Otwocka Koalicja Rowerowa

Wszystko co dotyczy miasta, a nie chcesz by bylo w grupach sasiednich.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Chiste_bez_loga

Post by Chiste_bez_loga »

Do wymysłów Behema:
poprowadziłeś sciezkę ul. Słowackiego, która jest w większości droga gruntową (miejscami bardzo piaszczysta) i nie ma na niej prawie zadnego ruchu.
Ja zamiast tego fragmentu (miedzy Majowa a Czaplickiego) pusciłbym ścieżke po prostu wzdłuz Warszawskiej. Tam napewno bardziej sie przyda.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

spoko. spoko, tak tez myslalem.
puscilem jak puscilem, bo nie kojarze jej dobrze. jest tam szkola, dlatego chcialem zrobic dojazd, no i od razu dobrze bylo przedluzyc zeby zrobic lacznik. ;)
poprawie sie w przyszlosci.

sprawa jest taka, ze nie wiadomo jak bedzie za kilka lat. warto by bylo wytypowac sciezki, by uwzglednic powstaly ewentualny przyszly ruch.

strasznie utopijnie to wyglada. :)
scyz

szlaki

Post by scyz »

Chiste wrote:Moim zdaniem na początek powinny pójść trasy wschód-zachód, północ-południe.

Od mostu na Świdrze, po lewej stronie KOłłątaja, Staszica, KArczewskiej ze zjazdem na Ługi. Tutaj już istnieją calkiem szerokie chodniki w pasie drogi. Newralgiczne miejsca to widełki na skrzyżowaniu kołłątaja ze świderską, widełki Staszica/Kaczewska i ten jednokierunkowy fragment Staszica między obok dawnej straży (za rondem sybiraków) oraz oczywiście szlak wielkiej rury (tam brak jakiejkolwiek nawierzchni).

Gruga ścieżka powinna biec od Wólki mlądzkiej Żeromskiego (tam już coś jest - 200 m?), Filipowicza, Matejki, Batorego (dalej nie wiem jak

(scyz) Witam.Jestem ,,napływowcem" i trochę śmigam po Otwo.Wylukałem w Otwockiej, że w związku z modernizacją Szosy Lubelskiej Żeromskiego w Wólce M ma być zaślepiona i zakończona kładką dla pieszych nad Wielką Trasą. Ta kładka powinna mieć konstrukcję łuku (nie schody!!) żeby móc się przebijać na git tereny (rez. Świder).
1.Trasa W. Mlądzka-Żeromskiego-Batorego-Żwałka-Ujście Świdra to piorytet. Miejse newralgiczne to przejazd kolejowy Żeromskiego -Warszawska-AK. B.dużo wypadków. Przydał by sie tunelik.
2.Kołataja od mostu jest rzeczywićie beznadziejna. B.duży ruch a chodnik...sami wiecie. Ja odcinek do ,,centrum" robię na dwa sposoby - w Majową i za przejazdem w Reymonta (mały ruch i dobry asfalcik) lub Majowa i w Komunardów (jak wyżej)
User avatar
Jacq
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1213
Joined: 02 Oct 2004 19:26
Location: Józefów/Otwock

Post by Jacq »

Co do projektu behema:
Generalnie calosc i mi sie podoba.
Popieram tu Chiste co do Warszawskiej.

Co do asfaltu i kostki:
Wlasnie wrocilem z Niemiec z Rugii.
Jezdzilem tam po roznych sciezkach (btw. sa wszedzie)
i moje zdanie jest takie:
-asfalt ladnie polozony rulez.. bez dwoch zdan
-kostka... hmm oni maja sciezki z kostki gdzieniegdzie,
ale jakos tak to maja zrobione ze jedzie sie po tym gladko
(kostka beztakich scinanych kantow i rowniutko polozona)

Generalnie jestem zwolennikiem asfaltu, ale w naszych warunkach
bede kontent z jakiejkolwiek w miare rownej nawierzchni sprytnie
oddzielonej od chodnika i bez drzew na srodku..

