Tuleja do dampera

Sprawy sprzetowe: naprawa, konserwacja, porady.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

Post Reply
User avatar
mas1o
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 177
Joined: 24 Jun 2006 13:18
Location: otwock

Tuleja do dampera

Post by mas1o »

Dzis rozebralem swoj nowy nabytek i między innymi okazalo sie ze tulejka co trzyma damper w jednym z elementów wachacza jest troszke krzywa:

Image


Mozna to gdzies dostac czy szybciej bedzie isc do tokarza?


edit
Sprawdzilem i kazda tuleja ma minimalny luz na kazdej osi. Okiem tego nie widac, ale ręką czuć ze sie rusza.
Jest jakis sklep z tulejami w okolicach Otwocka?
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

raczej tokarz, chyba ze wymiar typowy. pusta w srodku? z jakiego materialu?
User avatar
Creeping Death
NApierdalator
NApierdalator
Posts: 1286
Joined: 04 Jul 2005 20:14
Location: ja to znam?!

Post by Creeping Death »

Kup kawałek pręta z tego materiału o podobnej lub tej samej średnicy i daj do toczenia...
POWERADE- Jebne czy wstane??

Honda Shadow VT500C - moja śliczna!
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

wyglada jak stal, z alu bym ci dorobil za zgrzewke ;)
User avatar
Creeping Death
NApierdalator
NApierdalator
Posts: 1286
Joined: 04 Jul 2005 20:14
Location: ja to znam?!

Post by Creeping Death »

To pewnie jakieś ST5....
POWERADE- Jebne czy wstane??

Honda Shadow VT500C - moja śliczna!
User avatar
mas1o
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 177
Joined: 24 Jun 2006 13:18
Location: otwock

Post by mas1o »

Nie mam pojęcia z czego jest, ale raczej nie moze byc jakas lipa aluminiowa bo to trzyma moj damper przed skręceniem sie :)
Najbardziej bym chcial ze stali chromowo-molibdenowej ale moze byc zwykla stal utwardzana taka jak do srub ampulowych.

Tylko problem jest taki ze dobrze by bylo gdyby tulejki ktore na tym siedza nie mialy luzu, a ruszaja sie. Nawet jak poszedlem do sklepu po srubę m8 to tez sie ruszały - wiec to musi byc albo m9 albo jakies inne licho. A w srodku jest gwint do polowy z jednej i drugiej m4.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

eee.. po co ci stal chromowo-molibdenowa na taka pierdolke? nie wiem czy nawet da sie kupic taki material.. czarecki mowi dobrze, dac normalna, typowa stal konstrukcyjna.

ps. srubki ampulowe tez sa z roznych gatunkow stali w zaleznosci od klasy.
pps. moje tulejki przy damperze zdaje sie ze sa wlasnie z alu. (ale reki nie utne ;)
User avatar
Creeping Death
NApierdalator
NApierdalator
Posts: 1286
Joined: 04 Jul 2005 20:14
Location: ja to znam?!

Post by Creeping Death »

a może fortalu... W każdym bądź razie Cr-Mo to raczej sobie zostaw na protezę stawu biodrowego po wypadku a tulejki ze zwykłeś stali, poza tym nie ma obracania bez luzu bo chyba coś takiego napisałeś. Nie wiem, gdzie dokładnie to siedzi i jakie przenosi obciążenia, ale na pewno zwykła stal wystarczy.
POWERADE- Jebne czy wstane??

Honda Shadow VT500C - moja śliczna!
User avatar
mas1o
Postojebca nałogowy
Postojebca nałogowy
Posts: 177
Joined: 24 Jun 2006 13:18
Location: otwock

Post by mas1o »

Image
o tutaj to siedzi.
Post Reply