Page 11 of 21

Posted: 10 Jun 2007 10:59
by pokrzewka
darmowe egzemplarze broszury dot. projektu gdanskiego, doskonale do agitacji rowerowej (sprawdzone na urzednikach Piaseczna
tak w ich STR stanowi 90% opracowania, ja mam jednak większe oczekiwania, zasady jak najbardziej przydatne i powinny służyć za wzór ale najważniejsza jest analiza lokalnych warunków i potrzeb
a bezpośrednie kontakty na pewno były by dobrym rozwiązaniem, ale z jednej strony nie ma chęci i potrzeby a z drugiej czasu i wytrwałości

Posted: 27 Jul 2007 10:32
by pokrzewka

Posted: 27 Jul 2007 13:11
by Arkadyj
Powiem szczerze ze srednio mi sie podobaja te sciezki. Moze dlatego ze generalnie staram sie nie jezdzic sciezkami i raczej mi przeszkadzaja niz poprawiaja komfort jazdy. Wiekszosc sciezek ignoruje np ta idaca z Michalina do Swidra, ale z niektorych korzystam np wzdluz Walu Miedzeszynskiego. Ogladajac TdF zauwazylem ze na zachodzi sciezki funkcjonuja jako dodatkowy pas dolaczony do jezdni. Ale u nas chyba by sie to nie sprawdzilo. Mimo wszystko lepiej zeby powstaly, moze ktos dzieki nim nie straci zycia.

Posted: 09 Aug 2007 18:44
by pokrzewka
z TR
kolejność s1, s2

Posted: 05 Sep 2007 17:40
by pokrzewka
Ogłoszenie - Urząd Miasta Otwocka
W dniu 11.09.07 r. o godz. 15.00 odbędzie się posiedzenie Komisji Kultury, Sportu i Turystyki
temat - Koncepcja Zielonego Szlaku w powiązaniu z przebiegiem ścieżek rowerowych.

Posted: 07 Sep 2007 17:21
by Guest
Arkadyj wrote:Powiem szczerze ze srednio mi sie podobaja te sciezki. Moze dlatego ze generalnie staram sie nie jezdzic sciezkami i raczej mi przeszkadzaja niz poprawiaja komfort jazdy. Wiekszosc sciezek ignoruje np ta idaca z Michalina do Swidra, ale z niektorych korzystam np wzdluz Walu Miedzeszynskiego. Ogladajac TdF zauwazylem ze na zachodzi sciezki funkcjonuja jako dodatkowy pas dolaczony do jezdni. Ale u nas chyba by sie to nie sprawdzilo. Mimo wszystko lepiej zeby powstaly, moze ktos dzieki nim nie straci zycia.
No cóż, ścieżki mają zapewnić przede wszystkim większe bezpieczeństwo użytkowinikom dróg. Komfort to inna sprawa...
A co do ścieżek józefowskich - nie są szczytem marzeń oczywiście, ale są. Liczy się inicjatywa i pomysł. A Otwock jest jeszcze daleko w lesie (dosłownie :wink: )

Posted: 07 Sep 2007 19:50
by Arkadyj
Gosciu wrote:No cóż, ścieżki mają zapewnić przede wszystkim większe bezpieczeństwo użytkowinikom dróg. Komfort to inna sprawa...
A co do ścieżek józefowskich - nie są szczytem marzeń oczywiście, ale są. Liczy się inicjatywa i pomysł. A Otwock jest jeszcze daleko w lesie (dosłownie :wink: )
Nie twierdze ze sciezki to nie potrzebna sprawa, wrecz przeciwnie. Fajnie ze cos takiego powstaje. Jednak narazie z tych w Jozefowie swiadomie nie bede korzystal. Troche bezpieczniej czuje sie na drodze zwlaszcza gdy jade z wieksza predkoscia.

Posted: 08 Sep 2007 09:35
by vigil
tym bardziej, ze w swietle prawa jadac taka sciezka na kazdym skrzyzowaniu musialbys zsiadac z roweru :). Niestety dotyczy to wszystkich sciezek rowerowych w calym powiecie i nie tylko.

Posted: 08 Sep 2007 19:37
by Guest
Arkadyj wrote:
Nie twierdze ze sciezki to nie potrzebna sprawa, wrecz przeciwnie. Fajnie ze cos takiego powstaje. Jednak narazie z tych w Jozefowie swiadomie nie bede korzystal. Troche bezpieczniej czuje sie na drodze zwlaszcza gdy jade z wieksza predkoscia.
ja jednak miejscami czuję się bezpieczniej na ścieżce nawet jadąc z większą prędkością (mając na uwadze super nawierzchnię i stan naszych lokalnych dróg... oraz miejscowych piratów popisującyh się swoim nowym BMW)

Posted: 18 Oct 2007 13:08
by pokrzewka
info Zielone Mazowsze:

Chcesz dojeżdżać do pracy na rowerze, ale trasa prowadzi ruchliwą, niebezpieczną ulicą?
Denerwują Cię dziury i wystające krawężniki na ulubionej ścieżce?
Przejazd przez skrzyżowanie pokonujesz "z duszą na ramieniu" ze względu na kiepską widoczność, brak oznakowania, ryzykowną sygnalizację?
Nie czekaj, aż ktoś inny dostrzeże i rozwiąże ten problem! Reaguj już dziś. Pomóż sobie i innym pilnując, by miejskie służby pamiętały o rowerzystach i właściwie wykonywały swoje obowiązki.

Zapraszamy na witrynę

http://www.rower.zm.org.pl

z której dowiesz się:
- gdzie zgłaszać typowe problemy na ścieżkach rowerowych;
- które urzędy odpowiadają za budowę i utrzymanie ścieżek;
- jak skutecznie napisać i dostarczyć pismo do urzędu;
- jakie wymogi musi według polskich przepisów spełniać droga dla rowerów;
- gdzie spotkać innych zainteresowanych poprawą warunków dla ruchu rowerowego.

Uwaga: jeśli nie znajdziesz na witrynie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące infrastruktury rowerowej, prześlij je mailem na adres
biuro@zm.org.pl lub zadaj na naszym forum rowerowym:
http://forum.zm.org.pl/viewforum.php?f=1

Posted: 14 Nov 2007 19:37
by pokrzewka
dzisiaj odkryłam na nowym chodniku

Posted: 16 Nov 2007 14:31
by behem0th
pomimo "olbrzymiego" wrecz zainteresowania temate, pozwole sobie popelnic posta.

bylem widzialem.. wybudowano calkiem szeroki chodnik a przy przejezdzie przez ulice postawiono komplet znakow poczatek-koniec sciezki rowerowej.

bardzo duzy plus za kostke ulozona rownolegle a nie prostopadle, minus, ze to kostka fazowana, minus ze nie ma wydzielonych pasow (ale to da sie zrobic), bardzo duzy minus ze to w ogole kostka tam lezy. ;)

ahm, oby te znaki "koniec-poczatek" przed kazdym przejazdem to bylo tylko w wersji roboczej, bo inaczej to calosc nie ma sensu. jak w jozefofofwie wzdluz torow.

Posted: 16 Nov 2007 15:15
by chmiel
Yyyyy, a w którym to miejscu, bo po ciemku nie moge poznac....

Posted: 16 Nov 2007 16:34
by Domar
właśnie, bo ja myślałem, że to właśnie w józefowie jest :shock:

Posted: 16 Nov 2007 17:19
by lec
nie dość, że miasta nie znam to jeszcze g... widać ;-)

Posted: 16 Nov 2007 17:27
by behem0th
co jak co, ale ja tam g. nie widze ;)

Rycerska-Mieszka I

Posted: 16 Nov 2007 20:44
by pokrzewka
no tak mogłam napisac że podczas spaceru z psem, byłoby jasne i widoczne :wink:
jestem pewna, że przy remontach istniejących ciągów komunikacyjnych i nowych inwestycjach będą pojawiały się właśnie takie rozwiązania,
nie chcę pisać że mało mnie to satysfakcjonuje, może to jakis postęp, ale biorąc pod uwagę funkcjonalnośc to nie o to chodzi
może warto więc podjąć kolejną próbę uświadomienia innym jakie są oczekiwania i jak powinien być realizowany system tras rowerowych w mieście Otwock, a żeby było jaśniej i zrozumialej to pytam :wink: czy ktoś ma ochotę podjąc wyzwanie? zorganizowac spotkanko, napisac parę pisemek, zrobić prezentacje, mozna zaprosić tez kogoś fachowego, interesować się co się dzieje i będzie działo w sprawie dróg rowerowych w mieście???

Posted: 17 Nov 2007 06:44
by Guest
1. to już wiem dlaczego droga jest zamknięta od dwóch miesięcy dla samochodów co mnie nieźle irytuje.
2. podjąć wyzwanie można tylko z czasem kiepsko - czy nie uważacie że "specjaliści" zrobią i tak po swojemu?
3. jeśli to "przerywaniec" na wzór Józefowskiego to do dupy z taką drogą rowerową.
robert

Posted: 19 Nov 2007 17:07
by pokrzewka
jest kostak, będą płyty a może i asfalt, dzięki hołocie

Posted: 19 Nov 2007 22:42
by behem0th
prawdziwy dziennikarski profesjonalizm, faktycznie wszystko jedno z czego droge zrobia, z kupy jaka tez by dalo rade wybudowac, w koncu zawodowcy domy z tego robia.. ;)


ps. brawo Pan Prezydent. precz z kostka. :)