Wybór amortyzatora

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
greg
Prosze Nie Bic Nowego
Prosze Nie Bic Nowego
Posts: 45
Joined: 10 May 2005 12:14
Location: Otwock

Wybór amortyzatora

Post by greg »

Jak już pewnie wiecie składam sobie rower 8)
w sumie pozostał mi juz tylko do kupienia amorek.
I tu mam największy problem, ogólnie waham się
pomiędzy
MX Comp Coil 105 z 2005
http://www.gregorio.pl/index.php?strona ... 889309d913
lub
Mx Comp 105 z 2006
http://www.gregorio.pl/index.php?strona ... 889309d913

co byście doradzili :?:
Last edited by greg on 30 Jan 2006 16:19, edited 1 time in total.
Pozdro
Greg
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

ten nowy ladniej wyglada, ale rychu cos mowil ze modele z 2006 maja tylko w jednej goleni konkretne bebechy a w drugiej jakis pic... ;)
User avatar
rycho
Sojowy
Sojowy
Posts: 929
Joined: 13 Apr 2004 23:41

Post by rycho »

behem, przecie masz napisane:
# Pneumatyczne medium ściskane
# W jednej goleni tłumienie SSV
# W drugiej długa sprężyna negatywna

ja to juz sam nie wiem greg, ale pamietasz jak ci mowilem o powietrzu? jesli zalezy ci na dobrej pracy jak na bombowca przystalo wez sobie sprezyne. ale panowie z gregorio chyba cos zamotali, bo te mx compy od 03 chyba naprezenie wstepne maja regulowane poprzez powietrze, tak jak to masz ty behem w didzeju. nie mniej jednak co sprezyna to sprezyna.
ja na twoim miejscu bym tego 05 bral, bo mi sie w 06 korona nie podoba:P
no a zdjeciami sie nie sugeruj bo ten 06 to 120 jest dlatego tak ladnie wyglada:)

a ty mike na jakim jezdzisz? na coilu???
User avatar
JASIEK
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 163
Joined: 21 Oct 2004 20:37
Location: Józefów(Joseph City)

Post by JASIEK »

Wg. mnie oba mają asyste powietrzną niestety, jak prawie wszystkie ostatnio. Ja tam spuszczam powietrze bo lekki jestem i mogę sobie na to pozwolić, nie wiem jak Ty. Zgadzam się z przedmówcami: sprężyna zawsze płynniej pracuje i trwalsza zapewne, a w tym nowym tylko wiatr gwiżdże...
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

asysta asysta a i tak 90% jezdzi na flaku. tez jezdze.
ciekawe jest to, ze mozna go praktycznie usztywnic jak by ktos mial taka potrzebe. ;)
a tak na serio jak mialem regulacje kluczykiem ugiecia to tez tym nie krecilem za bardzo... ;)

ten 06 chyba nie tyle co regulacja powietrzem ale cala jadna komora. tak to rozumiem.
User avatar
rycho
Sojowy
Sojowy
Posts: 929
Joined: 13 Apr 2004 23:41

Post by rycho »

>>>>Pneumatyczne medium ściskane
napisane jak byk. wg mnie to lipa. nie dosc ze powietrze to jeszcze tlumik jeden. ja nie wiem co oni cuduja. manitou tez sam szajs wypuszcza. jeszcze troche to wszystko bedzie klasy rst i suntoura.
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Post by Jacq »

ja tam na MX Comp Air śmigam i nie narzekam..

Obsługa amora ogranicza sie do kontroli ciśnienia
raz na jakiś czas (mniej więcej co 5-6 miesiecy)

Poza tym koszt takiego amorka jest znacznie niższy..
A i lżejszy jest jak komus na tym mocno zależy ;)

Pozdrawiam,
Jacek
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

a) wypadaloby posiadac pompke, ktora kosztuje jakas stofke wiec cena
sie wyrownuje;
b) jezeli nie posiadasz pompki a pojedziesz w teren gdzie powietrze ci zejdzie , mozesz byc w nieciekawej sytuacji;
c) sprezynowiec dziala nawet gdy poleca uszczelki, ot zyga sobie olejem, z komora powietrzna juz nie bardzo ten numer przechodzi.. ;)
d) w powietrznym szybciej padaja uszczelki olejowe;
e) kultura pracy sprezynki jest jednak wieksza... ;)P
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Post by Jacq »

Zgadzam się w zupełności ale:

-Powiedz, ile znasz przypadków, że komuś
poszły nagle uszczelki i zeszło mu powietrze??

-Nawet jakby poszły uszczelki i zeszło powietrze, to wątpie aby
w obydwu goleniach na raz..

-Bez powietrza też dojedziesz do domu ;)

Pozdrawiam
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

-a to racja, bo nie pamietam jakichs drastycznych przypadkow. szczegolnie na naszej wyplaszczonej okolicy. ale teoretycznie mozliwe jak najbardziej. :)

nie chcialbym miec czegos takiego np. na TC. bo obawiam sie, ze wtedy pozostale kilometry trzeba by pokonac z buta. ewentualnie wypchac komore papierem, patykiem czy trawa. :D

-jak zejdzie z jednej to w trudnym terenie (gory) po chwili padnie i druga. IMHO.

-nie probowalem.. ;>
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Post by Jacq »

behem0th wrote:-a to racja, bo nie pamietam jakichs drastycznych przypadkow. szczegolnie na naszej wyplaszczonej okolicy. ale teoretycznie mozliwe jak najbardziej. :)
:D
Teoretycznie to chyba bardziej prawdopodobne, że zostaniesz trafiony
i zabity przez piorun ;)

Szukam w necie jakichs informacji na temat jakiegokolwiek przypadku
takiej nagłej awarii amora powietrznego...

Bo do takich należy jeszcze kilka modeli.. miedzy innymi np SID.

Niestety nie moge znalezc.. :)

No ale z mojej strony chyba EOT..

Pozdrawiam
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

kiepsko szukales, wystarczy wyguglac na pl.rec.rowery chociaz. no ale jak eot to eot. ;>

aahm. przednie sidy to kiepski przyklad, to raczej atrapy dla scigantow w porywach z calym centymetrem ;) skoku, zreszta bardzo awaryjne... ;P
no ale jakie lekkie! ;)
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Re: Wybór amortyzatora

Post by Giant Mike »

greg wrote:Jak już pewnie wiecie składam sobie rower 8)
w sumie pozostał mi juz tylko do kupienia amorek.
To teraz ja :)

Ja jezdze juz 3 rok na MX Comp Coil z 2003 roku (kupiony w 2004). Generalnie jest OK - ładnie racuje, ma fajna charakterystyke. Niestety jest ciezki - wazy prawie 2kg. Te nowsze modele maja juz cos z powietrzem, ale madal sa ciezsze od konkurencji. Wybierajac Bombera zastanow sie nad modelami z ETA.

Z tym obecnym nic sie nie dzialo - mial regularnie wymieniany olej - uszczelki sa oryginalne i nic im nie jest a przejezdzil dwie zimy.

Zastanow sie nas nas Matołkami - tam tez sa modele w podpbnych cenach.

O nie przejmuj sie powietrzem - to jest dobre rozwiazanie.

Michal
Plannja Racing Team || GG#: 130876
User avatar
komarr
Postojebca zawodowy
Postojebca zawodowy
Posts: 217
Joined: 19 Mar 2005 08:25
Location: W-wa

Post by komarr »

Amortyzator Suntour DR-L


zakupiłem takiego, chętnie posłucham wszelkich rad na jego temat... jeszcze nie podłączyłem blokady bo ampula mi trzeba.

poproszę o info ... ;)
User avatar
popeye
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1391
Joined: 27 Jul 2004 02:43
Location: ja jestem?

Post by popeye »

ile ważysz, włąśnie go porzyczyłem Jacq.
Po ampula 1mm zgłoś sie do niego to porzyczy.

Jak ważysz ponad 90 będzie ok, tylko wywal z lewej goleni elestometr i wyczyśc z czegoś co jest gęstrze od towotu dwie golenie. Jak wyczyscisz to zalej to olejem 2,5W do amorów.

Acha, jezszce jedno, musisz o to dbać, czyszczenie goleni i dbanie żeby syf nie wlazł pod uszczelki.

Częste uzywanie Brunoxa.

jak maszpytanie to wal śmiało

priv lub gg:8400022
Dbajmy by drzewa rosły jak najdłużej, bo kiedyś zrobią z nich dla Nas trumny

"Cichy potok - budzi się, Orzeł straż swą zaczyna
Taka cisza - taniec barw, Nad uśpioną doliną "

http://picasaweb.google.pl/darekab/
Post Reply