Tarcze Specialites Chinook z korbą XTR 970

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Tarcze Specialites Chinook z korbą XTR 970

Post by Giant Mike »

Witam,
próbuję uruchomić korbę XTR 970 z tarczami Specialites TA Chinook 32 i 44z (22 została oryginalna). Nie ma niestety sposobu, żeby wciągnąć łańcuch na blat. Mam wrażenie, że blat potrzebuje być o 0,5mm odsunięty od korby - pewnie potrzeba będzie podkładka.

Ktoś takiego ustawienia próbował? Widziałem XTRa w konfiguracji z 2 blatami Specialitesa ale to całkiem inna sprawa.

pozdrawiam,
Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

tutaj na 99% nikt, ja ostatecznie kupiłem oryginalny blat.

pytaj sie na l-b
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
1 %

Post by 1 % »

Raczej dwa takie blaty do tej korby.Ale trudno powiedzieć czy trzech się nie da.Na odległość. hm
User avatar
carloz
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 1479
Joined: 04 Nov 2006 14:19
Location: oma

Post by carloz »

a to niby czemu tylko dwa takie się da zamontować? Bo firma która robi tez zębatki pod 2x9??
MTB + /\/\/\/\/\ = :D
Index sis

Post by Index sis »

Trzeba zgrać to do indeksu manetki. wystarczy jedna zębatka odsadzona 1mm i już lipa, będzie trzeć łańcuch o przerzytkę.
Guest

Post by Guest »

W sumie wszystko zrobił człowiek.Więc i tutaj nie powinno być większych problemów.
wŁAŚNIE TEN 1%

Post by wŁAŚNIE TEN 1% »

A Michał nie wygląda na takiego co by używał gripshiftów.
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Post by Giant Mike »

carloz wrote:a to niby czemu tylko dwa takie się da zamontować? Bo firma która robi tez zębatki pod 2x9??
Bo 2x9 idzie w miejsce 22t i 32t więc nie ma problemu z odstępem.
Używam trigerów ale to i tak nic nie zmienia bo łańcuch po prostu nie chce się wciągać a nie obciera. Nie wskakuje i tyle. Przerzutka na maksa na zewnątrz idzie i nic.

Testowana przez szwagra P. więc nie ma lipy, że coś przeoczone.
Położyłem oba blaty na blacie (stołu) i oryginalny XTR ma żeby odrobinę ponad stołem, bo jest lekko odgięty i to może być problem. Będę próbował coś podłożyć. Jak nie to sprzedam prawie nieużywany blat Specialitesa :)

Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
yaro1986
Postojebca
Postojebca
Posts: 126
Joined: 15 Dec 2007 15:26
Location: józefów

Post by yaro1986 »

Jakbys sprzedawal ten blat specialites (44t) to daj znac, bo sam sie rozgladam za jakims, i jesli fundusze pozwola to byc moze sie skusze. Rozumiem ze rozstaw srub jest standardowy.
User avatar
Giant Mike
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Mam zdecydowanie za duzo czasu...
Posts: 898
Joined: 20 Apr 2005 19:41
Location: Warszał
Contact:

Post by Giant Mike »

yaro1986 wrote:Jakbys sprzedawal ten blat specialites (44t) to daj znac, bo sam sie rozgladam za jakims, i jesli fundusze pozwola to byc moze sie skusze. Rozumiem ze rozstaw srub jest standardowy.
Zależy jaki kto ma standard :) - ale to jest shimano 4 śruby, 104mm.

W każdym razie mam mały sukces. Podłożenie podkładek pod blat 44 nic nie dało, ale google podpowiedziało, że przy przerabianiu korby na 2sp podkładali coś pod środkową tarczę - wsadziłem podkładki i teraz normalnie zaciąga. Przy okazji jeszcze trochę przerzutkę podniosłem ale to raczej nie to. Teraz muszę tylko dobrać albo zrobić podkładki z dziurą odpowiedniej wielkości, bo na razie tylko je wsunąłem "obok".

Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
Post Reply