bagaznik i sakwy

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

bagaznik i sakwy

Post by leoheart »

potrzebuje porady,dojrzałem do zakupu bagaznika i sakw,chciałbym żeby ten bagażnik mnie nie zawiódł a jednocześnie jego cena mnie nie powaliła na kolana,nie chciałbym też czegokolwiek przerabiac w swoim rowerze tym bardziej że na codzień będzie jezdził na innym,tak więc uniwersal
co do sakw to oczywiście marzyłyby mi sie ortlieba ale póki co nie dam rady
co myslicie o tych? http://www.bikeonline.pl/product_info.p ... cts_id=878
a moze szarpnąć sie na takie?
http://www.crosso.com.pl/dry_rear.htm
a bagażnik?
http://www.crosso.com.pl/bagazniki_crosso.htm
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

crosso iz okej, ladne spawy, solidnie wykonane, super obsluga przez wlasciciela firmy- mozna sie poczuc jak w europie. :lol:
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

a który model z nich?na expert sie chyba nie szarpnę

ps.chyba jednak dry mimo ze piszą że najbardziej odporna jest cordura czy stąd róznica w cenie w stosunku do clasik
Last edited by leoheart on 30 May 2006 17:24, edited 1 time in total.
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

mowilem o bagazniku, sakwy tez sa okej, chociaz juz nie tak tanie jak kiedys. od bidy moga byc ekonomiczne dry, widzialem ze po swiecie na nich ludzie jezdzili.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

te Dry są sprzerdawane też jako worki żeglarskie ;) nic dziwnego - wykonane z ceraty. pewnie wodoodporność mają większą od Clasików ale ja bym takich nie kupił. Clasiki na pewno Ci przemiękną na deszczu (no chyba że pokrowce kupisz) ale i tak wszystko się dodatkowo w folię pakuje.

co do bagażników to na pewno nie tranz-x :x bagazniki Crosso wyglądają na pożądnie wykonane - Edi ma tylny a Behe ma low-ridera, możesz obadać
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

dobra na bagażnik sie zdecydowałem,ale chyba nie ma go w ofercie :(
co masz przeciwko ceracie? :) ortlieb tez jest chyba z czegoś podobnego
a co z tym Authorem,ma zachęcającą cenę ale to tylko 32l chyba niezbyt wiele
czy worek Dry o pojemności 40l to wystarczająco duzo?
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

po pierwsze myślę, że jednak jakość ceraty crosso i ceraty ortiebla jest nieco inna. po drugie cerata ma to do siebie, że nie przepuszcza w obie strony, po trzecie wygląda obleśnie ;)
co do torby athora to ona ma jakieś takie dziwne kształty, ciężko ją skonfigurować (zauważ że ja u siebie zakładam jedną sakwę, albo dwie albo dwie i worek bez żadnego problemu rekonfigutuję układ sakw), po drugie wszystkie zapięcia sa na suwaki - chcesz się założyć jak szybko się rozejdą?

jeszcze co do Dry - rolowane zapięcie - niby dobre bo nie przepuści wody ale znowu brak elastyczności przy pakowaniu. ja swoje Clasiki w norwegii napychałem tak, że pasków ledwo starczało żeby je dopiąć a w rumuni były ściągnięte bo prawie pusto miałem. jednym słowem ja bym układu Clasików na nic innego nie zamienił. pojemność takiego zestawu z workiem zmierza do 70litrów czyli jak duży plecak górski
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

no ok ale to oznacza kolejne wydatki na pokrowce lub niesmiertelne torby foliowe, nota bene i tak wszystko w nie pakuje starym przyzwyczajeniem jeszcze z tras pieszych w zamierzchłych czasach,hm Dry sa jednak o 50pln tańsze od clasik za to mozna kupic worek 40 l czy lepiej dołozyc 10pln i kupić 60?
termin realizacji bagaznika 12 lipca :?
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

no własnie - wszystko i tak pakujesz w folie. dla mnie Dry sa niefunkcjonalne, no ale ja się nie znam ;) komplet pokrowców kosztuje chyba ze 40 zeta więc to nie majątek a można sobie spokojnie bez nich poradzić. dodatkowa aleta pokrowców to +10 do bezpieczeństwa bo są w oczojebnym kolorze seledynowym ;)

worek od kompletu Clasik jest droższy (bo jest z cordury) i ma 50litrów pojemności (ale i tak jest o jakies 5-10cm za krótki żeby włożyć karimate i spokojnie go zrolować) http://www.crosso.com.pl/classik_bag.htm

ps.1 jak bierzesz sakwy to tylko z grubsza płytą usztywniającą
ps.2 worek zawsze możesz pożyczytć od Chmiela bo kiedyś kupił ;)
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
chmiel
Moherator
Posts: 1289
Joined: 15 Mar 2004 15:28

