Page 1 of 1

Przerobienie korby 3sp na 2sp

Posted: 13 Jan 2011 12:37
by Giant Mike
Witajcie,

ktoś z Was ma doświadczenia na ten temat?

Zdjęcie samej koronki 22T jest tylko półśrodkiem, pozostaje problem linii łańcucha. Można przełożyć 1 podkładkę na lewą stroną aby to trochę poprawić (o ile zmieści się ramię korby)

Natomiast widziałem rozwiązania, gdzie na pająku 3sp były wmontowane 2 koronki ale blat był na zewnętrznych dziurach ale od strony ramy. Tylko wtegy gdzie idzie mniejsza koronka? Na dziury od 22T? Pewnie wtedy trzeba specjalne blaty zanabyć. Ja chciałbym po prostu mieć 44/32 z lepszą linią łańcucha.

Żeby było trudniej to mam korbę XTR 970 .
Michał

ps. kwestię manetki pomijam, przerzutkę można ograniczyć śrubą i olać.

Posted: 13 Jan 2011 14:19
by dzidek
na light bike wejdź ;)

Posted: 13 Jan 2011 14:37
by Giant Mike
dzidek wrote:na light bike wejdź ;)
tak tak - ale ja nie chcę ciąć, polerować, szlifować i obcinać :)

Michał

Posted: 13 Jan 2011 15:01
by dzidek
i tak na lb szybciej znajdziesz odpowiedź ;)

Posted: 13 Jan 2011 15:38
by carloz
Albo przekładasz podkładke spod miski suportowej na drugą strone, albo blat montujesz od wewnetrznej strony pająka, ale wtedy musisz znaleźć tarczę na 94mm. Przy dwóch tarczach z przodu najoptymalniej byłoby założyć 42/30 lub 29T. A jak dobrze poszukasz to takie zebatki znajdziesz na 94mm, więc załozysz je w miejsce 22T

Posted: 17 Jan 2011 21:21
by carloz
Ja plan mam taki:

http://www.cyklomania.pl/index.php?p138 ... na-28-zeby

oraz

http://www.cyklomania.pl/index.php?p139 ... na-42-zeby

przełożenia w zestawieniu z kasetą 11-34 m970 będą następujące:

42/34 - 1,235
42/30 - 1,4
42/26 - 1,615
42/23 - 1,826
42/20 - 2,1
42/17 - 2,470
42/15 - 2,8
42/13 - 3,23
42/11 - 3,818

28/34 - 0,824
28/30 - 0,933
28/26 - 1,077
28/23 - 1,217
28/20 - 1,4
28/17 - 1,64
28/15 - 1,866
28/13 - 2,153
28/11 - 2,545

układają się dość równomiernie, ale niestety powtarza się aż 6, więc tak naprawdę 2x9= 11 :wink:

waga do przodu o ok 60g, teraz korba z suportem wyjdzie jakieś 725g

Wyrzucę jedna podkładkę z prawej strony na lewą i powinna linia wyjśc na tyle ok, że większość płaskich wyścigów przejedzie się na jednej tarczy z przodu co w połączeniu z gripem sterującym tylną zmieniarką da super szybki i precyzyjny napęd.... taką mam nadzieję :lol:

Posted: 18 Jan 2011 07:23
by Arkadyj
Fajnie to moze wygladac i dzialac. Co prawda daje to mala ilosc przelozen ale nie potrzebujesz na plaskich zawodach znow ich tak duzo.

Dajcie znac jak sie jezdzi.

Posted: 18 Jan 2011 09:22
by Giant Mike
carloz wrote: [układają się dość równomiernie, ale niestety powtarza się aż 6, więc tak naprawdę 2x9= 11 :wink:
W sumie powtarzanie to nie wielki problem - ważne, że są równomienie. Przecież nie będziesz co przełożenie zrzucał na "środek" i mniejsza z tyłu a potem znowu blat i coś wększego bo tak wynika w kolejności z przelicznika :)

Michał

Posted: 18 Jan 2011 09:47
by Giant Mike
A masz pewność, że to na 100% pasuje do korby XTR'a? Tak z ciekawośc pytam bo te blaty w konfiguracji 44/32 są tańsze od KCNC.

EDIT: Cyklomania.pl potwierdziła, że pasują.
Michał