wybór amora

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

User avatar
SATAN666
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 174
Joined: 02 Jul 2006 12:23
Location: Świder

wybór amora

Post by SATAN666 »

Witam!
Zastanawiam się nad założeniem amora do mojego roweru. Rowere jest "do wszystkiego" głównie szosa i lekki teren. Na ten cel mam ok 350zł.
Zastanawiam się nad tym:
http://allegro.pl/item130940704_sr_sunt ... uper_.html
ewentualnie
http://allegro.pl/item129637436__kolekc ... d_ss_.html
Co o tym myślicie?
Mazovia-121
User avatar
popeye
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1391
Joined: 27 Jul 2004 02:43
Location: ja jestem?

Post by popeye »

Twoja waga?

pytam bo mam doswiadczenie z axonem d-rl

drugiego nie znam ale odnośnie axona mogę udzielić jakichś info
Dbajmy by drzewa rosły jak najdłużej, bo kiedyś zrobią z nich dla Nas trumny

"Cichy potok - budzi się, Orzeł straż swą zaczyna
Taka cisza - taniec barw, Nad uśpioną doliną "

http://picasaweb.google.pl/darekab/
User avatar
SATAN666
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 174
Joined: 02 Jul 2006 12:23
Location: Świder

Post by SATAN666 »

Mazovia-121
User avatar
igorro
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 164
Joined: 07 May 2006 19:56
Location: Otwock

Post by igorro »

na 75 to axon jeszcze bedzie całkiem całkiem
jeszcze bedzie czas by odpoczywać....
User avatar
popeye
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1391
Joined: 27 Jul 2004 02:43
Location: ja jestem?

Post by popeye »

na 75 nie będzie całkiem całkiem bo ja ważę 75 i nie chciał sie giąć.

Oczywiście po modernizacji zaczął pracować lepiej ale mnogo z tym roboty.

poza tym axon d-rl jest strasznie mocno przetłumiony i nijak nie idzie tego poprawić próbowałem tłumik regulować bo niby jest tam regulacja ale g...o dało. chciałem już rozbierać ten katusz z azotem ale jakoś sie powstrzymałem.

jak rozwiązałem swój problem kupując bombera ale mój jest Z3

na temat MZ to najwięcej do powiedzenia będzie miał kurdeRysiek.......


mam nadzieję że pytań juz nie masz i przestałeś się nim interesować

pozdro
Dbajmy by drzewa rosły jak najdłużej, bo kiedyś zrobią z nich dla Nas trumny

"Cichy potok - budzi się, Orzeł straż swą zaczyna
Taka cisza - taniec barw, Nad uśpioną doliną "

http://picasaweb.google.pl/darekab/
hak
Sport Dajrektor
Posts: 847
Joined: 21 Feb 2006 19:11
Location: Otwock-Świder

Post by hak »

Moim zdaniem jeżeli Axon to tylko powietrzny E-RL albo S-RL. Możesz sobie wtedy wyregulowac twardość cisnieniem powietrza. Ale też tylko w pewnych graniacch. Co do tłumienia to Popey dobrze mówi. Axony są przetłumione i trudno coś na to poradzić. A tak wogóle to zastanów się czy nie warto przebidować do wiosny na starym amorze i przyoszczędziwszy trochę kasy poszukać czegoś sprawniej działającego.
User avatar
popeye
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1391
Joined: 27 Jul 2004 02:43
Location: ja jestem?

