Page 18 of 21

Posted: 25 Oct 2008 19:31
by zajączek
Dzięki za dobre słowa :D, co do pisma to postaram się je przygotować, ale to zajmie kilka dni. Natomiast opracowanie wytycznych to już bardziej złożona sprawa, nie powinno się tego robić indywidualnie, ale grupowo bo wtedy trudniej jest coś przeoczyć

Posted: 25 Oct 2008 20:07
by pokrzewka
zawsze mozemy zwołać spotkanie

Posted: 14 Nov 2008 18:46
by leoheart
jeszcze minie dużo lat zanim zacznie sie poważnie traktować rowerzystów o ile w ogóle
a tak postępuje sie wbrew rozsądkowi
to zdjęcie z Józefowa z ul.3maja
chętnie bym kazał sie przejechać po ścieżce temu inżynierowi ruchu czy kto tam jest odpowiedzialny za taka organizację
szczytem absurdu jest Mrówcza w stronę Anina gdzie co pięćdziesiąt metrów są równorzędne skrzyżowania dwupasmowej ulicy z uliczkami osiedlowymi

Posted: 14 Nov 2008 18:53
by yorek
o ile słyszałem to na mrówczej zrobili taki patent żeby ograniczyć prędkość. jest tam kawał prostej i wszyscy by w d... mieli wyjeżdżających z boku i cisneli by gaz w podłogę

Posted: 14 Nov 2008 18:57
by Edi
ja ostatnio właśnie mrówczą wracam do domu. moim zdaniem równorzędne skrzyżowania w tym przypadku nie są złym rozwiązaniem. tu ciekawostka: podobno w jakimś mieście w Holandii celem usprawnienia ruchu w mieście oraz zmniejszenia ilości wypadków ... usunięto wszystkie znaki i sygnalizację pozostawiając tylko 2 przepisy: ograniczenie prędkości do 50km/h oraz skrzyżowania równorzędne (wszystko co jedzie z prawej strony ma pierwszeństwo). efekt: podobno to działa i to niesamowicie.

Posted: 14 Nov 2008 21:19
by leoheart
yorek wrote:o ile słyszałem to na mrówczej zrobili taki patent żeby ograniczyć prędkość. jest tam kawał prostej i wszyscy by w d... mieli wyjeżdżających z boku i cisneli by gaz w podłogę
Panowie ale z bocznej wyjeżdża jeden samochód na godzinę :? a ograniczyć prędkość można inaczej choćby fotoradarem zamiast ustawiać ich tysiące na trasie W-wa Katowice :wink:

Posted: 14 Nov 2008 21:52
by yorek
hamuje się 100 metrów przed fotoradarem i przyspiesza jak tylko przedni zderzak zrówna się ze słupem. było by jedno miejsce w którym by wszyscy zwalniali a dalej rura. jak jeździłem tamtędy samochodem to mnie to drażniło ale co zrobić - żyjemy w społeczeństwie, które wszelkie ograniczenia na drodze traktuje jak potwarz i ma je w głębokim poważaniu. jak by tam był fotoradar to pewnie każdej nocy padał by tam rekord średniej prędkości na odcinku od FR do końca ;)

Posted: 14 Nov 2008 22:15
by behem0th
Edi wrote:ja ostatnio właśnie mrówczą wracam do domu. moim zdaniem równorzędne skrzyżowania w tym przypadku nie są złym rozwiązaniem. tu ciekawostka: podobno w jakimś mieście w Holandii celem usprawnienia ruchu w mieście oraz zmniejszenia ilości wypadków ... usunięto wszystkie znaki i sygnalizację pozostawiając tylko 2 przepisy: ograniczenie prędkości do 50km/h oraz skrzyżowania równorzędne (wszystko co jedzie z prawej strony ma pierwszeństwo). efekt: podobno to działa i to niesamowicie.
podobnie w krakowie zdemontowali podczas remontu swiatla na jednym skrzyzowan w centrum i okazalo sie ze nagle sporo sie odkorkowalo. swiatel po remoncie juz nie powiesili. ;)

w sumie nie wiem czemu u nas nie robi sie przejazdow rowerowych, widze tu raczej pojecie dupochronu niz realnego wzrostu bezpieczenstwa, normalny rowerzysta raczej bedzie i tak przejezdzac przez te przejscia nie schodzac z roweru (kazdy sie zgodzi, ze schodzenie co 50m to jakis absurd), ewentualnie w ogole nie wjedzie na sciezke.
moze latwiej znak postawic niz malowac co jakis czas przejscia..

z ciekawostek, gdy zaproponowalismy wyniesienie sciezki powyzej powierzchni drogi (rozwiazanie czesto spotykane np. w Gdansku) na projektowanej przy cmentarzu, odpowiedz inz. ruchu brzmiala ze jest to niebezpieczne dla rowerzysty. jakos nie wiem jak moze byc cos niebezpiecznego dla rowerzysty w sytuacji gdy taki "garb" zmusilby kierowce do ograniczenia predkosci w miejscach skrzyzowan drogi ze sciezka..

