Page 2 of 4

Posted: 18 Oct 2005 07:06
by Pantofel
A ja tam przejechałem sie tą super eskaemką wczoraj o 17:07 ze Śródmieścia i trzeba przyznać, że wrazenia estetyczne są bobmbowe. Bardzo ładny pociąg i MA STOJAKI NA ROWERY.
Wysiadłem w Falenicy i pognałem dalej do Otwocka Arą za 2,50 PLN.

Niestety - poza estetyką, klimatyzacją, stojakami i kamerami co 20 m - jest to stary, poczciwy kibel z silnikiem z używanego trzydziestoletniego EN-57, a zatem... Jest tak samo głośny, szarpiący i prądożerny jak kolejki Kolei Mazowieckich. Ma tak samo żałosne przyspieszenie, co dokładnie widać dzięki dużym, panoramicznym oknom eskaemki. W zwyczajnym kiblu, gdzie okna są stosunkowo małe i wysoko rozmieszczone, to ślamazarne rozpędzanie jakoś umyka uwadze (może z przyzwyczjenia), ale w w tym "nowym" 14WE można znieść jajko; zamin się ruszy ze stacji, już zaczyna hamować. Po dodaniu do tego jeszcze katastrofalnego stanu torowiska na linii otwockiej można smiało stwierdzić, że to jest Piękna lecz Wolna Kolej Miejska.

Posted: 18 Oct 2005 11:56
by yorek
mooooment - ten nowy pociąg, ten taki ladny biały we wzorki ma silnik z EN-57 ? powiedz że żartujesz. fakt faktem że jeździ on wyjątkowo wolno

Posted: 18 Oct 2005 13:04
by Chiste_bez_loga
No ma nie tylko silnik, ale też wózki i sprzęgi z EN_57.

Zupełnie nowe jest tylko nadwozie i to co na dachu. Reszta to odswiezone pozostałosci ze sprzedanych Newagowi starych składow EN-57 z Trójmniejskiej SKM-ki.

Posted: 18 Oct 2005 14:24
by spider
Potwierdzam....nowy jest tylko od pasa w gore....
Podwozie ma od ElektrycznyNiskoperonowy-57

Nowa możliwość dojazdu do Warszawy

Posted: 18 Oct 2005 18:01
by pokrzewka
Od 11.XII.2005r. płacąc za miesięczny studencki uczniowski 102 zł (normalny 200 zł), będzie można dojechać z Otwocka do centrum Warszawy także pociągiem pospiesznym o 10 minut szybciej niż osobówką już na godzinę 7.50. Będzie jeszcze kilka innych połączeń.
Czy ktoś z Was skusiłby się na coś takiego???
(oczywiści w ramach tego biletu będzie można też jeździć pociągami osobowymi).

Posted: 18 Oct 2005 18:24
by behem0th
35 zl doplaty do 2 czy 3 pospiechow dziennie? w zyciu. ;)

Posted: 18 Oct 2005 18:36
by pokrzewka
będzie ich z 5 i na 8 i 9 do w-wy dojedziesz, i to ekologicznie!

Posted: 18 Oct 2005 19:05
by behem0th
ale za drogo.
tym bardziej, ze gdy skonczy mi sie legitka to juz w ogole nie bedzie sie oplacac jezdzic pociagami.
niech pkp zejdzie z cena do np. 3,50 zl dla wszystkich na trasie dla strefy otwock-w-wa, wtedy beda walily tlumy.
w tej chwili i tak pewnie jezdza tylko ci co pracuja dla pkp lub maja jakies inne dziwne znizki, czy bilety miesieczne, bo przeciez nikt jednorazowo nie zaplaci 7zl jak moze busem pojechac za 4.

Posted: 18 Oct 2005 19:12
by chmiel
Zaplaci jak jest w stanie obrócić w 4 godziny lub jedzie gdzieśdalej w obrębie strefy. Ale to i tak margines....
Fakt faktem, że bilet normalny jest za drogi.
Gdyby jeździli przedewszystkim szybciej powiedzmy o 15 min wtedy byłaby zupełnie inna rozmowa.

Posted: 18 Oct 2005 19:30
by behem0th
nawet jak by jezdzil 15 min szyciej, nie dalbym za bilet kolejowy 7zl, mogac dojechac za 4zl. sie nie kalkuluje no. :)

Posted: 18 Oct 2005 20:40
by Domar
Yorek, właśnie o to się pieklę... mogli kupić za 2 mln zł więcej skład dużo bardziej perspektywiczny - tj. rozwijający Vmax=180 km/h (nota bene poza lokiem widmo - EU-11 najszybszy na polskich torach). wtedy możnaby czekać nawet na lepsze tory, bo nie rozsypałby się po 5 latach (co wróżę temu cudeńku z SKM). a tak - przepieprzyli tą kasę równo... co do pośpiechów - jacle, skąd masz cynk o pośpiechach jadących przez Otwock? może jakiś SRJP już wyszedł nowy?

