Page 1 of 1

Blaty godne polecenia ?

Posted: 13 Jan 2011 12:44
by Giant Mike
Tak trochę w kontekście postu o korbie 2sp - możecie polecić dobre zamienniki do blatów XTR 970 (44/32/22) ale w osiągalnej cenie ? KCNC? Dobrze by było, żeby przeżyły conajmniej sezon.

Michał

Re: Blaty godne polecenia ?

Posted: 13 Jan 2011 13:06
by hak
Giant Mike wrote:... żeby przeżyły conajmniej sezon.
W górach i błocie? - Nie ma takich :(

Re: Blaty godne polecenia ?

Posted: 13 Jan 2011 14:07
by Giant Mike
hak wrote:
Giant Mike wrote:... żeby przeżyły conajmniej sezon.
W górach i błocie? - Nie ma takich :(
No dobra - ale można mieć takie co padną w czerwcu albo takie co dożyją Świąt (Bożego Narodzenia).

Michał

Posted: 13 Jan 2011 15:40
by carloz
Też stoję przed podobnym dylematem, a nawet dwoma takimi jak Ty :lol:

Raz, ze jakie blaty do 970-tki, a dwa - trzy czy dwa blaty wkładać :wink:

Posted: 13 Jan 2011 19:27
by S.W.A.T
A takie pytanie wybiegające poza temat:
Z dwoma blatami jeździ się lepiej? Czy to kwestia wagi :)

Posted: 13 Jan 2011 20:28
by Giant Mike
S.W.A.T wrote:A takie pytanie wybiegające poza temat:
Z dwoma blatami jeździ się lepiej? Czy to kwestia wagi :)
Przy pewnej konfiguracji terenu nie korzystasz z 22T. Natomiast aby więcej jechać z blatu (nie tracisz czasu na zrzucanie, większa elastycznosć) musisz przesunąć blaty bliżej ramy - wtedy pojedziesz z blatu całą kasetę bez przekosów.

Ja planując jazdę w Mazovii został bym przy 44/32 + kaseta 11-34 lub 12-27 na bardzo płaskie odcinki. Normalnie bym nie korzystał z 22T i jechał większość z blatu więc nie ma sensu rezygnować z 44T. Pamiętam wyścigi Skandii gdzie z blatu zrzuciłem może dwa razy a 22T na pewno nie było grane. Dodatkowo na kasecie jechałem na 3-4 najmniejszych koronkach wliczając w to 11t.

Tak więc masa jest tu przy okazji a zyskujesz większość elastyczność i możliwość objęcia całej kasety z blatu i "środka". Ważne tylko, żeby wózek objął blat i 34t na kasecie.

No ale nadal nie wiem jak te blaty zamontować :)

Michał

ps. nie chiał bym stracić możliwości powrotu do trzech tarcz na jazdę w górach.

Posted: 13 Jan 2011 21:16
by dzidek
michał i jakby nie patrzeć żywotność napędu wzrasta :)

Posted: 13 Jan 2011 21:38
by behem0th
szczegolnie z tym przekoszeniem.. ;)

ja bym ladowal najtansze pasujace blaciki (ew. najtansze najlzejsze jak ktos ma potzebe), imho nie ma roznicy w wytrzymalosci, bo alu gowniane z natury, jak by je nie potraktowac.

Posted: 13 Jan 2011 21:53
by yaro1986
JA tez sie przylaczam do pytania o blat ale w jakiejs przystepnej cenie. Super sa tarcze race-face, sa naprawde mocne ,ale sa niestety za drogie dla mnie. Szukam przedewszystkim najwiekszej tarczy 44z (srodkowa i mala w niemal idealnym stanie), albo calego zestawu tarcz w cenie do 250zl

Posted: 13 Jan 2011 22:24
by carloz
yaro1986 wrote: Super sa tarcze race-face, sa naprawde mocne ,ale sa niestety za drogie dla mnie.


Jak dla mnie badziewie jakich mało, miałem korbe evolve oraz deusa i w jednej jak i drugiej (takie same blaty) zgubiłem po 1-2 zeby na 44 i 32T przy przebiegu poniżej 500km.... XTR i KCNC jak narazie najlepiej się sprawowały.

Pomyśl Michał jednak o mniejszej małej tarczy, bo 32 moze być mało przy kasecie 11-32, a 11-34 bedzie miało już słabe stopniowanie na "górze" kasety. Lepiej węższa kaseta i mniejsze zebatki. JA sam myśle o 42 lub 44 i 29-30T i do tego kaseta 11-32. Przy takiej konfiguracji masz mniej powtarzających sie przełożeń.

Posted: 14 Jan 2011 07:25
by Giant Mike
carloz wrote:
yaro1986 wrote:
Pomyśl Michał jednak o mniejszej małej tarczy, bo 32 moze być mało przy kasecie 11-32, a 11-34 bedzie miało już słabe stopniowanie na "górze" kasety. Lepiej węższa kaseta i mniejsze zebatki. JA sam myśle o 42 lub 44 i 29-30T i do tego kaseta 11-32. Przy takiej konfiguracji masz mniej powtarzających sie przełożeń.
Niestety nową kasetę do 34 już mam (XTRa). Rzeczwiście miejscami jest słabiej zestawiona od 11-32 ale 34 ma swoje zalety na maratonach GG:)

Co do KCNC to te ładne kolorowe pełne blaty nie pasują do XTR 970.

Michał

Posted: 15 Jan 2011 12:33
by Giant Mike
Znalazłem coś takiego :

44t: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_ ... ts_id=2212

32t: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_ ... ts_id=2211

Wagowo trochę tracą ale cena to rekompensuje. Jakieś opinie na ich temat?

Natomiast w opisie XTRa podane jest, że 32t jest tytanowa. Muszę się na spokojnie tej korbie przypatrzeć czy na prawdę warto. W sezonie problem był paradoksalnie z 22t (Krynica). Jeżeli nowy łańcuch i kaseta nie będą skakały to może sobie temat odpuszczę.

Właśnie rozsypała mi się zimowa korba XT - lewa strona ma luz, którego już nie mogę skasować.
Michał

Posted: 15 Jan 2011 14:04
by yaro1986
Na czym pojawil sie luz? Wytarla sie oska?
Co sadzicie o takim blacie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1404222948