Moim zdaniem wynika z tego że w naszym przypadku najwięcej do zrobienia mamy jeszcze na treningu. Kolejne zadanie to urzymanie tego sprzętu co mamy w 100% sprawności. Dopiero teraz można sobie poprawiać samopoczucie przez rasowanie rowerów - co jest niewątpliwie bardzo przyjemnym zajęciem
Bez dętki na dętkowych
Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel
Przeczytajcie to http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak ... iezar.html
Moim zdaniem wynika z tego że w naszym przypadku najwięcej do zrobienia mamy jeszcze na treningu. Kolejne zadanie to urzymanie tego sprzętu co mamy w 100% sprawności. Dopiero teraz można sobie poprawiać samopoczucie przez rasowanie rowerów - co jest niewątpliwie bardzo przyjemnym zajęciem
Moim zdaniem wynika z tego że w naszym przypadku najwięcej do zrobienia mamy jeszcze na treningu. Kolejne zadanie to urzymanie tego sprzętu co mamy w 100% sprawności. Dopiero teraz można sobie poprawiać samopoczucie przez rasowanie rowerów - co jest niewątpliwie bardzo przyjemnym zajęciem
- Giant Mike
- Mam zdecydowanie za duzo czasu...

- Posts: 898
- Joined: 20 Apr 2005 19:41
- Location: Warszał
- Contact:
... ale jeżeli ktoś chce zmniejszyć masę roweru to powinien zacząć właśnie od kół - ze względu na momenty pędu, itd ... Cała reszta ma znaczenie przy przyspieszaniu i stromych podjazdach. Ciężar kół ma znaczenie w całym czasie jazdy.
A w samych kołach - im dalej od piasty tym więcej zyskujesz na reducji masy. Zmiana opon na lekkie zwijane + dętka 130g daje zysk między 200 a nawet 500g na kole
! To już jest spora zmiana w masie całego roweru 
Jeżeli ktoś ma możliwość porównania to niech sprawdzi przyspieszenia i prędkość maksymalną przy drutowych Kendach vs. Schwalbe Racing Ralph. Ja czuje różnicę - i to nawet w zimowym, 15kg, rowerze
. Przesiadka z semi slicków marki Author na stare Noby Nic paradokslanie dała sporą różnicę.
Choć rzeczywiście (niestety) Hak ma rację - znani naw lokalni wymiatacze wygrywają zimowe maratony na 28" rowerach z błotnikami i chlapaczami
Michał
A w samych kołach - im dalej od piasty tym więcej zyskujesz na reducji masy. Zmiana opon na lekkie zwijane + dętka 130g daje zysk między 200 a nawet 500g na kole
Jeżeli ktoś ma możliwość porównania to niech sprawdzi przyspieszenia i prędkość maksymalną przy drutowych Kendach vs. Schwalbe Racing Ralph. Ja czuje różnicę - i to nawet w zimowym, 15kg, rowerze
Choć rzeczywiście (niestety) Hak ma rację - znani naw lokalni wymiatacze wygrywają zimowe maratony na 28" rowerach z błotnikami i chlapaczami
Michał
Plannja Racing Team || GG#: 130876
