Page 3 of 4

Posted: 13 Apr 2009 17:22
by leoheart
hm czy to oznacza ze jak przytrzymam goleń dolną i szarpnę za mostek to wyjmę amortyzator?
ps.to chyba nie będzie takie proste bo środek jest cały zardzewiały łacznie z powierzchnia prawej goleni
cała ta operacja jest chyba o rok świetlny za późno :(

Posted: 13 Apr 2009 17:35
by Edi
Amor (nie wiem jak inne, ale ten tak) składa się z:
-górnej części ze sztycą i dwoma goleniami "wyposażonymi" w sprężyny;
- dolnej części będącej dwoma tulejami, w których te golenie się poruszają.

Zgadza się, po odkręceniu śrub można wyjąć dolną część (normalnie nawet nie potrzeba jakiejś dużej siły do tej operacji).

Posted: 13 Apr 2009 17:44
by leoheart
Edi wrote: Zgadza się, po odkręceniu śrub można wyjąć dolną część (normalnie nawet nie potrzeba jakiejś dużej siły do tej operacji).
farciarz :P

Posted: 14 Apr 2009 10:40
by S.W.A.T
U mnie w rst. po odkręceniu tych dolnych śrubek dolna część niemal sama wyskoczyła

Posted: 15 Apr 2009 14:05
by leoheart
niestety zapiekł sie na amen,
domowymi sposobami raczej sie nie uda albo jestem za mało pomysłowy lub...słaby :P
chyba pozostała jedynie wymiana

Posted: 15 Apr 2009 14:07
by karnaś
Jak go wykręcisz z roweru to zgłoś sie do mnie (zrobimy to innymi sposobami)

Posted: 15 Apr 2009 16:46
by behem0th
mlotek ;)

Posted: 15 Apr 2009 17:57
by popeye
daj znać kiedy bedziesz robił. może coś wymyślę, kto wie :D

Posted: 15 Apr 2009 19:11
by leoheart
obawiam sie ze to sie nie da zrobić w domowych warunkach i bez solidnego młota,chciałem na harpa ale to już nieaktualne,może potem

Posted: 22 May 2009 16:00
by leoheart
tym razem potrzebuję rady;
zdecydowałem wymienić amora,póki co Arek nic nie ma w sklepie odpowiedniego więc znalazłem to:
1. http://www.allegro.pl/item631714622_now ... _cena.html
2. http://www.allegro.pl/item634840466_sr_ ... ienia.html
3. http://www.allegro.pl/item639991992_rst ... _roku.html
4. http://www.allegro.pl/item640399933_now ... skoku.html

a ograniczenia są następujące:
-nie chce wydać zbyt wiele kasy więc lepsze modele odpadają,no i mój Wheeler ma już swoje lata więc mogę zainwestować do 250pln :)
-chyba chce blokadę skoku,nie w manetce(nie mam już miejsca na kierownicy :) tylko na goleni tylko czy rzeczywiście będę jej używał?jakie są Wasze opinie na temat jej przydatności?
-czy upierać sie przy tłumieniu olejowym,nawet w takich niskiej bądź co bądź klasy amorach,czy przy mojej jeździe wystarczy sprężyna lub elastomer w końcu od paru lat jeżdżę na RST, i jestem raczej na bakier z obsługa :)
-czy jest odczuwalna różnica w skoku między 100 a 120mm?
-musi być w kolorze czarnym,czerwonym,srebrnym lub wariacji tych kolorów :)

najbardziej podoba mi sie ten ostatni ale gdyby było cos podobnego do 200pln to z miłą chęcią
w sklepie (np Go sport) kosztuje chyba 289pln o ile dobrze zobaczyłem,
może znajdziecie jeszcze inne linki?nie upieram się przy Allegro ale wydaje się najtańsze

ps.i jeszcze jedno czy ktoś może pomóc w jego wymianie?obawiam sie ze bez solidnych narzędzi sie nie obejdzie :)

Posted: 22 May 2009 17:15
by karnaś
z tych wszystkich to XCR,
różnicy w skoku chyba nie ma, bo i tak amor nie działa na całej długości. Za to jest różnica w wysokości przodu roweru.
w wymianie mogę pomóc

może MOZO http://www.allegro.pl/item636176450_now ... epw_w.html

Posted: 22 May 2009 17:25
by carloz
Wg mnie, rama Leo jest pod amor 80-tke, wiec 120-tka zrobi z niego chopera :wink: Ja bym szukał czegoś 80mm i chyba jednak jakas uzywke, moze stary bomberek?

Posted: 22 May 2009 17:33
by mas1o
Co do blokady, to ja w swoim (domain 318) mam cos takiego na prawej goleni jak motion control - takie utwardzenie/blokada skoku - bardzo sie przydaje przy podjazdach i duzo lzej sie pedaluje.

A co do XCM a XCR to bym bral to drugie bo XCM strasznie slaby jest, ostatnio kolega jechal i mu od samego pędzenia po ulicy pękła oska QR.

Posted: 22 May 2009 17:51
by leoheart
carloz wrote:Wg mnie, rama Leo jest pod amor 80-tke, wiec 120-tka zrobi z niego chopera :wink:
a 100mm może być?czy tez będę miał zadarty nos :P
jakie znaczenie ma długość " rura sterowa dł. 255mm"

Posted: 22 May 2009 17:58
by behem0th
100 powinna byc ok, 80mm to do mojego trekinga nawet wchodzi. ;)
ale tez jestem zdania ze stary bomberek, Z2 w swietnym stanie ostatnio chodzily po 400zl.

Posted: 22 May 2009 18:11
by leoheart
rzeczywiście wheelery az do modelu pro 59 maja amory 80mm
hm...400pln za używany bomber to jednak nie 250 za nowy suntour 8)
a ja coraz bardziej jeżdżę rekreacyjnie :P

Posted: 22 May 2009 18:43
by S.W.A.T
Mnie to zastanawia.. czemu jakiś Santour lub RST nie mogą wypuścić 80 w przestępnej cenie..

Posted: 22 May 2009 20:01
by behem0th
jak to nie moga, heeeeloooł, robili je 10 lat temu.. ;D

Leo, to lepiej kup sobie sztywny widelec za 50. moim zdaniem warto dolozyc, nie wazne czy rekrracyjnie jezdzisz czy nie, to zupelnie inna klasa sprzetu.

Posted: 22 May 2009 20:10
by leoheart
eeee sztywny to już mam :P

Posted: 08 Jun 2009 17:57
by leoheart
prosze o pinię:
http://www.allegro.pl/item646000844_roc ... ratis.html
czy
http://www.allegro.pl/item652454772_now ... skoku.html

muszę coś kupić bo po ostatniej wyprawie nie wyruszę w teren bez amora
ps.na więcej nie mam kasy :twisted: