Page 1 of 2
Szprychy... i nie tylko.
Posted: 08 Mar 2010 23:55
by S.W.A.T
Nie wiem czy było..
Także założę nowy.
Przymierzam się do sklecenia sobie nowych kół, i na razie jestem na poziomie zamawiania poszczególnych części.
Tu moje pytanie: Na allegro widziałem do kupienia różne długości szprych (260mm. 262mm. 270mm). A ja się na razie znam na tyle że chciałbym złożyć koło 26' na podanych piastach
http://www.allegro.pl/item951967738_kpl ... _masz.html
Czy tu jest jakaś inna różnica niż w sposobie zaplecenia?
Będę wdzięczny za odpowiedzi
Posted: 09 Mar 2010 06:36
by Zbych
Spróbuj tym programikiem:
http://www.videa.com.pl/bigfoot/download/spokeman.zip
Nie korzystałem z niego ale sporo pytań w necie otrzymuje w odpowiedzi adres tego programu.
Posted: 09 Mar 2010 08:26
by karnaś
Najlepiej jakbyś miał już obręcze zakupione. Potem do sklepu i oni ci powiedzą jakiej długości szprychy
Posted: 09 Mar 2010 08:26
by chmiel
Sam będziesz zaplatał ? Jak nie to niech Ci wybiorą odpowiednie szprychy w warsztacie i po kłopocie.
Posted: 09 Mar 2010 17:14
by behem0th
spokeman jest git, tylko wybierz odpowiednia ilosc szprych i krzyzy, zaokraglaj w dol do pelnych parzystych dlugosci.
a, i trzeba miec oczywiscie wymiary piasty i obreczy, najlepiej zmierzyc samemu, ale mozna tez w necie poszukac...
Posted: 09 Mar 2010 18:35
by carloz
a powiedz jeszcze jakie do tego planujesz obręcze i jakie masz środki na całe przedsiewzięcie, to może coś doradze
Posted: 09 Mar 2010 21:25
by S.W.A.T
To na razie tylko takie przymiarki..
Chciałem oddać gotowe części do serwisu.
Obręcze następujące:
http://www.allegro.pl/item944202936_now ... wys_0.html
Aaaaaa przewidywane wydatki to do ok 380-400 zł.
Posted: 10 Mar 2010 17:34
by carloz
Jesli chodzi o:
obręcze - to myslę że jest ciekawsza opcja - sun rims equalizer 21 -
http://www.allegro.pl/item950612456_sun ... mavic.html - jak masz kase to bierz, bo rzadko są tak tanio do kupienia - są lżejsze od twego wyboru o ok 70g sztuka, co daje na komplecie 140g!
nyple - dołóż parę złotych i kup alu - dartmoor -
http://www.allegro.pl/item942576865_now ... 36szt.html - o 40g mniej niż mosiężne, mamy już 180g!
piasty- jesli możesz poczekać i uzbierać kasę -
http://cgi.ebay.com/Novatec-A021SB-F062 ... 23045ae3d1 - jest to ok 260zł za 2 piasty, które ważą mniej niż tylna z wczesniej wspomnianego kompletu ( i ten biały kolor...
) - w dól o ok 120-130g
szprychy - ja bym założył dt competition - ale kosztują ok 2zł sztuka - waga 390g, czyli ok 50g mniej od zwykłych, nie cieniowanych
koła by wyszły ok 580zł + robocizna, ale za tą kase miałbyś koła myślę że niezawodne (tym bardziej przy Twojej wadze) oraz super lekkie - poniżej 1650g, a zobacz ile za takie koła gotowe trzeba zapłacić
Twoje koła wychodzą ponad 2kg, a na kołach 400g to BARDZO duzo
pomyśl.. myśle że warto
Posted: 10 Mar 2010 18:03
by yaro1986
Lekka obrecz ktora specjalnie sztywna nie jest i do tego cieniowane szprychy dt? Taki zestaw kol to moze byc na zawody dla super wycieniowanego zawodnika, a nie do zwyczajnej jazdy. Zestaw taki z pewnoscia lekki ale sztywny napewno nie ,a i mocny tez nie koniecznie. Jesli ma byc taka lekka obrecz to szprychy nie cieniowane zaplot na 3X po obu stronach w obu kolach. Jesli koniecznie cieniowane to juz lepiej sapim niz dt ale i tak watpie w wytrzymalosc takiego kola. Przy bardzo lekkiej obreczy i cieniowanych szprychach musi byc bardzo doswiadczony mechanik zeby zlozyl dobrze takie kolo
Posted: 10 Mar 2010 18:38
by carloz
To w takim razie mam farta albo działy się cuda
Jeździłęm dwa lata na zestawie obręcz - dt xr 4.2d (obie sztuki poniżej 400g) oraz szprychach dt revolution 2-1.5mm - zestaw ten woził 85kg cielska spowalniane tarczówkami. Jeden sezon przejeździł na sztywnym widelcu ( w tym giga w Karpaczu), jedynie z przodu po stronie tarczy były competition. Jedynie raz w trakcie sezonu wymagały małej korekty. A w przypadku SWATa tych kilogramów jest zdziebke mniej.... Więc czy to rzeczywiście taki zły pomysł?!?!?
Posted: 10 Mar 2010 19:04
by yaro1986
Wedlug producenta suny waza z 50g mniej niz dt, pozatym bardzo lekkie obrecze suna nie nalezaly do mocnych, a dt o ktorych piszesz to topowy model moze nie az tak sztywne jak mavici ale najwyzsza polka, pozatym 2 lata jezdzania to nie az tak duzo, nie wiem czy zainteresowany chce zmieniac kola co 2 lata, a o lekkich obreczach suna czytalem ze czasem wlasnie nawet dwoh sezonow nie wytrzymuja. Lepiej troche ciezsza obrecz kupic a mocniejsza. Obrecze suna o wadze okolo 400g o przeznaczeniu XC/enduro sa juz calkiem mocne, uzywalem ds2xc ktora przez pierwsze 3 lata byla bardzo mocna ale ostatnio za czesto dostaje bicie (waze jednak powyzej 90)) i wymieniam ja na mavica xm719.
Posted: 10 Mar 2010 19:14
by carloz
ale equalizer wazy właśnie ok 400g, a te 365g co podaja, to można między bajki włożyc
zmiana po 2 latach nie była podyktowana zuzyciem sprzetu, a "lekka" przebudowa, gdzie wymiana była sztuka dla sztuki
BTW lekkie obręcze (325g) to dopiero będe testował w tym sezonie i to na mixie cieniowanych revo i compów, wrażenia postaram się wrzucić do tego wątku po kilku startach
Posted: 10 Mar 2010 21:59
by S.W.A.T
Hmmmmmmmmm...
Ja się na tym narazie tyle znam że to dla mnie kosmos totalny, ale no nie powiem.. Kusi....
Ale takie koła złożyłbym pewnie za jakieś 2 miesiące... hmmmm.. może i warto poczekać.
A tak czysto Pytając: Polecalibyście jakieś gotowe zestawy kółek do 400 ?
PS: Dzięki za wszeeelkie odpowiedzi
Posted: 10 Mar 2010 22:22
by dzidek
a ja z czystym sumieniem mogę polecić te kółka
http://www.sklep.bikestacja.pl/product_ ... cts_id=912
Drożej i ciężej od tego co kamil wymyślił ale dla twojej(naszej) kategorii wagowej starczają na lata
Posted: 10 Mar 2010 22:27
by carloz
Ja nagiąłem cenę o prawie 200zł, a Ty już ją podwoiłeś...
Posted: 10 Mar 2010 22:30
by S.W.A.T
Trochę drogo..:/ pod Tarcze:/
Czyli na razie odpada
PS: Ty Dzidek w swoim masz tarczówki?
Posted: 10 Mar 2010 22:46
by dzidek
hmm nie zauważyłem limitu...więc może
też w bikestacji piasty lx i obręczke 317'ki? lx podobno te starsze lx równie wytrzymałe co xt z tamtych roczników...
ten co ja podałem wcześniej jest pod vki
Posted: 11 Mar 2010 15:27
by karnaś
może lepiej niech weźmie tańsze piasty, a dołoży do mocniejszych i lżejszych obręczy. Dodatkowo może wymienić opony na jakieś lżejsze. Wiadome jest że, większe znaczenie ma waga obręczy i opon a nie piasty.
Posted: 11 Mar 2010 21:49
by behehe
karnaś wrote:mocniejszych i lżejszych obręczy.
jedno wyklucza drugie. albo lzejsze albo mocniejsze.
Posted: 12 Mar 2010 06:41
by karnaś
Możliwe