Pozdrawiam
User avatar
Edi
Moherator
Posts: 1127
Joined: 04 Nov 2004 11:46
Location: Falenitza ;)
Contact:

Post by Edi »

Nie znam się na tym, ale chyba jest tak, że "kostka kostce nierówna". Przykład: ścieżka w Józefowie vs. ścieżki w okolicach Mostu Siekierkowskiego.
cookie monster
scyz
Nowy I Zielony
Nowy I Zielony
Posts: 25
Joined: 23 Aug 2005 10:33
Location: Kielce teraz Otwo

Post by scyz »

Kostka na Otwockich chodnikach jakoś szybko się posypała np na AK przy TP SA, Andriollego koło apteki. Chyba powinna być jakaś gwarancja na X lat?. Oczywiście ,,władze" tego nie nie widzą tak jak i fos na ulicach.
User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

scyz wrote:Kostka na Otwockich chodnikach jakoś szybko się posypała np na AK przy TP SA, Andriollego koło apteki. Chyba powinna być jakaś gwarancja na X lat?. Oczywiście ,,władze" tego nie nie widzą tak jak i fos na ulicach.
Ale ta "kostka" leży tam właśnie 11 lat. Poza tym, to nie kostka, tylko produkt Miejskiego Zakładu Oczyszczania (dzisiaj Remondis). Za prezydenta Zyguły padł pomysł odnowienia chodników w centrum miasta i tzw. przykościelnych (Andriollego, Skwer VII Pułku Łączności, bazarek, Kościelna). Prezydent Zyguła, ktory jak niesie wieść gminna kręcił swe lody w ówczesnym MZO, wpadł na genialny pomysł, jakby podreperować budżet deficytowej jednostki budżetowej; pomysłem tym było rozpoczęcie w MZO produkcji baumy i zakup jej przez miasto do remontu chodników. Oczywiście ta bauma z MZO to tylko żwirek wymieszany z cementem i barwnikiem wlany w foremkę, niespełniający jakichkolwiek standardów. Stąd efekt rozsypki nawierzchni chodników, bardzo mocno wspierany przez samego jej producenta, który ostro posypuje ją w czasie "akcji zima" solą.
Moim zdaniem dobra bauma jest zdecydowanie lepsza niż tzw. asfalt kładziony przez "rodzimych" wykonawców z ZDM-em na czele. Łatwo ją rozebrać i wydaje sie łatwiejsza do przełknięcia wśród lokalnych decydentów. Jak popatrzysz sobie np. na chodnik przy Warszawskiej (od Kościelnej do Dłuskiego) to wygląda ona całkiem solidnie; nie zapada się (choć jeżdżą po niej ciągle Ary, Wilgi i klienci Millenium), a niedoświadczony i płochliwy rowerzysta zawsze popyla na tym odcinku chodnikiem a nie jezdnią.
Co do tunelu na Żeromskiego zamiast przejazdu - oczywiście, jest jak najbardziej potrzebny, ale nie liczyłbym na jakiekolwiek kroki w tym kierunku. Równie dobrze mógłbys sobie zazyczyc lotnisko na Ługach.

Pzdr.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
scyz
Nowy I Zielony
Nowy I Zielony
Posts: 25
Joined: 23 Aug 2005 10:33
Location: Kielce teraz Otwo

Post by scyz »

Generalnie jestem za kostką. Kiedyś podczas prac wakacyjnych sypiałem w kanciapie przy hali w której wykonywano kostkę i troche sie ,,napatrzyłem". Cały pic polega na odpowiednio długim czasie jaki foremki muszą leżeć na wibratorze. W tamtym zakładzie (Mniszew) nie przylukałem żadnego żwiru w przeważającym składie. Mieszali glinkę, piasek i cement + barwnik i heja na wibrator. Jak się coś ukruszyło bądz był wżer w powierzchni to na odpad. Bardzo podobała mi się kostka w Ostródzie. Nie byłem tam już parę lat ale z ciekawości polukam jak ząb czasu sie zachował. Ale Ostróda to pruskie miasto i inna kultura kostkowania. Dużo jeżdżę po kraju i zlukałem że w centralpolsce i Ścianie Wschodu w miasteczkach leży podobnej jakości bauma co w Otwo. Tam też byli Prezydenci, Rady bla bla bla i były też firmy zakładane przez żony, braci , szwagrów - a to kosteczka , ato latarnie generalnie jak w Misiu
Guest

Post by Guest »

Co do tunelu na Żeromskiego zamiast przejazdu - oczywiście, jest jak najbardziej potrzebny, ale nie liczyłbym na jakiekolwiek kroki w tym kierunku. Równie dobrze mógłbys sobie zazyczyc lotnisko na Ługach.

Pzdr.[/quote]
W życiu nie życzyłbym sobie lotniska na Ługach (Okęcie i Góraszka już wystarczą).
W ciągu ostatnich miesięcy na rzekomym przejeździe (jako całość) doszło do kilku poważnych wypadków i z tego co wiem już dwa razy domek przy AK cudem ocalał (raz pożar i raz TIR). Sam przejazd jest b. niebezpieczny. Osobiście dwa razy widziałem jak pan szlabanowy zapomniał opuścić zapory a tu pośpiech z Lublina leciał....
Czy zmianę tego stanu rzeczy wymusi dopiero masakra np. autobusu...szkolnego? Oczywiście WŁADZE mogą polecieć po najmniejszej lini oporu czyli zmiana organizacji ruchu drogowego polegajaca na zainstalowaniu sygnalizacji świetlnej - efekt korek do Emilki z jednej strony a z drugiej pewnie pod Ekonomika.
Raczej nie zanosi sie na wybudowanie autostrady z Góry Kalwarii do Terespola czy trasy przez Ursynów a CB szofery już dawno zwiedziały sie, że to dobry łącznik pomiędzy Wałem M a trasą na Lublin bądź skrótem przez Gliniankę na Mińsk i tanki suną i w dzień i w nocy.
To, ze pracownikom pewnych instytucji brakuje wyobraźnii jest pewne ale nie znaczy to, że nie trzeba im pewnych rozwiązań podpowiadać i rozszerzać horyzonty. Naprawdę wiele spraw można...
hajstra

Post by hajstra »

Według wstępnych ustaleń, ale chyba już się to nie zmieni, we czwartek 22 września w Urzedzie Miasta w bydynku C na 1 pietrze odbędzie spotkanie poświęcone drogom rowerowym w Otwocku. Bedzie to kolejne spotkanie Centrum Edukacji Ekologicznej, w którym często biorą udział ludzie z miasta (jak to brzmi) i grono zaproszonych gości. tym razem zaproszeni mają być ci, którzy odpowiadają za drogi (miejskie i powiatowe).
Wszystko zaczyna się o 14.00 (niestety), ale jest to stała godzina tych spotkań, więc nie ma szans na jej zmianę.
Jak się wszystko uda, to Koalicja planuje na to spotkanie pewną atrakcję, ale o tym kiedy indziej.
I jeszcze jedno. dwa dni wcześniej, tzn. 20 września o 18.00 na Skłodowskiej 15, planujemy spotkanie PKE "Otwockie Sosny" z wicestarostą J. Krupą (kieruje pracami nad projektem rewitalizacji wlaorów turystycznych powiatu) oraz przewodniczącym komisji ochrony środowiska Rady Powiatu, Panem Strzeżyszem. Zaznaczam jednak, że termin nie jest jeszcze potwierdzony, a jedynie wstępny. Dyskusja bedzie o wspomnianym projekcie i programie ochrony srodowiska powiatu.
Obydwa spotkania są otwarte dla wszystkich, nie ma biletów, legitymacji i innych dupereli.
Im więcej osób pojawi się na obydwu spotkaniach, tym dobitniej pokażemy, że temat dróg rowerowych interesuje wiele osób.

czołgiem
(a nie rowerami)
panie i panowie
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

Zara, zara, spokojnie... ;) Spotkanie Centrum 22.09 będzie owszem, ale nie tam gdzie zawsze, tylko w Auli raczej, co by szersza rzesza rowerowych oszołomów mogła w tym zdarzeniu uczestniczyć :D Po drugie - godzina 14 jest do przesunięcia, ale niestety tylko w górę, co raczej i tak nikogo nie usatysfakcjonuje. A tę atrakcję (dobrze, że sie w porę dowiedziałam, że to ma być jakaś niespodzianka, bo juz bym dziś chlapnęła ;) ) planuje sie na 16stą po zebraniu, co jest porą raczej korzystną na ten cel. I po trzecie, jutro rano postaram sie tu wrzucić listę oficjalnie zapraszanych na zebranie, żebyście pomyśleli, kogo jeszcze byłoby warto. A wstęp oczywiście dla wszystkich wolny ;) Już teraz zapraszam, ale jeszcze i tak będziemy sie porozumiewać wielokrotnie w powyższej sprawie, bo pewne ustalenia przed tym zebraniem poczynić należy.

a jak chcecie czołgiem, to poczekajcie aż stąd wyjdę, dobrze? ;)
"Te oveczky ne bekają."
hajstra

Post by hajstra »

Przepraszam za małą dezinformację, ale ja jeszcze żubrami żyję. Aula jest w budynku A - czy tak? TA mała niespodzianka (o ile mowimy o tym samym), to nie będzie szczególna tajemnica. Chodzi o to, że o tym napiszę później jak Koalicja przyklepie treść tejże niespodziewajki. Nie chcę wyskakiwać przed szereg. Pogadamy o tym jeszcze. Mi to ryba, o której wszystko się odbędzie. W sprawie godziny spotkania niech się zatem wypowiedzą co, którym to nie ryba. Pamiętajmy jednak, że różnych urzędników łatwiej przyciągnąć w godzinach pracy niż popołudniowej drzemki nad gazetą, niedopitą kawą, kiepem w popielniczce...
Wiem, wiem, nie wszyscy urzędnicy są tacy, ale "tacy" są w większości.
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

Zgodnie z zapowiedzią podaję listę oficjalnie zapraszanych na zebranie Centrum edukacji ekologicznej 22.09. - Dzień Bez Samochodu. Niektóre pozycje mogą wywołać zdziwienie po kiego ich zapraszamy na zebranie w takiej sprawie, ale to juz tak jest, że tych, z którymi jakoś tam Urząd współpracuje w zakresie ochrony środowiska/przyrody zapraszamy zawsze, bez względu na temat - nie pasuje im, to nie przychodzą i już. Szkoły - chyba wystarczy gimnazja i średnie? Zastanówcie się, czyja obecność byłaby jeszcze pożądana:

