Kolejowy kociokwik biletowy
Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel
Kolejowy kociokwik biletowy
Mam dylemat.
Wczoraj Koleje Mazowieckie podpisały kolejną umowe na wspólny bilet w Warszawie, tym razem rozciągając jej zasięg terytorailny do Falenicy. Tzn. że na karcie miejskiej z zakodowanym biletem 30- albo 90-dniowym mozna se bryknać do Falenicy pociagiem KMa, pod warunkiem, że się w kasie dokupi taki talonik za 10 zł.
Sprawe komplikuje troche remont tunelu. Wiadomo, że pociagi beda dojeżdżać przez 4 miesiace tylko do Wschodniej, a dalej przesiadka na pociag dalekobieżny do Centralnej (jakikolwiek) albo SKM. Więc pomyslałem sobie, żeby nie komplikowac przesiadek, że kupie sobie miesięczny na pospieszne pociagi (rano o 7.10 jest pospiech z Otwocka do Wawy, po południu kilka też się znajdzie w odwrotnym kierunku). Taki miesięczny wazny jest tez w pociagu osobowym KM, więc... Ale cena tego biletu troche mnie studzi - 210 zł za normalny miesieczny.
Do tego dochodzi jeszcze ta przedłużona promocja na miesięczny bilet Kolei Mazowieckich na trasie Otwock - Zachodnia (90 zł). W informacji telefonicznej podają, że cena nie ulegnie zmianie w najblizszym okresie ("ta promocja była, jest i będzie" - tak mi pani w słuchawce powiedziała).
No i oczywiście koniecznosc zakupu karty miejskiej (na metro).
Więc tak przedstawiaja się kalkulacje:
Wariant 1.
karta miejska - 66 zł;
dopłata do karty miejskiej waznej w pociagu KM - 10 zł;
miesięczny na pociąg KM na trasie Otwock - Falenica - 67,50 zł.
Wychodzi najtaniej, tzn. 143,50 zł miesięcznie, ale wada tego rozwiązania to koniecznośc dokonania trzech transakcji i noszenia przy sobie jednej karty miejskiej i dwóch dodatkowych papierków, a to podobno jest "wspólny bilet"
Wariant 2. (ten dzisiejszy)
karta miejska - 66 zł;
bilet miesięczny KM w promocji (Otwock - Zachodnia) - 90 zł;
Wychodzi, jak wychodzi... 156 zł.
Ale bez obaw moge sobie wsiąść na Wschodniej do InterCity albo pospiecha i podjechać do Centralnej.
Wariant 3.
karta miejska - 66 zł;
bilet miesięczny na pospiecha - 210 zł.
Znaczy się... Wersja burżujska - 276 zł miesięcznie, ale zaleta taka, ze mozna w 35 minut bez przesiadek dojechać do centrum Warszawy. Dodatkowo zostaje zawsze mozliwość podjechania pociagiem KM. Wadą poza ceną jest jest jednak to, że w pospiechu, gdybym miał fanaberie jazdy z rowerem, musiałbym sobie wykupić jeszcze jeden bilet - na rower.
I teraz mi doradzać, proszeeeee!
Ktory wariant wybrać?
Wczoraj Koleje Mazowieckie podpisały kolejną umowe na wspólny bilet w Warszawie, tym razem rozciągając jej zasięg terytorailny do Falenicy. Tzn. że na karcie miejskiej z zakodowanym biletem 30- albo 90-dniowym mozna se bryknać do Falenicy pociagiem KMa, pod warunkiem, że się w kasie dokupi taki talonik za 10 zł.
Sprawe komplikuje troche remont tunelu. Wiadomo, że pociagi beda dojeżdżać przez 4 miesiace tylko do Wschodniej, a dalej przesiadka na pociag dalekobieżny do Centralnej (jakikolwiek) albo SKM. Więc pomyslałem sobie, żeby nie komplikowac przesiadek, że kupie sobie miesięczny na pospieszne pociagi (rano o 7.10 jest pospiech z Otwocka do Wawy, po południu kilka też się znajdzie w odwrotnym kierunku). Taki miesięczny wazny jest tez w pociagu osobowym KM, więc... Ale cena tego biletu troche mnie studzi - 210 zł za normalny miesieczny.
