Page 19 of 21
Posted: 31 Mar 2009 18:36
by matildae
UM Otwocka to jak się okazuje na tyle rozbudowana instytucja, że ciężko się porozumieć ponad... wydziałami. Aula była zaklepana na przypłaszczka juz dawno temu, ale wydział promocji czy tez sekretariat nie sprawdził dostepności sali i zorganizował spotkanie turystyczne na ten sam dzień i godzinę. Jedyne, co udało im się zrobić, to przesunąć spotkanie turystyczne o godzinę, oto cała tajemnica

Posted: 03 Apr 2009 20:52
by wojtek sobocinski
Tragedia, tragedia i jeszcze raz tragedia.
Moje opinia o spotkaniu jest bardzo krytyczna. Powstanie kolejny dokument do szuflady. Przez cztery godziny jedna pani z drugim i trzecim panem próbowali wyciągnąć z niezbyt licznie przybyłego narodu wiadomości, które znajdują się w 2-3 istniejących już dokumentach miejskich i kilku książkach. O ile dobrze policzyłem to na początku było 6-cioro urzędników i 10 innych osób, ale do końca została może połowa. Osobiście odechciało mi się już mówić o tym co wszyscy wiedzą i mam wrażenie, że poza dwoma-trzema osobami inni też już nie mieli ochoty powtarzać tego co wielokrotnie zapisano. A chodziło przede wszystkim o słabe i mocne strony Otwocka i to co może przyciągać w tym mieście turystów. Myślę, że pani prowadząca także poczuła niechęć zgromadzonych do wypowiadania się, choć nie mam pewności czy ma świadomość z czego ona wynika. Pod koniec doszło do tego, że stawiała pytania, na które sama sobie odpowiadała. Wniosek ze spotkania jest chyba taki, że miasto ma potencjał, ale nie ma marki, która przyciągałaby turystów, czyli nic nowego.
Myślę, że jeśli ktoś nie pójdzie po rozum do głowy, wyjdzie z tego ogromny kwas i nic więcej, a już na pewno nie strategia, którą da się zrealizować w ciągu najbliższych 6 lat.
Dla zainteresowanych niebawem ma pojawić się na stronie UM zestaw slajdów, które puściła nam pani prowadząca i namiary na wykonawców strategii. Jak ktoś będzie czuł potrzebę i miał chęć może kontaktować się z osobami prowadzącymi warsztaty i przekazać im swoje spostrzeżenia, przemyślenia, doświadczenia itp. Termin - do 30 kwietnia. Następne warsztaty w drugiej połowie maja, a strategia ma powstać do końca czerwca czy jakoś tak.
Jak macie pytania dotyczące spotkania - pytajcie. Sam więcej na ten temat nie wykrztuszę.
Tragedia, tragedia i jeszcze raz tragedia.
Posted: 05 Apr 2009 08:18
by marcinch
Oto Polska właśnie...co dzień myślę o wyprowadzeniu się z tej brudnej, szarej ,rozjeżdzonej przez buraków autami za 2.000 pln dziury.Choć mieszkam tu 35 lat
Posted: 18 May 2009 19:35
by pokrzewka
poczta, jako KRO zwróciliśmy się z prośbą o przygotowanie terenu, pisemka poniższe zostały wysłane przez UM, teraz czekamy na odpowiedz
Posted: 14 Jun 2009 07:42
by pokrzewka
z prasy
Posted: 14 Jun 2009 09:23
by cube
strasznie poprawny politycznie ten artykuł. wytknięte zostało tyllko kilka błedow. może warto zwrócić uwagę choćby na to, że ścieżka biegnąca wzdłuż wielkiej rury juz sie rozchodzi w niektórych miejscach? że pięciokątne płytki skrajne wystaja ponad kwadratowe płytki w środku? wykonawca powinien poprawić swoje dzieło, przecież musi dawać jakąś gwarancję? mimo wyraźnego oznaczenia, ścieżka jest traktowana jak chodnik, z grupami starszych pań, matkami z wózkami, dziećmi na hulajnogach? przecież chodnik i wydeptana przez lata ścieżka dla pieszych jest po drugiej stronie ulicy.
w centrum brakuje stojaków na rowery. idealnym miejscem na kilka takich stojaków, jakie juz otwocka koalicja wywalczyla przy banku, jest wylot ulicy pod zegarem, przy tych dziwnych murkach. w prostokącie wyznaczonym przez te murki, mogło by stanąć stojaków na 20 rowerów. nawet zadaszenie można by było tam zrobić, ale i tak jakieś debile by zniszyły, niestety. poza tym, żeby to wyglądało znośnie, należało by kostkę chodnikową wymienić na nową. może warto się zastanowić nad tym? należy od miasta wymagać.
co do asfaltowych ścieżek. jestem jak najbardziej na tak, pod warunkiem że będzie to kontrolowane. przede wszystkim jakość asfaltu, bo jak wyleją gówno, to przy minimalnym słoneczku zacznie sie topić, opona w tym grzeźnie. a wtedy współczuje wszystkim na szytkach.
zadaszony stojak na rowery przy pkp mógłby powstać w miejscu zniszczonych ławek pod zadaszeniem od strony peronów (w miejscach gdzie kończą sie 2 tory).
otwock ma duży potencjał by stać sie miastem przyjaznym rowerzystom, ale musimy tego domagać sie od darmozjadów, bez oddolnej inicjatywy sami nic nie zrobią.
Posted: 14 Jun 2009 09:59
by marcinch
Kiedyś już był gość który walczył z wiatrakami....Myślę że my już nie doczekamy sieci ścieżek.Tą do Karczewa" budowali" 3 lata a i tak się już rozłazi.W swej początkowej wersji barany umieściły hydranty po środku , na samym początku od strony Otwocka , ale ktoś to sfotografował i zadzwonił do WOT-u i zmienili..Oto Polska właśnie
Posted: 14 Jun 2009 10:01
by yorek
cube wrote:... że pięciokątne płytki skrajne wystaja ponad kwadratowe płytki w środku?
tu problem musi być w samych płytkach a nie w wykonaniu. nie sądzisz chyba, że wykonawcy udało by się tak idealnie spieprzyć sprawę na takiej długości

pamiętam, że budowa długo stała ze względu na jakieś problemy z płytami ale jak widać na to nie zwrócili uwagi
Posted: 14 Jun 2009 10:24
by pokrzewka
a co myślicie o piśmie do burmistrza Józefowa w sprawie ścieżki 3 maja?
Posted: 14 Jun 2009 11:33
by cube
yorek wrote:cube wrote:... że pięciokątne płytki skrajne wystaja ponad kwadratowe płytki w środku?
tu problem musi być w samych płytkach a nie w wykonaniu. nie sądzisz chyba, że wykonawcy udało by się tak idealnie spieprzyć sprawę na takiej długości

pamiętam, że budowa długo stała ze względu na jakieś problemy z płytami ale jak widać na to nie zwrócili uwagi
mieszkając w polska kraj, dziwna kraj, nie mam problemu by w to uwierzyc

kwestia jest w podbitce. źle ułożone podloże pod plytkami (źle ubite) spowodowało że plytki środkowe (czyli te najbardziej eksploatowane) się juz zapadły poniżej poziomu skrajnych. daje to w efekcie świetną tarkę, jak tylko ktoś jedzie skrajem. gdzies w okolicy ługów juz krawężnik się przewrócił, a płytki się rozstąpiły. chyba nikt z projektantów nie wziął pod uwage charakterystyki gleby w otwocku, czyli głównie piasku. krawężniki powinny być grubsze i głębsze, podbitka nie powinna być tylko ubitą mokrą ziemią, ale tez jakiś tłuczeń, może zbrojenie (nie wiem, nie jestem budowlańcem, ale na pewno wiem że jest to spartaczone), a na tej ścieżce chyba go nie było. właśnie na takie gleby dobrze było by robić ścieżki asfaltowe. oczywiście z prawidłową podbitką.
pisać do ziutkowa warto. tam się jednak coś dzieje, jest szansa że powstaną przejazdy dla rowerów (bo rozumiem że właśnie o przejazdy chodzi?).
