Page 1 of 4

wybór amora

Posted: 02 Oct 2006 16:23
by SATAN666
Witam!
Zastanawiam się nad założeniem amora do mojego roweru. Rowere jest "do wszystkiego" głównie szosa i lekki teren. Na ten cel mam ok 350zł.
Zastanawiam się nad tym:
http://allegro.pl/item130940704_sr_sunt ... uper_.html
ewentualnie
http://allegro.pl/item129637436__kolekc ... d_ss_.html
Co o tym myślicie?

Posted: 02 Oct 2006 18:13
by popeye
Twoja waga?

pytam bo mam doswiadczenie z axonem d-rl

drugiego nie znam ale odnośnie axona mogę udzielić jakichś info

Posted: 02 Oct 2006 18:54
by SATAN666

Posted: 02 Oct 2006 19:42
by igorro
na 75 to axon jeszcze bedzie całkiem całkiem

Posted: 02 Oct 2006 19:58
by popeye
na 75 nie będzie całkiem całkiem bo ja ważę 75 i nie chciał sie giąć.

Oczywiście po modernizacji zaczął pracować lepiej ale mnogo z tym roboty.

poza tym axon d-rl jest strasznie mocno przetłumiony i nijak nie idzie tego poprawić próbowałem tłumik regulować bo niby jest tam regulacja ale g...o dało. chciałem już rozbierać ten katusz z azotem ale jakoś sie powstrzymałem.

jak rozwiązałem swój problem kupując bombera ale mój jest Z3

na temat MZ to najwięcej do powiedzenia będzie miał kurdeRysiek.......


mam nadzieję że pytań juz nie masz i przestałeś się nim interesować

pozdro

Posted: 03 Oct 2006 05:43
by hak
Moim zdaniem jeżeli Axon to tylko powietrzny E-RL albo S-RL. Możesz sobie wtedy wyregulowac twardość cisnieniem powietrza. Ale też tylko w pewnych graniacch. Co do tłumienia to Popey dobrze mówi. Axony są przetłumione i trudno coś na to poradzić. A tak wogóle to zastanów się czy nie warto przebidować do wiosny na starym amorze i przyoszczędziwszy trochę kasy poszukać czegoś sprawniej działającego.

Posted: 03 Oct 2006 20:19
by popeye
....jeżeli Axon to tylko powietrzny E-RL albo S-RL....
na forach ludzie piszą że powietrzne axony mają przypadłość nieszczelności, podobno nie trzymają ciśnienia.

tylko wyczytane, nie mam z tym doświadczeń.

Posted: 04 Oct 2006 04:38
by dzidek
ale to sie wpsikuje do do goleni z powietrzem nieco oleju i jes dobrze

Posted: 04 Oct 2006 05:17
by hak
Ostanio nawet nie trzeba uszczelniać. Przejechałem na dmuchanym axonie ponad 4000km i nic nie musiałem dopompowywać.

Posted: 04 Oct 2006 12:18
by behem0th
nie no, ludzie, to jakies jaja sa, uszczelniac amora olejem.. lol ;)
dziwie sie ze kupujecie SR, z tego co sie czyta to one jedynie fajnie wygladaja. :D

lepiej odlozyc kase i zbierac na cos lepszego, albo kupic uzywanego bombera, tyle razy to pisalem ze juz mi sie znudzilo. ;)

Posted: 04 Oct 2006 13:06
by dzidek
behem0th wrote:nie no, ludzie, to jakies jaja sa, uszczelniac amora olejem.. lol ;)
Ty mechanik rowerowy i nie wiedziales o takim patencie :?:

Posted: 04 Oct 2006 13:15
by behem0th
zawsze mi sie wydawalo ze uszczelki w amorach same trzymaja cisnienie, a nie potrzebuja dodatkowych zabiegow.. ;)

jak mi bomber olejem zaczyna rzygac to wymieniam uszczelki olejowe, a ty mowisz ze se jeszcze polewasz olejem od gory... :D

to tak jak ostatnio na onecie pisali, ze kiedys jakis koles dostal nobla za to, ze wymyslil leczenie kily za pomoca zakazania pacjentow malaria... ;)

Posted: 04 Oct 2006 14:36
by dzidek
ale tym olejem to sie uszczelnia tylko komore z powietrzem zeby nie uciekalo
i tego oleju tylko troszeczke sie tam daje

Posted: 04 Oct 2006 14:38
by behem0th
rozumiem o co Ci chodzi, ale nie jest to normalne i conajmniej dziwne. amor powinien sam trzymac cisnienie bez dodatkowych zabiegow.

Posted: 04 Oct 2006 15:24
by dzidek
behem0th wrote:rozumiem o co Ci chodzi, ale nie jest to normalne i conajmniej dziwne. amor powinien sam trzymac cisnienie bez dodatkowych zabiegow.
powinien ale czasami trzeba mu w tym pomoc :wink:

Posted: 04 Oct 2006 17:23
by hak
behem0th wrote: lepiej odlozyc kase i zbierac na cos lepszego, albo kupic uzywanego bombera, tyle razy to pisalem ze juz mi sie znudzilo. ;)
Święte słowa. Nie ma co nabijać kieszeni patałachom. Tylko ostroźnie z tym używanym.

Posted: 04 Oct 2006 18:34
by SATAN666
nie ukrywam, ze wolałbym coś nowego...

Posted: 04 Oct 2006 19:14
by igorro
masz racje ja też zawsze wole nowe (no chyba że od zaufanej osoby)

Posted: 04 Oct 2006 19:16
by behem0th
kazdy woli, ale za ta kase...

bombowce sa cholernie trwale, tam w zasadzie nie ma co sie zepsuc, czasem trzeba uszczelki wymienic. sam swoja z4 z 98r czy 99r sprzedalem i do dzis jezdzi.

jak nie to, to zostaje zbieranie kasiory.

reanimacja rst

Posted: 02 Apr 2009 16:56
by leoheart
czy ktoś reanimował taki amortyzator?
konkretnie RST CAPA Cl
ma już parę lat,nigdy z nim nic nie robiłem i wreszcie stanął na amen
jak sie do niego dobrać?