Do tego dochodzi jeszcze ta przedłużona promocja na miesięczny bilet Kolei Mazowieckich na trasie Otwock - Zachodnia (90 zł). W informacji telefonicznej podają, że cena nie ulegnie zmianie w najblizszym okresie ("ta promocja była, jest i będzie" - tak mi pani w słuchawce powiedziała).
No i oczywiście koniecznosc zakupu karty miejskiej (na metro).
Więc tak przedstawiaja się kalkulacje:
Wariant 1.
karta miejska - 66 zł;
dopłata do karty miejskiej waznej w pociagu KM - 10 zł;
miesięczny na pociąg KM na trasie Otwock - Falenica - 67,50 zł.
Wychodzi najtaniej, tzn. 143,50 zł miesięcznie, ale wada tego rozwiązania to koniecznośc dokonania trzech transakcji i noszenia przy sobie jednej karty miejskiej i dwóch dodatkowych papierków, a to podobno jest "wspólny bilet"
Wariant 2. (ten dzisiejszy)
karta miejska - 66 zł;
bilet miesięczny KM w promocji (Otwock - Zachodnia) - 90 zł;
Wychodzi, jak wychodzi... 156 zł.
Ale bez obaw moge sobie wsiąść na Wschodniej do InterCity albo pospiecha i podjechać do Centralnej.
Wariant 3.
karta miejska - 66 zł;
bilet miesięczny na pospiecha - 210 zł.
Znaczy się... Wersja burżujska - 276 zł miesięcznie, ale zaleta taka, ze mozna w 35 minut bez przesiadek dojechać do centrum Warszawy. Dodatkowo zostaje zawsze mozliwość podjechania pociagiem KM. Wadą poza ceną jest jest jednak to, że w pospiechu, gdybym miał fanaberie jazdy z rowerem, musiałbym sobie wykupić jeszcze jeden bilet - na rower.
I teraz mi doradzać, proszeeeee!
Ktory wariant wybrać?
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
wiesz, jak masz kasę to jak najbardziej ten trzeci, bardzo ciekawa alternatywa (i rano pociągi nie takie zatłoczone). jednak ja na przykład z moimi możliwościami bym poszedł na ten pierwszy, bo to chyba nie taka straszna męczarnia kupić trzy świstki i z nimi chodzić, a oszczędność jest znaczna.
I co tu napisać? Nie wiem :/
A propos wariantu 1 (do Chmiela):
na poczatku mnie sie wydawało, że z tym "wspólnym biletem" nie będzie mozna sie przesiąśc do pośpiecha, tylko ewentualnie w SKM albo tramwaj.
Ale zadzwoniłem do informacji Kol. Maz. i tam mi powiedzieli, ze tzw. "wspólny bilet" też bedzie honorowany w pospiechach i i IC między Wschodnia i Zachodnią. To znaczy, jak sobie dokupisz ten kwitek za 10 zł, to tak jakbys miał bilet Kol. Maz.
na poczatku mnie sie wydawało, że z tym "wspólnym biletem" nie będzie mozna sie przesiąśc do pośpiecha, tylko ewentualnie w SKM albo tramwaj.
Ale zadzwoniłem do informacji Kol. Maz. i tam mi powiedzieli, ze tzw. "wspólny bilet" też bedzie honorowany w pospiechach i i IC między Wschodnia i Zachodnią. To znaczy, jak sobie dokupisz ten kwitek za 10 zł, to tak jakbys miał bilet Kol. Maz.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
Odgrzebuję temat
Czy wie ktoś może co będzie (na 100%) z SKM do Otwocka po 01 01 2013?
