ja do swojej mag również przeprowadzałam wywiady (dotyczyły preferencji turystycznych osób odwiedzających MPK) a później jako Kolalicja Rowerowa Otwock robiliśmy ankietę w ramach DBS
nie wiem czy rozeznałaś "środowisko rowerowe" w Otwocku ale zwracając się z prośbą o wypełnienie ankiety przez OGR możesz otrzymać inne dane niż się spodziewasz
OGR to dośc specyficzna grupa - jeżdzą często, intensywnie (niektórzy ponad 60 km dziennie), parę razy w tygodniu, nie wspominam juz o prędkościach..., nie potrzebują ścieżek turystycznych, znają okolicę i świetnie sobie sami organizują czas w terenie, po mieście również pomykają bez problemu pamiętając o bezpieczeństwie i uważając na zagrożenia.
w Otwocku są za to setki osób, które na prawdę potrzebują dróg rowerowych, ponieważ jest to miasto bardzo rozległe i dużo osób jeździ na rowerach (do pracy, do pociągu, do sklepu, do szkoły, powędkować, do urzędu, do znajomych,.....) to najlepszy środek komunikacji w tym przypadku i to te osoby powinno się przede wszystkim przebadać, część z nich nie ma innego środka transportu lub uważa, że tak jest wygodniej, jeżdżą zazwyczaj przez cały rok
jest też niewielka grupa osób, która wykorzystuje rower oprócz codziennych przejazdów do jazdy rekreacyjnej, zazwyczaj osoby, które mają juz trochę więcej czasu, są na emeryturze, mają dzieciaki lub młode osoby (część wprowadziła się niedawno do Otwocka), dla nich ważne jest oprócz dróg rowerowych w mieście również zagospodarowanie turystyczne
kolejna kategoria to "turyści" - osoby z Warszawy i okolic, które chcą aktywnie spędzić czas, głównie w weakend ale i nieraz po pracy, dla nich ważne są terenowe ścieżki rowerowe i zagospodarowanie trurystyczne ale do tego zależy im na rowerowym połączeniu Otwocka z Warszawą, częsc osób moze gdyby PKP miało lepszą ofertę korzystała by z ich usług, ale już "bardziej profesjonalni" chcą przyjezdzać na rowerze
połączenie systemu rowerowego Otwocka z Warszawą jest również ważne dla mieszkańców Otwocka, ale raczej dla takich osób jak przedstawiciele OGR, powinno być funkcjonalne, przystosowane do szybkich przejazdów
to tylko ogólne obserwacje, może ktoś się nie zgadza

każda z tych grup ma swoje preferencje. Zagospodarowanie rowerowe świadczy o rozwoju i pozytywnym wizerunku miasta a przede wszystkim jest potrzebne w Otwocku. Drogi rowerowe powinny być powiązane zarówno z okolicznymi miejścowościami (Warszawa, Karczew, Wiązowna, Otwock, Pogorzel Warszawska, Glina, Dąbrówka, Celestynów,...) jak i trasami terenowymi i do tego nie trzeba przeprowadzać ankiety bo wynik można określić przed badaniem (sama się o tym przekonałam