Posted: 14 Jun 2009 12:23
by yorek
nie zgodzę się z Tobą. zastanawiałem się nad tym kilka razy badając tarkę na całej długości - jest idealnie taka sama. problem jest w płytkach nie w podbitce.
Posted: 14 Jun 2009 14:43
by cube
skoro tak mowisz i jesli to jest prawda ze plytki maja rozne grubosci... to ktos powinien za to zawisnac. mozna byc az tak bezmyslnym? kto wpadl na ten pomysl, kto byl wykonawca sciezki, kto ja odebral?
Posted: 14 Jun 2009 18:14
by yorek
a kto odebrał ostatnie roboty na ulicy Kołłątaja? nowy asfalt a krzywy jak....
Posted: 14 Jun 2009 18:15
by Domar
Kołłątaja jutro znowu zamykają i tną, więc to tylko prowizorka. na Szkolnej nowy asfalt jest całkiem całkiem.
Posted: 14 Jun 2009 18:38
by Edi
Domar wrote:Kołłątaja jutro znowu zamykają i tną, więc to tylko prowizorka.
Zamykać - zamykają, ale dalszy odcinek (od Majowej do kościoła). Na tym ostatnio oddanym odcinku już pojawiła się dziura (wczoraj jeszcze nie zabezpieczona, dziś już obstawiona barierkami).
Posted: 14 Jun 2009 18:50
by Domar
rzeczywiście, masz rację. znaczy, że niezłą fuszerkę odwalili :/
Posted: 15 Jun 2009 06:23
by rycho
pokrzewka wrote:a co myślicie o piśmie do burmistrza Józefowa w sprawie ścieżki 3 maja?
a co konkretnie chcesz napisac? mysle, ze trzeba zwrocic uwage panu burmistrzowi na to, ze rowerzysci nie potrzebuja takich sciezek jaka polozyli przy 3 maja, i nie tylko tam. wzieli by sie lepiej za wyremontowanie tej przy wawerskiej oraz dobudowanie lacznika i wezla z wiazowskiej. piekna, rowna sciezka z rownoleglym chodnikiem lezy miedzy wyszynskiego, a polna. swietnie sie prezentuje. pytanie czy ktos w ogole z niej korzysta...
Posted: 15 Jun 2009 07:03
by pokrzewka
ja nie mam kompetencji odpowiednich aby pisać w sprawach rowerowych ale już od paru osób, w tym mieszkańców Józefowa słyszałam, iż powstające ciągi są niefunkcjonalne, a pan burmistrz w wielkim zachwycie, że kolejne km i standard miasta wzrasta i rankingi się poprawiają .... może więc warto byłoby zwrócić uwagę na parę szczegółów aby budowano dla rowerzystów a nie statystyk.
Posted: 18 Jun 2009 10:56
by pokrzewka
problemito, potrzebne jest inne miejsce na parking rowerowy na stacji Otwock - pisemko do przeczytania
czy ktoś z OGR mógłby uczestniczyć w spotkaniu z przedstawicielemi UM i PKP Dworce w/w sprawie ?
PS.szkoła wyraziła zgodę
Posted: 18 Jun 2009 13:25
by chiste_bez_loga
Propozycja ustawienia stojaków na chodniku przez arkadami też nie przejdzie, bo stojaki beda blokowac wjazd strazy poz i karetkom. Lepsiejsza jest ta propozycja, zeby dac stojaki pod wiatą z drugiej strony budynku.