Muszę kupić bilet (czyt. doładować kartę) a ze względu na (znaczną) podwyżkę wypadało by zwydatkować się na (przynajmniej) kwartalny czyli zrobić to przed 1 stycz.
Oczywiście jak nie będzie SKMek nikt mi kasy nie zwróci.
Pyt. 2 Czy w związku z wypięciem się Pana Starosty na mieszkańców (czyt. podatników) nadal karta miejska będzie honorowana w KM?
Czy wie ktoś może co będzie (na 100%) z SKM do Otwocka po 01 01 2013?
Muszę kupić bilet (czyt. doładować kartę) a ze względu na (znaczną) podwyżkę wypadało by zwydatkować się na (przynajmniej) kwartalny czyli zrobić to przed 1 stycz.
Oczywiście jak nie będzie SKMek nikt mi kasy nie zwróci.
Pyt. 2 Czy w związku z wypięciem się Pana Starosty na mieszkańców (czyt. podatników) nadal karta miejska będzie honorowana w KM?
Na stronie www.ztm.waw.pl są napisane przyszłe zmiany na nowy rok, także odnośnie odwołanych i zmienionych kursów linii . Na dzień dzisiejszy nie ma nic wspomnianego o SKM-ce, także powinna jeździć.
( mi też na tym zależy)
( mi też na tym zależy)
Będzie. Obiło mi się o uszy, że od marca możliwe, że będą z nią problemy.scyz wrote:Odgrzebuję temat
Czy wie ktoś może co będzie (na 100%) z SKM do Otwocka po 01 01 2013?
Starosta nie ma nic do tego. Umowa między KM a ZTM obowiązuje dla wszystkich (nawet jak ma się kiepskiego starostę). Jeśli nawet odwołają SKM w marcu to i tak można wsiadać do KM mając doładowaną kartę na 2-gą strefę.scyz wrote:Pyt. 2 Czy w związku z wypięciem się Pana Starosty na mieszkańców (czyt. podatników) nadal karta miejska będzie honorowana w KM?
Jakby ktoś nie wiedział. Jutro zmieniają się ceny biletów ZTM. Polecam dziś kupić doładowanie na 3 miesiące, aktywować je a następnie przedłużyć kartę na kolejne 3 miesiące. W ten sposób ma się 6 miesięczny kontrakt w starej cenie. Taka zagrywka pozwoli zaoszczędzić nawet 208 zł (normalny, 2 strefowy)
Problem z skm-ką może być (i bardzo możliwe, że będzie) od 1 kwietnia, tak na prima aprilis. Co do biletów - na razie stanęło na tym, że także od 1 kwietnia bilet strefowy NIE BĘDZIE uprawniał do przejazdów do wszystkich gmin podwarszawskich (a więc i Otwocka), więc z tym ładowaniem na 6 miesięcy może nie wyjść. Możliwe, że od 1 kwietnia i tak trzeba będzie kupić bilet KM.
I co tu napisać? Nie wiem :/
Dzwoniłem do Linii Otwockiej jeszcze w piątek i ,,powiedzieli": ,,ze na razie do końca marca" (SKM). Nie zdecydowałem się zaryzykować kolejnych 370 zł by przedłużyć kartę do 6 miesięcy (posty powyżej).
Poinformowali także o kasacji ,,nocnika" - wielka szkoda i spory problem - ten autobus nie jeździł pusty. Linia ograniczona do
DW. CENTRALNY - … - Fieldorfa - Wał Miedzeszyński – RYCHNOWSKA 01 (przystanek krańcowy) – zawrotka na rondzie Wał Miedzeszyński / Trakt Lubelski – Wał Miedzeszyński – Fieldorfa - … - DW. CENTRALNY
W sylwestra widziałem za to 702 stojący na końcowym po północy. Czy on tam kibluje do 4 rano (bo w rozkładzie ost. odjeżdża o 2150)?
Ostatni z wiatraka o 2250 i przyjazd do Otwo o 2347.
