przerzutka tył

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
komarr
Postojebca zawodowy
Postojebca zawodowy
Posts: 217
Joined: 19 Mar 2005 08:25
Location: W-wa

przerzutka tył

Post by komarr »

spotkałem się z taką opinią :

"kup shimano tiagra, to jest przerzutka szosowa z grupy shimano, ale czesto uzywana w rowerach mtb, jest wykonana cala z metalu i ma bardzo mocna sprezyne.Kosztuje 100zl z hakiem i nigdy w zyciu nie bede uzywal innej jak tylko tej, deore sie do niej nawet nie umywa "


ktoś to potwierdzi ? bo planuje zamienić deorkę na LX-a ...
User avatar
Creeping Death
NApierdalator
NApierdalator
Posts: 1286
Joined: 04 Jul 2005 20:14
Location: ja to znam?!

Post by Creeping Death »

Ja mam Deore LX. W 100% polecam. Jak dla mnie jest nie do zarżnięcia. Mam ją już ponad rok i jeżdże ostro i nawet ani razu nie musiałem nawet linki podciagać - chodzi malina - bez zarzutu !
Polecam
POWERADE- Jebne czy wstane??

Honda Shadow VT500C - moja śliczna!
User avatar
leoheart
Miły Gość
Posts: 3027
Joined: 09 Jan 2005 07:53
Location: Otwock
Contact:

Post by leoheart »

hm ja raczej nie powinienem sie odzywac w tej kwestii bo raczej jestem expertem od destrukcji przerzutek w ciągu ostatniego roku przekręciłem najpierw Alivio,potem Deore XT ale to raczej skutek pecha-gałęzie no i nie bójmy sie tego powiedzieć błędów technicznych,coś często zdarza mi sie zmieniac biegi prawie jednocześnie na obu przerzutkach :) co często konczy sie zablokowaniem łańcucha w jakims dziwnym ułożeniu ostatnio przy przeskakiwaniu drogi w Kołbieli :?
jedyne czego sie nauczyłem to natychmiastowy STOP gdy usłyszę jakis chrobot łańcucha :lol: (w domu mam juz 3 wygięte haki :P
ale miałoby byc o zaletach:
-znów jeżdże na Deore XT z odwrotna spręzyna,póki co obsługuje mi wszystkie przełożenia nawet w najbardziej skrajnych kombinacjach choć tego akurat staram sie unikać,poprzednia tez pracowała nieżle dopóki jej nie załatwiłem
ps.ostatnio spotkałem sie z radą że jesli tak lubię ukręcać przerzutki to moze powinienem korzystać wciąż z Alivio, jest 2,5 raza tansza od Deore
hm mocno sie nad tym zastanawiam :)
soldier of love
www.republika.pl/leoheart

Image
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

komarr, pewnie to na preclu przeczytałeś. ale tam od razu odpisali, że zakres pracy takiej przerzutki może być ździebko za mały. ja tam taki kasiasty nie jestem coby kupować xt-ki, ale powoli się wspinam i powiem, że o ile zmiana odczuć przy skoku z jakiegoś srama beznazwowego na Acerę byłą znacząca, tak zmiana z Acery na Alivio była hm... subtelna (tyle, że więcej przełożeń).
PS. Leo, a może Altusa założysz sobie? :)
I co tu napisać? Nie wiem :/
User avatar
komarr
Postojebca zawodowy
Postojebca zawodowy
Posts: 217
Joined: 19 Mar 2005 08:25
Location: W-wa

Post by komarr »

Creeping Death wrote:Ja mam Deore LX. W 100% polecam. Jak dla mnie jest nie do zarżnięcia. Mam ją już ponad rok i jeżdże ostro i nawet ani razu nie musiałem nawet linki podciagać - chodzi malina - bez zarzutu !
Polecam

to jeszcze napisz jakiej firmy linki masz że się nie rozciągneły ? :lol: :lol:
User avatar
Creeping Death
NApierdalator
NApierdalator
Posts: 1286
Joined: 04 Jul 2005 20:14
Location: ja to znam?!

Post by Creeping Death »

Co do linek.... hmmmmm nie wiem :)
Kupiłem rower w Wheelerze w zagórzu i od nowości niczego nie wymieniałem poza łańcuchem ostatnio bo po zimie zdechł i nieszczęsną obręcz tylnią zabiłem nad mienią :) Linki jakie były takie są a jakie są to nie wiem... Ale bez wątpienia sprzęt 1 klasa. nie narzekałem ani razu na przerzutkę tylnią i jak mówię nawet nie podkrecałem linki. Pozdrawiam
POWERADE- Jebne czy wstane??

Honda Shadow VT500C - moja śliczna!
User avatar
Łojej
Postojebca zawodowy
Postojebca zawodowy
Posts: 230
Joined: 24 Sep 2005 21:52
Location: ensowany...

Post by Łojej »

Ja mam przerzutkę Deore (zwykłą) i linki z nierdzewki i też nie wiem co znaczy regulacja...
Kryptorurek robaczny tramplowany poprzecznie...
Arek
Całkiem Kumaty
Całkiem Kumaty
Posts: 67
Joined: 22 Dec 2004 20:44
Location: Otwock

Post by Arek »

Komar, przerzutki szosowe używa się przede wszystkim w dirtówkach, dualówkach i tego typu skakańcach, bo mają krótsze wózki. Współpracują one z pojedynczą, czasem z dwoma tarczami z przodu. Są mniejsze i trudniej je uszkodzić. Jak dopadniesz z długim wózkiem to i na trzech dobrze będzie chodzić ale... jeszcze z tym się nie spotkałem żeby ktoś tak montował

A co do linek, to faktycznie nierdzewki są niezłe. W tej chwili dobrze staniały komplety XTRa. Jeśli dobrze pamiętam to kpl (linki i pancerze do przerzutek i hamulcy) kosztuje 58zł. Sam chyba w tym tygodniu sobie przełożę:D
User avatar
S.W.A.T
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 573
Joined: 02 Nov 2005 13:31
Location: Otwock

Post by S.W.A.T »

hmmm. jak wspominałem w innym temacie ostatnio zabrałem się za swój rower. Po założeniu spowrotem łancucha okazało się że na najcięższym biegu(6 z tyłu) łańcuch cały czas się blokuje(tak że nie można ruszyć pedałem) w jednym miejscu i niechce iść dalej. Ktoś może poradzić dlaczego tak się dzieje??(ja juz niemam pojęcia)
User avatar
Creeping Death
NApierdalator
NApierdalator
Posts: 1286
Joined: 04 Jul 2005 20:14
Location: ja to znam?!

Post by Creeping Death »

Jak na moje oko to blokuje sie na ramie..
Podreguluj tył na wyżej.. ustaw blokadę wczesniej i co się dzieje?
Czy tam naciagnij linkę...
POWERADE- Jebne czy wstane??

Honda Shadow VT500C - moja śliczna!
User avatar
Dar3k
Całkiem Kumaty
Całkiem Kumaty
Posts: 96
Joined: 14 Dec 2004 15:10
Location: Otwock

Post by Dar3k »

S.W.A.T wrote:ciach... łańcuch cały czas się blokuje(tak że nie można ruszyć pedałem) w jednym miejscu i niechce iść dalej. Ktoś może poradzić dlaczego tak się dzieje??(ja juz niemam pojęcia)
Witam,

Ja tak kiedyś miałem u siebie i po głebszych ogledzinach okazało sie że jeden ze sworzni łańcucha (ten firmowo dostarczony przez producenta do zakuwania nówki sztuki) obciera (klinuje się) o lekko wystająca do środka ramy śrubę haka przerzutki (wymieniony i nie oryginalny hak jak i śruba).
Było to tylko na tym jednym sworzniu gdyż firmowo zakute przechodziły o jakąś tam część lilimetra obok śruby...
Ale ja u siebie w sprzecie mam nie firmowe "patenty" i kładłem to na karb tego... A rozwiązałem to za pomoca pilnika (wtrównanie śruby) i cienkiej podkładki dystansującej po wewnętrznej stronie ramy...
psychotyczny, neurotyczny ale za to sympatyczny ;)
User avatar
S.W.A.T
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 573
Joined: 02 Nov 2005 13:31
Location: Otwock

Post by S.W.A.T »

Dzięki za odpowiedzi :wink: jeszcze raz to sprawdzę.
User avatar
karnaś
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1202
Joined: 02 Nov 2005 08:47
Location: mam wiedziec.

Post by karnaś »

I co, naprawiłeś? Też tak miałem ale podregulowałem i jest okey.
User avatar
S.W.A.T
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 573
Joined: 02 Nov 2005 13:31
Location: Otwock

Post by S.W.A.T »

ekhm :Dar3k chyba miałeś racje, niemiałem czasu sprawdzić tego w tygodniu, i żałuje bo wczoraj gdy wracałem od kumpla to łańcuch mi się po prostu rozczepił.
User avatar
Dar3k
Całkiem Kumaty
Całkiem Kumaty
Posts: 96
Joined: 14 Dec 2004 15:10
Location: Otwock

Post by Dar3k »

S.W.A.T wrote:ekhm :Dar3k chyba miałeś racje, niemiałem czasu sprawdzić tego w tygodniu, i żałuje bo wczoraj gdy wracałem od kumpla to łańcuch mi się po prostu rozczepił.
Eeeee... spoko :) jak mi się rozczepił jak z dzieciakiem na foteliku na 'Łysą" wjeżdżałem to myślałem że zęby zgubię... a cohonas to mi się same do srodka zwineły coby o rame nie przywalić ;)
Teraz tylko dojdź o co obcierał i czy to był ten od zakuwania... co by powtórki z rozrywki nie robić...

Aha - byłbym zapomniał... od tamtej pory tylko spinki (SRAM) uzywam... :D
psychotyczny, neurotyczny ale za to sympatyczny ;)
Post Reply