Może wewnątrz obręczy, tam gdzie guma styka się z nią masz moletowanie? Czasem zdarzają się takie obręcze, żeby guma się nie przesuwała, co jednak prowadzi do jej przetarcia, zwłaszcza gdy jest niskie ciśnienie powietrza w gumie. Popatrz na obręcze, może coś innego tnie gumy.
User avatar
lec
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 157
Joined: 27 Jun 2007 12:08
Location: Godzisk Mazowiecki
Contact:

Post by lec »

carloz wrote:jako uniwersalną gumę kupiłbym racing ralpha, tak samo jak Mythos jest to opona wyścigowa, ale znacznie przewyższa IRC pod względem przyczepności i oporów toczenia.
też polecam opnki na których obecnie jeżdżę Schwalbe RACING RALPH Evolution 2,1 lub którąś odmianę -dobra zarówno na każdy rodzaj terenu jak i nieźle radzi sobie na szosie. W Puszczy Kampinoskiej przejeżdżałem na nich wszystkie piachy i błota.

http://www.allegro.pl/item476671053_opo ... 2008r.html
>>> puszcza wolna, komary poszły spać <<<
Post Reply