Posted: 15 Nov 2008 02:07
by leoheart
behem0th wrote: w sumie nie wiem czemu u nas nie robi sie przejazdow rowerowych, widze tu raczej pojecie dupochronu niz realnego wzrostu bezpieczenstwa, normalny rowerzysta raczej bedzie i tak przejezdzac przez te przejscia nie schodzac z roweru (kazdy sie zgodzi, ze schodzenie co 50m to jakis absurd), ewentualnie w ogole nie wjedzie na sciezke.
moze latwiej znak postawic niz malowac co jakis czas przejscia..
właśnie!i to mnie wkurza!z góry wiadomo ze tak będzie a mimo to brnie sie w ten absurd!
i ten slalom,nie można jechać prosto tylko trzeba zakręcić na każdej przecznicy żeby łagodnie zjechać i podjechać pod chodnik,zapewne ma to poprawić bezpieczeństwo choć akurat to można osiągnąć,przynajmniej teoretycznie malując przejazd rowerowy,zgodnie z przepisami o ile dobrze je interpretuję, w tej sytuacji pierwszeństwo miałby rowerzysta więc zmusiłoby to do zwalniania samochody które i tak powinny zwolnić włączając się do ruchu na głównej ulicy.
testuję ten przepis czasem na ulicy Rozbrat w WW-e i jest to nadzwyczaj ekscytujące przeżycie :twisted:
ps.ostatnio coś słyszałem ze maja zostać zaostrzone przepisy mówiące o przejeżdżaniu rowerem przez przejście dla pieszych czy to prawda?

Posted: 15 Nov 2008 07:44
by yaro1986
Maja byc mandaty 100zl za przejazd przes przejscie i mandaty tylko nie wiem w jakiej wysokosci za jazde chodnikiem,

Posted: 15 Nov 2008 08:31
by leoheart
wysłałbym takiego pomysłodawcę na ową ścieżkę rowerową niech dziesięć razy zejdzie z roweru i przeprowadzi go przez pasy!
o ile mogę zrozumieć że w Centrum W-wy np przy palmie przejazd rowerem przez przejście może zakłócać ruch pieszych i czasem zwłaszcza dirtowcy mocna na przejściach dokazują to jednak w większości przypadków na przejściach są pojedynczy piesi i tak jak na chodnikach gdy poruszamy sie z głową i z życzliwością dla innych użytkowników nie ma problemu :)
tego chyba w ogóle w Polsce brakuje:zdrowego rozsądku i zyczliwości :lol:

Posted: 15 Nov 2008 14:34
by vigil
czy moze ktos kompetentnie sie wypowiedziec czy mozna jechac asfaltem z samochodami majac takiego przerywanca obok, bo jesli nie, to pozostaje nam jezdzic - otwock - wawa po drugiej tj. wschodniej stronie torow :evil: jesli trzeba zsiadac z rowera (a raczej tak) do o kant d... taki wynalazek. nawet tatus idacy obok bobasa na 4 kolowce bedzie go musial zsadzac i wsadzac na rowerek przy kazdej uliczce.

Posted: 16 Nov 2008 01:01
by behem0th
no niestety.. co gorsze bedziesz winny w kazdym przypadku jezeli rozwalkujesz pieszego..
Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z
drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem,
korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować
szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
i teraz dochodzimy do sedna. ciagi i sciezki i tak wybuduja, ale jaka beda mialy postac zalezy od Was. ;)

z innych ciekawostek, swego czasu uchylono:
Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi jadącemu po drodze (ścieżce) dla rowerów, przebiegającej przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
i obowiazuje tylko:
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe
wiec jak gwaltownie zatrzymasz sie na drzwiach samochodu wyjezdzajacego z prostopadlej to masz duze prawdopodbobienstwo dostac za to jeszcze mandat, bos to ty na niego wjechal. ;)

podsumowujac: wpadajcie tylko na przednia maske samochodu, zeby wykazac ze juz byliscie na tym przejezdzie.. ;)

Posted: 09 Feb 2009 20:30
by pokrzewka
poczta

Posted: 09 Feb 2009 20:37
by dzidek
ooo ładnie :)

p.s. ktoś się orientuje ile kosztuje postawienie 10 stojaków przed sklepem?

Posted: 09 Feb 2009 21:03
by pokrzewka
to zależy jakich ....
za szt, montaz betonowanie:
451,40 zł stal nierdzewna
225,70 zł stal malowana proszkowo, kolor szary

a nie wiem jakie są korelacje z miejscem, w sensie czy sklep, koścół, poczta, stacja pkp, szkoła, bank ? :wink:

Posted: 27 Mar 2009 12:00
by matildae
Na moje ręce złożono wczoraj takie oto zaproszenie dla OGR. Nie znam szczegółów, sprawę prowadzi Wydział Promocji, myślę, ze warto by było sie zainteresować, tylko nie wiem, kto się może pojawić o takiej godzinie. Dobrze by było się potwierdzić wcześniej.
Image

Posted: 29 Mar 2009 05:36
by matildae
Podbijam tylko temat, żeby jeszcze nie zniknął, może się ktoś zainteresuje.

Posted: 30 Mar 2009 11:22
by wojtek sobocinski
Ja tam będę i jakby co, to podpiszę się za KRO i Otwockie Sosny izdam relację. Ale gdyby ktoś jeszcze mógł się pojawić, byłoby fajnie.

Posted: 30 Mar 2009 19:25
by pokrzewka
hmmm czy to jest tak, że o 11 jest spotkanie w sprawie przypłaszczka a za godzinę w tym samym miejscu turystyczne? UM nie spodziewa się długich dyskusji i licznego udziału, albo dwa w jednym aby więcej osób :wink: