Page 4 of 4

Posted: 19 Dec 2005 08:41
by Pantofel
yorek wrote:
behem0th wrote: a ten rozni sie czyms od zwyklego poza kolorem, bo nie dostrzegam? ;)
Chiste wrote:EN 57 w takim malowaniu...
czyli kolorem :p i tym co Chiste wymienił w swoim poście czyli perskie dywany, welur i zasłonki
No i tym, ze w jednej ze słuzbówek sa stoliki, półki i udogodnienia do zainstalowania bufetu. Poza tym w jednej tercji takiego skladu przerobionej na 1 klasę masz wygodniejsze siedzenia, przypominajace fotele lonticze, i specjalną szafę na bagaże.

Posted: 19 Dec 2005 10:03
by Pantofel
Aha, behem! Doszły mnie wieści, że to cudo (czyli EW 60) opusciło wczoraj w 2 egzemplarzach lokomotywownie w Gdyni Cisowej i juz niedługo ma zacząć jeździć do Otwocka.

Image

Posted: 19 Dec 2005 14:50
by behem0th
wyglada normalnie... ;)

a kontynnuujac temat podrozy pociagami:
dzis widzialem jak gosc genialnie olal renome, jeden koles sie zagotowal, drugi go uspokajal, w koncu odeszli bezradni. ;)

wyrywki z rozmowy:

-gdzie pan jedzie z tymi torbami?
-a mam bilet i jade sobie tam gdzie chce
-nie ma pan biletu
-mam bilet
-nie ma pan biletu na bagaz
-to jest bagaz podreczny (tu koles podnosi olbrzymia torbe i zaklada na ramie ;)
-to nie jest bagaz podreczny
-jak to nie
-no nie
-to prosze spisac protokol
-prosze wysiasc
-prosze wezwac sluzbe ochrony kolei, mam bilet i nie wysiade

i tak dalej bla bla... smieszna sprawa ogolnie.

na koniec: wiecie co? mnie tam w sumie nie interesuja symbole i tego typu pierdoly, liczy sie funkcjonalnosc. lubie po prostu jezdzic pociagami. :)

Posted: 19 Dec 2005 15:18
by Hunter
Polak potrafi... nawet z pianina zrobić bagaż podręczny :twisted:

Posted: 19 Dec 2005 18:21
by Domar
Behem, nie jest to samo. zobacz m.in., że ma 4 pary drzwi na wagon co poprawia przepustowość. poza tym ma oznaczenie EW, co znaczy że dostosowany jest do wysokich peronów. poza tym jest nowszy konstrukcyjnie od EN-57 (chociaż zapewne dostanie elektrykę ze standardowych kibelków, żeby je można było łączyć z nimi w składach). Chiste, skąd wiesz że to ma jeździć do Otwocka? na miscu piszą tylko, że idzie do KM. poza tym IMHO bardziej się przyda na linii z Ostrołęki. tam ludzie wchodzą do toalet, żeby się zmieścić, więc naprawdę jest to tam bardziej potrzebne. taka ciekawostka: ponoć SKM 3-miasto zorganizowała pożegnania z EW-60 dla miłośników kolei :) żeby tak u nas było...
i pytanko (nie do Chiste :P ): ile EW-60 powstało w historii?

Posted: 19 Dec 2005 18:58
by behem0th
...ale w zasadzie jezdzi tak samo. ;)

Posted: 19 Dec 2005 20:38
by Domar
Ma trochę większe przyspieszenie (0,6 m/s2) od EN-57 (0,5 m/s2) przy mniejszym Vmax (100 km/h do 110 km/h). To pierwsze na naszych torach i w warunkach miejskich jednak ważniejsze :)

Posted: 20 Dec 2005 08:44
by Pantofel
Domar wrote: Chiste, skąd wiesz że to ma jeździć do Otwocka? na miscu piszą tylko, że idzie do KM. poza tym IMHO bardziej się przyda na linii z Ostrołęki. tam ludzie wchodzą do toalet, żeby się zmieścić, więc naprawdę jest to tam bardziej potrzebne.
Skad wiem? Ja nie wiem. Ja przypuszczam. Do Ostrołęki nie pojedzie, ale do Otwocka na pewno. Dlaczego? Dlatego że to wysokoperonowka, a takie jednostki moga jeździć tylko na trasach do Żyrardowa, do Pilawy i do Mrozów. Na innych liniach i poza wymienionymi wyzej granicznymi stacjami są chyba niskie perony.
A do Ostrołęki pojedzie może EN 57 zdjete np. z kursu do Otwocka. To brzmi dumnie: "EN 57 pędzi na Ostrołękę" ;)

Posted: 20 Dec 2005 17:01
by Domar
wiesz, mogą na uparciucha EW używać na niskich peronach, nie takie rzeczy już robili. poza tym nie wiadomo w jakim stopniu je przerobią.

Posted: 06 Jan 2006 23:03
by spider
Moze kogos ... http://www.eu07.pl/

Posted: 06 Jan 2006 23:41
by Domar
zęby na tym zjadłem :P ostatnio dodali EP-09, więc można sobie poszaleć, ale i tak czekam na nebulę ;)