Post by chmiel »

Workiem moge służyć, chyba, że sam będe potrzebował (nigdy nie wiadomo)
...bo gdzie się ten kosmos kończy ?! Bo stół się, kurna, kończy tu !
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

a czym sie róznia worki wodoszczelne?
http://www.crosso.com.pl/worki.htm
czy karimata zmiesci się do najwiekszego 60l
co do wyglądu i funkcjonalnosci to chetnie bym sobie sprawdził namacalnie te Dry,bo clasik widziałem choć nie organoleptycznie :)

ps.no dobra juz wiem te worki sa z obciachowego zdniem Yorka pes-700 czyli ceraty
prawdopodobnie jednak cordudra jest znacznie bardziej wytrzymała niz ta cerata
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

do największego powinna wejść.
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

jeszcze co do upychalności sakw - zauważ że jak weźmiesz 2 polary to możesz już nie dopiąć tych Dry'ów
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
klepek
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 470
Joined: 06 Aug 2005 22:04
Location: Otwock

Post by klepek »

Też się zastanawiam nad sakwami.
Crosso classic są 2 rodzaje http://www.crosso.com.pl/catalog/produc ... ucts_id=32
http://www.crosso.com.pl/catalog/produc ... ucts_id=28

czy opłaca się dać te 20 zł więcej i czy ta tylna kieszonka tak powiększa pojemność?
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

porównujesz Clasik (czyli sakwy na tył) z Clasik front (czyli na przód) one różnią się wymiarami, to nie kieszonka tak podnosi pojemność. te front nadają się do wożenia ezszytu i termosu na uczelnię ;)
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

rolowane na pewno nie maja kieszonek ktore sie czasem przydaja, a czasem zawadzaja. :D
jesli ortlieby to ponoc tylko rolowane, to wlasnie ich rolowalnosc pozwala genialnie manipulowac pojemnoscia. ;)
cordura (albo ta podroba z ktorej zostaly uszyte sakwy cumulusa ;) dosc szybko sie przeciera, moje szmatlawe sakwy po trzech wyprawach (w tym jedna cudza) i troche krecenia po miecie sa juz w kilku miejscach dziurawe. pes700 chiba wytrzymalby wiecej, no ale wyglada jak wyglada. ;)

czytalem, ze na ceratowych ortliebach jezdza ponad 10 lat bez uszkodzen.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

no to Crosso są chyba z troche lepszej Cordury - dwie wyprawy, jeden wyjazd asfaltowy nie mój, trochę kręcenia po mieście i nie ma śladów zużycia na materiale pomimo, że zostały przeciągnięte po asfalcie i szutrze przy upadkach.
co do pojemności to jak masz mało to Clasiki ściągasz paskami z przodu i się nie telepią, jak potrzebna większe pojemność to stawiasz komin i przkrywasz go klapą i masz po kilk litrów więcej w każdej sakwie. kiesoznki z tyłu przydają się na różne pierdoły które trzeba mieć pod ręka, jakoś mi nigdy nie zawadzały
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
klepek
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 470
Joined: 06 Aug 2005 22:04
Location: Otwock

Post by klepek »

Dzięki, nie skumałem z tym opisem :oops:
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

a mi czasem zawadzaly o buty. ;)
sakwy rolowane zawsze mozesz zrolowac do niezbednej pojemnosci, wyzej, nizej, i sa szczelne, czego o takich jak my mamy stwierdzic nie mozna. ;)
zreszta co tu gadac, ani ja, ani ty rolowanych nie uzywalismy. ;>

wiem jedno, kolejne sakwy to beda rolowane ortlieby... ;)
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

o buty?? to chyba jak je na przód zalożyłeś ;) crosso ma kieszenie z tyłu i jak ich odwrotnie nie założysz to nie zawadzisz o buty. jak za słabo zrolujesz to masz wiadro do którego leje się z góry ;) a w tych naszych zawsze coś przykrywa. z reszta co kto lubi, ja rolowanych nigdy nie kupię po doświadczeniach z rolowanym zamknięciem worka ;p
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Post Reply