Otrzymują:
1. Starosta Powiatu Otwockiego
2. Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku z/s w Karczewie
3. Powiatowy Inżynier Ruchu Drogowego
4. Przewodnicząca Rady Miasta Otwocka
5. Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i Urbanistyki Rady Miasta Otwocka
6. Przewodniczący Komisji Kultury Sportu i Turystyki
7. Polski Klub Ekologiczny Koło „Otwockie Sosny”
8. Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami
9. Polskie Towarzystwo Turystyczno -Krajoznawcze
10. Komenda Powiatowa Policji w Otwocku
11. Zarząd Parków Krajobrazowych Mazowieckiego, Chojnowskiego i Brudzeńskiego
12. Nadleśnictwo Celestynów
13. Otwocka Grupa Rowerowa
14. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Otwocku
15. „Sater - Otwock” Sp. z o.o.
16. „Remondis Otwock” Sp. z o.o.
17. „Błysk” Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
18. Oświata Miejska w Otwocku
19. Oświata Powiatowa w Otwocku
20. Instytut Problemów Jądrowych w Świerku
21. Szkoła Podstawowa Nr 1, ul. Karczewska 14/16, 05-400 Otwock
22. Szkoła Podstawowa Nr 5, ul. Słowackiego 66, 05-400 Otwock
23. Szkoła Podstawowa Nr 6, ul. Ambasadorska 1, 05-400 Otwock
24. Szkoła Podstawowa Nr 8, ul. Żeromskiego 235, 05-400 Otwock
25. Szkoła Podstawowa Nr 9, ul. Gabriela Narutowicza 275, 05-400 Otwock
26. Szkoła Podstawowa Nr12, ul. Andriollego 76, 05-400 Otwock
27. Gimnazjum Nr 1, ul. Majowa 267, 05-400 Otwock
28. Gimnazjum Nr 2, ul. Poniatowskiego 47/49, 05-400 Otwock
29. Gimnazjum Nr 3, ul. Kościuszki 28, 05-400 Otwock
30. Gimnazjum Nr 4, ul. Szkolna 31, 05-400 Otwock
31. Zespół Szkół Ogólnokształcących, Liceum Ogólnokształcące im. K.I. Gałczyńskiego, ul. Filipowicza 9, 05-400 Otwock
32. Zespół Szkół Nr 1, ul. Słowackiego 4/10, 05-400 Otwock
33. Zespół szkół Nr 2, ul. Pułaskiego 705-400 Otwock
34. Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych, ul. Konopnickiej 3, 05-400 Otwock
35. Medyczne Studium Zawodowe, ul. Andriolliego 90, 05-400 Otwock
36. Katolickie Liceum Humanistyczne, ul. Żeromskiego 6, 05-400 Otwock
37. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Nauk Społecznych w Otwocku
38. Hufiec ZHP Otwock
39. Redakcja „Gazety Otwockiej”
40. Redakcja Tygodnika „Linia Otwocka”
41. Redakcja „Tygodnika Regionalnego”
42. Redakcja „Życia Otwocka”
43. Naczelnik Wydziału Planowania Przestrzennego i Inwestycji
44. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej
45. Naczelni Wydziału Promocji, Rozwoju i Działalności Gospodarczej
46. Naczelnik Wydziału Kultury Sportu i Turystyki
47. Pełnomocnik Prezydenta Miasta Otwocka ds. Funduszy Unii Europejskiej
48. Straż Miejska
Last edited by matildae on 07 Sep 2005 08:22, edited 2 times in total.
"Te oveczky ne bekają."
hajstra

Post by hajstra »

Tak wiem, wiem. Dlatego zrobiłem zastrzeżenie, że nie wszyscy są tacy.
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

Może Zarząd Parku Chojnowskiego nam ścieżki wybuduje :P PS. A może jeszcze tą wyższą szkołę z Otwocka wrzucić?
hajstra

Post by hajstra »

Zarząd Parku nie wybuduje, bo oni mogą działać (poza edukacją) tylko w granicach swego parku, a większość otwockich ulic znajduje się poza parkiem.
matildae bez log

Post by matildae bez log »

Domar wrote:Może Zarząd Parku Chojnowskiego nam ścieżki wybuduje :P PS. A może jeszcze tą wyższą szkołę z Otwocka wrzucić?
ej noo :wink: , zarząd jest jeden, wspolny.. myslalam ze predzej bedziecie sie smiac z "blysku" itp :lol: a naszą dumę - szkołe wyższą - jakże mogłam o niej zapomnieć , dziękuję :)
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

W poście z listą zaproszonych na zebranie w Dzień Bez Samochodu wrzuciłam zaktualizowana listę, podopisywałam tam, kto mi jeszcze przyszedł do głowy. Jakby co, to do jutra jeszcze czekam na propozycje.

A poza tym mam przyjemnośc nieoficjalnie poinformować, że nasz przejazd planowany tegoż dnia, czyli 22 września o godz. 16 zyskał akceptację Prezydenta i będziemy mieli obstawę Straży Miejskiej - dwa patrole - z przodu i z tyłu kolumny. Ale to taki przeciek na razie, ciiii ;)
"Te oveczky ne bekają."
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

czyżby legalizacja zajaśniała nam na horyzoncie?
User avatar
matildae
Frywolna Subtelnie
Frywolna Subtelnie
Posts: 522
Joined: 25 Feb 2005 21:03
Location: Otwock

Post by matildae »

Na razie to nie ma nic wspólnego z legalizacją Masy jako takiej - to jest jednorazowa sprawa, dotycząca tego konkretnego przejazdu. Nie ekscytujmy sie zanadto ;)
"Te oveczky ne bekają."
Post Reply