Post by popeye »

....jeżeli Axon to tylko powietrzny E-RL albo S-RL....
na forach ludzie piszą że powietrzne axony mają przypadłość nieszczelności, podobno nie trzymają ciśnienia.

tylko wyczytane, nie mam z tym doświadczeń.
Dbajmy by drzewa rosły jak najdłużej, bo kiedyś zrobią z nich dla Nas trumny

"Cichy potok - budzi się, Orzeł straż swą zaczyna
Taka cisza - taniec barw, Nad uśpioną doliną "

http://picasaweb.google.pl/darekab/
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

ale to sie wpsikuje do do goleni z powietrzem nieco oleju i jes dobrze
gg: 6607845
hak
Sport Dajrektor
Posts: 847
Joined: 21 Feb 2006 19:11
Location: Otwock-Świder

Post by hak »

Ostanio nawet nie trzeba uszczelniać. Przejechałem na dmuchanym axonie ponad 4000km i nic nie musiałem dopompowywać.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

nie no, ludzie, to jakies jaja sa, uszczelniac amora olejem.. lol ;)
dziwie sie ze kupujecie SR, z tego co sie czyta to one jedynie fajnie wygladaja. :D

lepiej odlozyc kase i zbierac na cos lepszego, albo kupic uzywanego bombera, tyle razy to pisalem ze juz mi sie znudzilo. ;)
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

behem0th wrote:nie no, ludzie, to jakies jaja sa, uszczelniac amora olejem.. lol ;)
Ty mechanik rowerowy i nie wiedziales o takim patencie :?:
gg: 6607845
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

zawsze mi sie wydawalo ze uszczelki w amorach same trzymaja cisnienie, a nie potrzebuja dodatkowych zabiegow.. ;)

jak mi bomber olejem zaczyna rzygac to wymieniam uszczelki olejowe, a ty mowisz ze se jeszcze polewasz olejem od gory... :D

to tak jak ostatnio na onecie pisali, ze kiedys jakis koles dostal nobla za to, ze wymyslil leczenie kily za pomoca zakazania pacjentow malaria... ;)
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

ale tym olejem to sie uszczelnia tylko komore z powietrzem zeby nie uciekalo
i tego oleju tylko troszeczke sie tam daje
gg: 6607845
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

rozumiem o co Ci chodzi, ale nie jest to normalne i conajmniej dziwne. amor powinien sam trzymac cisnienie bez dodatkowych zabiegow.
User avatar
dzidek
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1469
Joined: 11 Feb 2006 20:19
Location: Otwock- Świder

Post by dzidek »

behem0th wrote:rozumiem o co Ci chodzi, ale nie jest to normalne i conajmniej dziwne. amor powinien sam trzymac cisnienie bez dodatkowych zabiegow.
powinien ale czasami trzeba mu w tym pomoc :wink:
gg: 6607845
hak
Sport Dajrektor
Posts: 847
Joined: 21 Feb 2006 19:11
Location: Otwock-Świder

Post by hak »

behem0th wrote: lepiej odlozyc kase i zbierac na cos lepszego, albo kupic uzywanego bombera, tyle razy to pisalem ze juz mi sie znudzilo. ;)
Święte słowa. Nie ma co nabijać kieszeni patałachom. Tylko ostroźnie z tym używanym.
User avatar
SATAN666
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 174
Joined: 02 Jul 2006 12:23
Location: Świder

Post by SATAN666 »

nie ukrywam, ze wolałbym coś nowego...
Mazovia-121
User avatar
igorro
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 164
Joined: 07 May 2006 19:56
Location: Otwock

Post by igorro »

masz racje ja też zawsze wole nowe (no chyba że od zaufanej osoby)
jeszcze bedzie czas by odpoczywać....
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

kazdy woli, ale za ta kase...

bombowce sa cholernie trwale, tam w zasadzie nie ma co sie zepsuc, czasem trzeba uszczelki wymienic. sam swoja z4 z 98r czy 99r sprzedalem i do dzis jezdzi.

jak nie to, to zostaje zbieranie kasiory.
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

reanimacja rst

Post by leoheart »

czy ktoś reanimował taki amortyzator?
konkretnie RST CAPA Cl
ma już parę lat,nigdy z nim nic nie robiłem i wreszcie stanął na amen
jak sie do niego dobrać?
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
Post Reply