Posted: 18 Oct 2005 20:48
by klepek
jacle, skąd masz cynk o pośpiechach jadących przez Otwock?
przykro mi ale ja nie mam żadnych informacji :shock: trza by sie raczej pokrzewki zapytać :wink:

Posted: 18 Oct 2005 20:57
by Domar
no to kieruję pytanie do pokrzewki albo kogokolwiek kto coś o tym wie. czyżby PKP rezygnowało z puszczania pośpiechów przez Stojadła?

EDIT: a teraz coś co przeczytałem w linii otwockiej, a mogłoby się znaleźć równie dobrze w temacie coś do śmiechu (ale że jest o SKM wrzucę tutaj). otóż jako jedną z zalet tego "cudeńka" autor wymienia: "Ten nowoczesny zestaw, wykonany w firmie Newag w Nowym Sączu, ma wiele drzwi, co ułatwiać będzie wsiadanie i wysiadanie, gdy zapanuje tłok". Rzeczywiście, wzrost liczby drzwi z 6 (słownie - sześciu) w EN-57 do ... 6 w nowym składzie jest ogromny i znacznie ułatwi on wysiadanie z pociągu <lol>

Posted: 19 Oct 2005 15:07
by pokrzewka
Domar muszę Cię zmartwić o ile mi wiadomo EU -11 jest tylko na trasy dalekobieżne i nigdy do Otwocka nie przejedziesz się 180, max prędkość jaka jest planowana to 140 no może 160 jak zbudują trzeci tor.
SRJP jest już prawie gotowy. Co do pośpiechów to wiadomo już na pewno, że część będzie jeździła przez Otwock, rano o 7.07 w W-wie 7.50, 8.09 w W-wie 8.51, a z W-wy po 13, 16,17 i po 19. Dokładne info podam jutro.
Tak na prawdę to mój brat jest fanatykim kolejowym i zajmuje się rozkładami.
Napisał na forum w sprawie biletów bo zastanawia się jakie oferty wprowadzić. :?:

Posted: 19 Oct 2005 15:25
by Domar
ale ja mówię, że alternatywa dla tego cudeńka mogłaby tyle wyciągnąć (teoretycznie oczywiście, nie z tymi torami i odległościami między stacjami). a co do samego EU-11 to chyba już wyprzedane jest :/ a co do brata - to miło wiedzieć, że ktoś ma hysia na tym samym punkcie (pozdrowionka dla Chiste :) może jakiś kontakcik do niego?
PS. czekam z niecierpliwością na jakieś doniesienia :)
PPS. jakby brat był kiedyś w posiadaniu nowej cegły to chętnie bym oblukał :)

Posted: 25 Nov 2005 21:06
by behem0th
smiglem dzis ta kosmiczna skmka w koncu. w srodku Chiste powiem Ci, ze wcale nie jest taka lepsiejsza od tego szynobusa. sa porownywale, przy czym nie wiem czy ten szynobus nie byl przyjemniejszy.

te nasze na pewno maja zle wyregulowane ogrzewanie, bo malo co sie nie usmazlem.

Posted: 08 Dec 2005 13:45
by behem0th
za: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/121.html

Oferta specjalna – na odcinku
Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia
Oferta specjalna – na odcinku Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia obowiązuje od 11 grudnia 2005r. do 31 maja 2006r.
Podróżny może nabyć:
1) bilet jednorazowy ze zryczałtowaną opłatą w wysokości 2,50zł., ważny w godzinach 10.00-15.00 i 18.00-22.00. Od ceny tej nie stosuje się ulg.
2) bilet imienny miesięczny ze zryczałtowaną opłatą według taryfy normalnej oraz z ulgą 33%, 37%, 49%, 50%.
uprawniający do przejazdu w klasie 2 pociągu osobowego, uruchomionego przez „Koleje Mazowieckie-KM” sp z o.o., między stacjami (przystankami) położonymi na odcinku Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia.
Posiadaczowi biletu nie przysługuje odszkodowanie lub częściowy zwrot zapłaconej należności, w razie częściowego ograniczenia ruchu pociągów.
wwwww koncu! wracam znow do kolei, od busow mam przewalony caly dzien... :)

Posted: 08 Dec 2005 13:50
by chmiel
Nooo takie ceny to rozumiem.Szkoda tylko, że nie cały dzień. Ciekawe czy arkowozy obniżą.

Posted: 08 Dec 2005 13:56
by yorek
co do pierwszej promocji to dupne godziny strasznie, poza tym i tak mam za daleko do stacji, a co do drugiej promocji to nie rozumiem - do tej pory nie było miesięcznych?

Posted: 08 Dec 2005 14:42
by Niewidzialna udRęka
...co do drugiej promocji to nie rozumiem - do tej pory nie było miesięcznych?
Miesięczne są ale za 120PLN a w promacji za 90PLN.