Ostatni 521 startuje z Centrum o 2300, a pierwszy N22 o 2215.
Już się troche odzwyczaiłem od powrotów z buta z Falenicy
SKM z Wawy po 22giej ma datę kursowania do 9 lutego. Później ostatnia będzie o 2143, 4 minuty po KMce.
Ostatni KM odjeżdża z Wawy CENTRALNEJ o 2240, Wschodnia 2249, Otwo 2326, Dęblin 0053.
Jaki był/jest slogan? ,,Miasto z przyjaznym klimatem"?
Do czego? Do nocowania? Raczej nie...
Jaki jest teraz system przewożenia rowerów w KM? Czy trzeba mieć dodatkowy bilet? Pytam bo korzystam z SKMki z wiadomych powodów.
Poinformowali także o kasacji ,,nocnika" - wielka szkoda i spory problem - ten autobus nie jeździł pusty. Linia ograniczona do
DW. CENTRALNY - … - Fieldorfa - Wał Miedzeszyński – RYCHNOWSKA 01 (przystanek krańcowy) – zawrotka na rondzie Wał Miedzeszyński / Trakt Lubelski – Wał Miedzeszyński – Fieldorfa - … - DW. CENTRALNY
W sylwestra widziałem za to 702 stojący na końcowym po północy. Czy on tam kibluje do 4 rano (bo w rozkładzie ost. odjeżdża o 2150)?
Ostatni z wiatraka o 2250 i przyjazd do Otwo o 2347.
Ostatni 521 startuje z Centrum o 2300, a pierwszy N22 o 2215.
Już się troche odzwyczaiłem od powrotów z buta z Falenicy
SKM z Wawy po 22giej ma datę kursowania do 9 lutego. Później ostatnia będzie o 2143, 4 minuty po KMce.
Ostatni KM odjeżdża z Wawy CENTRALNEJ o 2240, Wschodnia 2249, Otwo 2326, Dęblin 0053.
Jaki był/jest slogan? ,,Miasto z przyjaznym klimatem"?
Do czego? Do nocowania? Raczej nie...
Jaki jest teraz system przewożenia rowerów w KM? Czy trzeba mieć dodatkowy bilet? Pytam bo korzystam z SKMki z wiadomych powodów.
ostatni 702 realizował pierwszy kurs N75 do warszawy, można go było zobaczyć w wielu egzotycznych miejscach. jeśli skasują skm-kę do Otwocka, będzie ona jeździła do Falenicy. rowery w KM można przewozić bez dodatkowych opłat, jeśli masz bilet sieciowy ZTM i na jego podstawie jeździsz kolejami mazowieckimi.
I co tu napisać? Nie wiem :/
Nie wiecie od kiedy będzie można przewozić rower ,,gratis" (tj. bez dodatkowego biletu) KM?
Na stronie KM nadal widnieje enigmatyczny zapis: ,,W sezonie wiosenno-letnim warto zapytać o dodatkowe promocje."
http://www.mazowieckie.com.pl/przewoz-r ... werow.html
Jak by nie było wiosna juz w pełni...
Po podwyżce cen przez ZTM zrezygnowałem z SKM (wspólny bilet) i zakupiłem ten promocyjny KM Otwock- Warszawa Zach. za 115 zł (czyli połowa tego co za ZTM). Śniegi zeszły więc chciałbym zamiast buta na dworzec użyć roweru.
Na stronie KM nadal widnieje enigmatyczny zapis: ,,W sezonie wiosenno-letnim warto zapytać o dodatkowe promocje."
http://www.mazowieckie.com.pl/przewoz-r ... werow.html
Jak by nie było wiosna juz w pełni...
Po podwyżce cen przez ZTM zrezygnowałem z SKM (wspólny bilet) i zakupiłem ten promocyjny KM Otwock- Warszawa Zach. za 115 zł (czyli połowa tego co za ZTM). Śniegi zeszły więc chciałbym zamiast buta na dworzec użyć roweru.